Honda CB1000 BIG-1 9,2 / 10

Honda / Honda CB1000 BIG-1
gyártási év: 1994
lökettérfogat: 998 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 64000
vezetett km: 43000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Szóval! Hol is kezdjem! Több indokom van, h miért választottam ezt a típust! Nekem gyerekkori álmom volt ez a motor, azért is esett rá a választásom. Én mondjuk szeretem a régebbi motorokat, jobban tetszenek, mert azokban még van anyag. Lásd pl a nagy kupplungdeknit! :) Ezelött egy kis szünettel egy GSXR750-em volt, de már kezdett szétesni, zörögni stb, bár az is beletartozik, h belegondoltam, h ha avval a 3 év motorozást túléltem, akkor vissza kéne venni picit, ezért is választottam naked motorot. Ezt a motort nagyon olcsón hozták be nekem Németországból, majdnem fele annyiért mint amennyibe nálunk kerül, meg valahogyan jobban megbíztam a kinti gazdájában, h nem hajototta szét, mint az országunkban...
Ebben az évben sajna nem tudtam menni, mert márciusban elütöttek, és a motor tk-lett, mert megrepedt a blokkja, de már majdnem teljesen újjáépítettem. Majd talán az extrákról is beszámolok, h milyen lett.. :) Még nagyon sokat tudnék mesélni erről a típusról... :) Pl: hogy összeszedtem(meg fogom is) az országban az összes Big One-t... :)
Sosem hagyott még ott sehol!

Rossz tulajdonságai a tapasztalatom szerint:
1. : Mivel ezt a motorot 18"-os kerekekkel adták ki, ezért problémát okozott gumit venni rá. Pár gyártó gyárt már csak ebben a méretben, és nincs normális választék, arról nem beszélve, h 2szer olyan drága rá a gumi, mint más motorokra. Szerencsére eléggé "megszállott" vagyok, így a külföldi Big One tulajok segítségével ezt a gondot is ki tudtam küszöbölni, avval, h a régebbi gyártású CBR1100XX felnikre cseréltem. Külföldről vettem bele felniket, és egész jól megúsztam. Komplett első+hátsó felni gumistól, meg tárcsástól 70e volt. Ez azért is volt egyszerű, mert a féktárcsa oszóköre ugyanaz a két fajta felninek. Evvel javítottam a motor súlypontján, sokkal könnyebben ledől.
2. : Az első telót picit puhának tartom, bár nem koppan fel soha sem(még amikor egykerékről dúrván rakom vissza sem), és sajna nem állítható. Ezt majd avval szeretném megoldani, h a Japóknál lehet venni bele, komlett állítható belsőt kb 70e-ért.
3. : A hátsó teló lenne a másik dolog. Én elég light súlyban mozgok(60kg) és akárhogyan is állítóm a rugófeszítést, nem csillapít rendesen. Ha már valaki felül a hátam mögé, akkor már teljesen jól működik, úgy ahogy kell neki. Egy barátom Big One-ján át lett szelepelve, meg újra lett töltve a teló, és attól meggyógyult ez a gondja is. Kb 15e...
4. : A kmóra közlő műanyagja többször szétment, mert megszorult a spirált meghajtó tengely a kosztól.
Bár ez az én hibám, mert ha nem brigéciollal mosom le, akkor nem lesz koszos belül sem. A gondot megoldottam úgy, h csináltattam hozzá fémből egy olyan közlőt és mát jó is azóta. Kb 1000 Ft volt. :)
Igazából több problémám nincs vele.

Jó tulajdonságok:
NAGYOOOOON MEEEEGY! :))) Hihetetlenül erős már 2000-res fordulatszámtól bármelyik fokozatban. Nemtom mennyi lehet a vége, de nálam már mutatott az óra 250km/h-t! Csak elfogyott az egyenes, meg már akadt egy kis betonfal effektes szél... :)
Aztán! Hihetetlenül kényelmes! Folyamatosan csak tankoláshoz megállva 550km-t vezettem le vele, és nem fájt a fenekem. :)
Könnyen szerelhető, ha bármi baja is lenne, mert pl karbis, bár bontva elég ritka hozzá bármi is, de a blokkja a CBR1000F-en alapul, úgyhogy ahhoz van minden. A vezműláncfeszítős gondok itt már nincsenek. Nekem 93000km-nél lett cserélve, és addig még a szelepfedél sem volt levéve.
Érdemes rá erősebb láncot venni, mert a 100 lovas láncot nekem eléggé megnyújtotta, de a 130 lovas tökéletes.
A fékrendszer profi, bár nekem fém fékcsövek vannak rajta, de nagyon jól fog! Semmi gondom nincs vele! A radiális fékek sem fognak jobban, mint tapasztaltam!
Ami nagyon fontos, hogy tisztelni kell, mert NAGY, NEHÉZ, ERŐS! Soha nem adom el!

Erre használta
túra, gyorsulgatás, egykerék,...

Javítanivalók
Láncszett, gumi, fékbetét, ezek ugye a kopó alkatrészek. 1szer folyott a vízpumpám, de egy tömítés cserével megoldottam. Ami komolyabb volt, az a vezműlánc + feszítő volt 93000 km-nél. Más nagyobb baja nem volt. Bár én mindig szerelgetek rajta valamit, de nem problémás dolgokat, hanem pl elakadásjelzőt...

Itt szervizelte
Komáromban a Komfront KFT-nél, a Honda márkaszervízben a Szunyog nevű szerelővel, és a Zsolival. Korrekt cég, jó áron dolgoznak, bár mindig sok a melójuk, ezért picit lassúak. Tőlük rendelek mindig alkatrészeket, abban a legjobb cég! Segítőkész, beszédes társaság! :) Szeretem őket!

A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: bigoneoszi

Beküldve: 2007. augusztus 31.