Honda SLR 650 8,2 / 10

Honda / Honda SLR 650
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 644 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 30000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Először is, az én SLR-em egy 25 kW-os változat (34 Le) ezért tartom gyengének. Gyárilag 39 Le ami ugyancsak nem combos, de hát nem is "KTM" felirat van rajta :). Az erőforrása a Dominator-ból (Honda NX 650) került bele aminek a megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről legendák szólnak :) . A Dominator-ok 44-45-46 Le- vel rendelkeztek -évjárat függő- és mivel ugyan az a blokk van ezekben is, ezért a vezérműtengelyek cseréjével ezeket a motorokat is 45 Le-re lehet hizlalni, ugyan ezt a blokkot tették ~2007-ben az FMX-ekbe amihez később "Tunning Kit" néven árulták a Dominator vez. tengelyeket. Amúgy a környezetvédelmi előírások miatt kellett butítani a teljesítményt 39 Le-re. Egy ilyen "Tunning Kit" ára ~55-60e HuF beszereléssel. (nyomatékban amúgy mindegyik nagyjából 53 NM körül van)

A motor ereiben enduro vér folyik a felmenői miatt (a hátsó futómű is és a fékek is a Dominator-é, a váz 90% megegyezik), de terepre szerintem alkalmatlan a motor! Az enduro jellegnek leginkább a kényelmes ülés/üléspozíció és a könnyű vezethetőség miatt érezzük kedvező hatásait. Az utasülés kényelme pazar! Párosan túrázóknak ideális motor! Én mikor egyedül túrázok akkor is néha hátraülök menet közben. Csomagokkal is bőven pakolható, a gyári csomagtartó konzolon végtelen számú gumipók rögzítési lehetőség van, így a csomagok rögzítése könnyen megoldható (bár aki utassal túrázik annak ajánlom a túradoboz-szetteket). Mint ahogy olvasható, én inkább túrázásra ajánlom, de csomagok nélkül a kanyarvadászatot is meglehetősen kedveli. A váz elég merev, a fékek egy személlyel bírják az ilyen kiképzést, és egy jó gumival bármikor le lehet érinteni a lábtartókat (persze csak forgalomtól elzárt területen teszünk ilyesmit ;) ).

Amikor megvettem a motort, elvittem a szerelőhöz átnézetni. Semmi gondot nem talált, kapott a gép egy kötelező szervizt és már mentem is vele. A hátsó teleszkóp-szimmering szállt el benne ami elvileg –mivel ez gázos teló- telócserével orvosolható csak. De mivel a szerelő akihez járok nagy Dominator-os maga is, ezért valami szakival átalakíttatta szétszedhető-re meg szelepet is tett rá hogy a nyomást bármikor változtathassam (soha nem tettem de elvileg lehetne), és az egész átalakítást 20e+munkadíj fejébe sikerült megúszni. Azóta egyszer a kuplung bowden szakadt el amit 2-3e-ből kicseréltem. Valamint fékpofa, fékolaj,motorolaj,szűrők,izzó cserék voltak csak a motoron, meg persze gumicsere rögtön a vásárlás után.

Ami hátrányként mondható el a motorról az a szélvédelem. Kanyarvadászatnál, városban, rövidebb túrákon nincs vele gond, de 4-500 km-es túrákhoz már mindenképp érdemes egy plexit szerezni rá! A fogyasztása elfogadható 4,5-5,5 között eszik attól függően,hogy hol és hogyan használjuk a motort (lehet ez alá is vinni a fogyasztást, de hát aki olyan tempóba akar menni az vegyen 125-öst). A másik gyengéje talán az első villa. Aki csak túrázni akar annak elég de komolyabb kanyartempóknál már jól jön bele egy „keményebb” olaj. És talán a legfájóbb hátránya a motornak ami kicsit vicces, de hosszú távon elég idegesítő, hogy mindenki azt mondja rá „Ez olyan mint egy MZ”, sőt sokszor 250-esnek nézik, persze kanyarvadászat közben könnyen az arcukra lehet fagyasztani a mosolyt :D.

Összességében csak ajánlani tudom a motort. Extra megbízható kiforrt szerkezet. Kényelmes, pakolható és avatott kezekben gyors motor (persze még mindig nem KTM).

Erre használta
Kanyarvadászat, túra, város.

Javítanivalók
Hátsó teló szimmering
kuplung bowden
kötelező szervizek

Itt szervizelte
"Kanyar" (Csepel)

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: netuddki2

Beküldve: 2010. október 24.