Honda CBF125 9 / 10

Honda / Honda CBF125
gyártási év: 2009
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2011
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 7000
vezetett km: 12000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Üdv!

Mikor betöltöttem a 16-ot, CBR-ről, meg a Yamaha húdecsúcsszuperkirály YZF-R125-öséről álmodoztam, mígnem megtudtam, hogy az iskolatársam árulja CBF-jét. Aztán leszálltam a földre, amit nagyon nem bántam meg!
Összesen majdnem 19 000 km van benne, és mégcsak a gyári láncot sem kellett cserélni! Mostanra azért már ideje, de szerintem egy lánctól 19 000 km szép teljesíttmény. Ami cserére szorult, az csak a kuplungkar volt, az is az én „jóvoltamból“...
Szerintem nem túlzok, ha azt mondom, hogy a motor a maga osztályában a legjobb (lehet hogy van szebb, gyorsabb, de szerethetőbb nyolcadliteres motort nem nagyon találni. Esetleg a kis Varadero, de az kicsit más árkategória). A kinézete nekem nagyon tetszik, mivel vannak motorok, amik nagyon sokat mutatnak kifele, aztán ha ráülsz, csalódás ér. Hát ez nem olyan. Elegáns, nem „dicsekvő“ (szerintem szép is, főleg a 2013-mas pirosban :) ) külsővel rendelkezik, és ezzel összhangban van a tudása is.
(kezdeném a rosszal) A gumik elég silányak, ez alatt értem azt, hogy kivisznek a világból, de meredekebb döntéseknél szeret eltáncolni az eleje. Meg kicsit a hátulja is. Továbbá a szélvédelme sem az igazi, de kapható hozzá túraplexi. És a fényszórók sötétben, ködben nem villanyozzák fel túlzottan előtted az utat... Ennyi rossz tulajdonságot tudtam összeszedni, jöhetnek a jobbak:
A motor teljesítményadatától, miszerint csak 8,3KW, sokan megijednek, pedig nem kéne, mivel (a 125-ösökhöz mérten nagy) 12NM párosul a szerény teljesítményhez. Átlag embernek bőven elég. Jártam vele kisebb túrákra, suliba, ha szép idő van, szoktam csak úgy bolyongni is városban, faluban, még (gokart)pályáztam is vele :D Egyszer sem éreztem gyengének. Jó, elkelne több erő is, de ez egy 125-ös. Minden körülmények között használható a teljesítménye, sőt! Volt, hogy cseréltem CBR-es utitársammal, és pár km után kívántam vissza :) Jól ment a CBR, gyorsabb is volt, de nem tetszett, hogy kicsit nagyobb szélben vissza kellett váltani, hogy menjen. Én ilyet nem szoktam meg. 50-től 90-ig ötödik fokozatban csutkagázzal lazán felkúszik, nem tart igényt a visszaváltásra (persze akkor azért jobban megy, de nincs gondja az alacsony fordulattal sem). A vége alattam 121 km/h volt a szél segítségével, az utazó olyan 90-100, két személlyel 80-90. 100-ra bármikor felkapaszkodik a mutató. A hűtés is jó, 18-ezerpárszáz km alatt mindössze egyszer volt olyan, hogy túlmelegedett (45fokban dugóban...), de emberi körülmények között úgy megy, mint a svájci óra. Szélsőséges (motor számára) körülmények közt is gombnyomásra indul, ezalatt értek mínusz 2-3 fokot 3 hónap garázsban porosodás után. Az étvágya is jó, 2,5-3 liter közt mozog. A motorerő azért hanyatt nem vág, de a lökettérfogatához képest meglepően jól megy! A motorról még annyit érdemes tudni, hogy befecskendezéses, kétszelepes.
Az alvázról és a futóműről nem fogok ódákat zengeni, de összességében jó. A CBR talán ezen a téren kicsit jobb volt, hogy pontosabban vette az ívet, és kicsit dönthetőbb volt. De például a hirtelen irányváltásokat a CBF sokkal jobban viseli, és könnyebben lehet dönteni (bár nem annyira). A futómű nekem soha nem koppant fel, talán egy apró hibája, hogy kis sebességnél (olyan 50 km/h) ha elengedem a kormányt, előszeretettel szitál be. A fékek is szerintem bőven elegendőek a 128 kg menetkész tömegű motor biztonságos lassításához. A hátsó dobfék is, ha kell, akár blokkolja a kereket, az első még jobb (nagyobb motorra talán kevés lenne, de ide elég), és viszonylag jól is adagolhatóak.
A motor terhelhetősége majdnem 200 kg, ami egyáltalán nem rosz egy 125-östől. Néha utaztam vele 2 személlyel, volt egy 200 km-s túra, amit ketten tettünk meg, és jól viselte a motor. A fenekek kicsit zsibbadtak, de 100-150km-ig kényelmes. És az ülés alatt nem nagy hely van, az egészségügyi-csomag éppen befér, de ennyi. Én kofferrel használom.
A műszerfallal úgy szokott lenni, hogy ha benzinszintmérő nincs, akkor azért, ha meg hőfokmérő nincs, akkor meg azért panaszkodnak. A fordulatszámmérőről nem is beszélve. A CBF-ben nincs fordulatmérő (nem is kell, mert 8000-nél leszabályoz, 6-7000 után meg úgyis elváltasz. Egyébként ebben a tartományban használható a legjobban), se hőfokmérő (elkelne, de amilyen áron adják az újat, szerintem nem csoda, hogy kispórolták. Helyette van pl. injektor =) ), de legalább nem ragadsz az út szélén, mert tudod, mennyi a benzined!
Ennyit a kis CBF-ről. Sok felesleges dolog nincs benne (de van pl. középsztender), összességében egy nagyon jó, igénytelen 125-ös, ár/érték arányban talán a legjobb! Bárkinek ajánlom, aki A1-es jogsihoz akar motort párosítani, nem bánja meg! Nekem még mindig megvan, és még mindig mosolyt csal az arcomra a motorozás vele :) A feltöltött kép gugliról származik.

Erre használta
Kisebb túrák, suliba járás...

Javítanivalók
Kuplungkar-csere az én hibámból, most megéredt egy lánccserére, egyszer kiégett a műszerfal megvilágítása, de ezt leszámíttva semmi, csak a kötelező szerviszek. Nagyon megbízható motor.

Itt szervizelte
Bikers centrum Nagyszombat

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: reevumsx1

Beküldve: 2013. február 5.