Honda CBF600S 8,4 / 10

Honda / Honda CBF600S
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 22000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Akkor haladnék sorrendben, ha nem gond. Persze hogy nem ;). Ja, és a bemutató szubjektív lesz, hogyne. Ez van.
Teljesítmény: 70valahány ló, nem vészes, viszont javára váljon, alacsony fordulaton is szépen húz, és ami nagyon fontos: egyenletesen! 6ezer körül kezd picit vadulni a blokk, de csak finoman :) Mondjuk ha gyorsulgatni akarna az ember, akkor legjobb ha álló helyzetből 8-9ezer körül engedi rá a kakaót a rájder. Akkor még nem szalad ki alóla a motor. ;) Ugyanakkor ha közös gurulás van, és robogótempó a téma, akkor simán jól érzi magát a motor 3000-es fordulaton is, miért ne...
A hangja gyári dobbal szerintem kuka, viszont egy nyitott dobbal igen finom, azt hiszem nem túlzok ha azt mondom, JÓÓÓÓÓ! ;) Nem kibírhatatlanul hangos, de van ereje, és öblös akusztikája lesz tőle. Nekem egy Leo V. van rajta. Teljesen rendben van. Fogyasztása lehetne akár 4 liter is, egyesek szerint. Mondjuk ez eddig legendaszámba menő feltételezés számomra, de akinek kéjes örömet okoz 50-nél 6.-ban \\\\\\\"hasítani\\\\\\\", annak simán teljesíthető. Akinek más tempó jön be, az majd gyakrabban látogathatja a benzinkutat. Nálam ez 6-9 liter között volt eddig, bár a 9 liter az versenypálya volt, mondhatni nem hátköznapi terhelés, de azért a teljesség kedvéért meg kellett említeni.
A futóműve nem rossz, deeeeeee... hm. Nyilván nem is egy verseny-futómű. Nálam bejött a képbe egy Hyperpro progresszív első és hátsó rugó-szett, így viszont tényleg nagyon kellemes, és most a kellemes alatt értem hogy feszes. Városban pattog, de legalább kanyarokban nem lekvár, és főleg soha, SOHA nem koppant fel!
Szélvédelme (ugyebár félidomos változatról beszélünk) nem rossz, én 190 centi vagyok, és szvsz egy rendes füldugóval (szélzaj ellen) az állandó 180 autópályázás is simán teljesíthető középtávon. Itt jegyezném meg, hogy óra szerint 215-öt megy, persze, tudom, az óra csal, és egyesek meg vannak győződve róla hogy az ő 100 lovas 600-as naked gépük 250-et megy, de ők egyszerűen gyengeelméjűek. Nem probléma. Szélvédelem témájában még annyit hogy szerintem nem a fejidom a gyenge pontja, hanem (mint a legtöbb naked gépnek) az oldalidom hiánya. Akinek ez probléma, vegyen burkolt gépet! Nem vészes, csak 200 körüli tempónál nagyon figyelni kell, hogy a láb a motor oldalához simuljon, különben vicces kis táncikálás kezdődik ahogy a szél a comb és a gép közé 200+ sebességgel befúj és \\\\\\\"dobálja\\\\\\\" a motort és a motorost. Mondom még egyszer, ez igazából érdemtelen szempont egy naked gépnél, de azért nem rossz tisztázni! Még valami, egy kis adalék a magasabb rájdereknek: én mint írtam előbb 190 cm vagyok, és nekem a térdem pont a tank közepébe ér bele, ergo ezt szépen csiszolom lefele, ami idővel elég ronda eredményt hoz a lakkozás témakörében. Ezt elkerülendő fel kell tenni egy átlátszó védőfóliát a tank oldalára, fogyjon inkább az! Én vettem az egyik Honda márkaszervízben 3M fóliát drága pénzért, \\\"hurrá\\\"... Hát, biztos lenne egyszerűbb megoldás is, legközelebbre kiderítem!
Nálam a gumik, lánc, fékbetétek keveset bírnak, ergo nem állok le ecsetelni, hogy hány tízezer (LOL) km-t megy el egy kopó alkatrésszel, mert fingom sincs. :D
A városi gyorsulások, nagy fékezések, kemény visszaváltások, és az alacsony fordulaton jelentkező, viszonylag magas és kiszámítható teljesítmény miatt a hátsó gumi hajlamos 7ezer km alatt könnyes búcsút venni a CBF-től, az első kibír kb. 12ezret, fékbetétek nagyjából 8-9ezer km-t mennek el. Megintcsak nagy igazság, ez van. :) Egyéni használat függvénye az egész.
Egyébként utassal (utasnak) is kényelmes, nem sokat veszít lendületességéből, és hát, HONDA MINŐSÉG! ;) Tényleg van benne valami. Minden nagyon szépen működik rajta, korrekt az egész. Viszont a Honda gyári alkatrészei bődületesen drágák. :/ Márpedig fékbetéten pl. nem szabad spórolni (próbáltam, rossz döntés volt). Csak a gyári!
Így első körben ennyi lenne, remélem kellő ellenpontja voltam a sok túrázós-kíméletes-nyugivan-nagypapás leírásnak, ami eddig a motorról olvasható volt mindenhol. Mert azért lássuk be: ezzel a motorral sok mókában lehet részünk, és azt hiszem tévedés azt hinni, hogy ez megáll ott, hogy megmosom a fogam, megfésülöm az arcom, és a kövér feleségemet felpakolva, a CBF-fel kulturáltan elmegyek megtekinteni a putnoki várromot egy kedves kis 75km/h-ás átlagtempójú köldökszellőztetős-ásítozós túra keretében, és közben szolidan örülök neki, hogy a fogyasztás nem ment 5 liter fölé.... áhh, emberek! Ez a motor több ennél! Persze, ha ez kell, akkor sem fogtok csalódni! ;)
Béke.

Erre használta
Városi ide-oda rohangálás, túra, kanyarvadászat, versenypálya.

Javítanivalók
Kiégett a refi izzója. Persze az nem is Honda :P ;).
Meg fogy a gumi, a fékbetét, és főleg a benzin, ha elkap a gépszíj. Ha lemegyek alfába, és úgy motorozok, akkor persze mindennek az ellenkezője igaz!

Itt szervizelte
Maxxpower: elég korrekt. Drágák.
Karasna: korrekt. Szintén drágák. Ők is. Nagyon.
Azt hiszem a magas ár általános tendencia a Hondánál, tehát ez nem kifejezetten a fent említettek ellen szól. :/

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: motochris

Beküldve: 2008. március 18.