Honda VT250 FE 7,4 / 10

Honda / Honda VT250 FE
gyártási év: 1990
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 29000
vezetett km: 4000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Néhány év kihagyás után, a nyár elején vettem egy HONDA VT250FE mocit. Már a vásárlás próbakörén beleszerettem. Először a hangja ejtett ámulatba, azután, amilyen kezesbárány volt. Néhány nem szokványos adat azoknak, akik még nem ismerik ezt az öreg tipust. A hangja akár egy 400-as streetfighter. A nyomaték sem marad el. 31Kw ! Hiába ez a V motor! Rendkívül gyorsan és pontosan válthatóak a sebesség fokozatok. A kanyarokban jól dönthető és végig stabil a futómű. Ez köszönhető a keskeny V blokknak és a Pro Linknek.
Ez utóbbi levegővel állítható a súly függvényében. Az elektronika örökös talán egy kicsit túl is van méretezve. Fogyasztás 3,6-3,8 Liter/100km. Ez 80%-ban két személlyel értendő! Szóval ez, azért sokat elmond.
De úgy illik, hogy meg említem a negatívumokat is. Sajnos, 130-nál szélesebb gumit hátra nem lehet feltenni, mert eléri a láncvédőt. A műszerfalon 90 km/óránál kigyullad a fránya piros speed lámpa. Ez néha zavaró. A végsebessége úgy 140-145 km/h. Ezt hamar eléri. De 120 km/h felett már kis szélben is nagyon imbolyog. A tank megtévesztően nagynak tünik pedig, sajnos csak 12 liter fér bele. A tartalék meg már 2,5 L-nél küld a benzinkúthoz. Nyitott oldalsztenderrel is elindítható. Ez veszélyes lehet annak, aki máshoz szokott.
A műszerezettsége spártai de pontos és megbízható. A motor kényelmesnek nem mondható, két személlyel meg pláne nem az. Egyszerre max. 90 km-ert bírok a nyeregben. Persze ez a mai közúti forgalomban is legalább 90 perc. A csutka kormány miatt sajnos, minden súly az első keréken van. Ez nagyon fárasztó. Ezek ellenére mégis csak jókat tudok írni róla, mert egy nagyon megbízható utitárs. Egy motorkerékpártól pedig általában ezt várom el.

Erre használta
Ingázás és túrázás.

Javítanivalók
Lánc szett. 25 ezerbe fájt.

Itt szervizelte
Somogyi Peti, motoros szerviz. Ajka. Profi korrekt munka volt.

A beküldő 39 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: vivaldi2000

Beküldve: 2013. november 3.