Honda MTX80 6,4 / 10

Honda / Honda MTX80
gyártási év: 1995
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 400
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Egy kicsi 110es pitbike-ról ültem át erre. A pitbike-ot sajnos ellopták és ezt vettük pótlásképp. Már 5 éve tépem szegény párát de nagyon jól bírja:D. Bátyám eléggé legyilkolta szegénykémet pedig nehéz feladat megölni ezt a motort. Kezdjük talán a hibáival. Mikor megvettük sima alap motor volt aztán 110ccm 4ütemről vissza 50 2ütemre furcsa volt és megpróbáltam falat mászni vele... a vége egy kényszer furatás lett így most 55-60ccm. Utána "bika" volt a gép (már amennyire egy 50es lehet) na és a vízpumpacsapágy nem igazán akar működni így szorul és visszafogja a gépet elvileg. Világítás és fordulatszámmérő van a többi pedig nem nagyon működik se visszajelző se index se km-óra. A fékek nekem megfelelnek ha a karbantartó nem hanyag akkor bőven elég műútra terepre pedig jobb nem is kell. Haverom tárcsafékes motorjával terepen egyszerűen lehetetlen volt úgy fékeznem hogy ne satura fogjam... hátigen nekem dob neki tárcsa. Ki mit szeret. Tárcsás gépem lesz lehet átszokok rá én is:). A motor ereje állapotához képest jó. Hátha még minden tökéletesen működne benn...:D a fogyasztása finom közlekedéssel 2-2,5literből megáll amikor tépem a bajszát akkor pedig 2,8volt eddig a legtöbb amit evett. Mol Neo evo-t tankoltam bele ezzel egészen jól ment. A többi benzin annyira nem tetszett neki. Sima 95össel nem húzott akkorát sajnos. A külön olajozás nemrég kezdte megadni magát.(Mielőtt bátyám nem gyilkolta nem volt ilyen baja.) Úgyhogy azt lekötöttük és helyette magam keverem. 40-50es keverékkel tankoltam attól függően milyen kedvem volt:D. Ha sok volt benn az olaj akkor mindig a kipufogó szórta az olajat dehát ez nem hibája a gépnek. Összességében jó kis gép komolyabban sosem hagyott ott. Legnagyobb baja amikor lefulladt menet közben az gyertya cserével megoldódott... egy másik alkalommal pedig eltömődött a kipufogó.(Na igen ezeknek a gyári kipufogója hulladék... )ezen kívül a kipufogóval volt még gond de hát... ez van nem lehet minden tökéletes. Pucolás után ment újra. Nagyon megszerettem ezt a kis mocit. Átéltem vele pár dolgot. Annyi tuti hogy mindent kibír. Volt rá példa hogy lövészárokba beledurrantam mer nem előre néztem... semmi baja nem lett... Egy másik motornál ez egy első villába került volna szerintem. A lényeg hogy megy húz.

Erre használta
régi tsz-utak meghódítása, könnyebb terep, városi közlekedés

Javítanivalók
vízpumpacsapágy, első sebesség fogaskerekei lekoptak(nemtudom hogy sikerült összehozni az illetőnek), világítás vezetékei összekoptak, kuplungbowden szakadás, csapszeg zörög, hengert újra kellett fúrni, kipufogó hátsódob egyszer nagyongyengén eltömődött de még időben szétszedtük az első dob pedig tovább bírta de az is eltömődött,

Itt szervizelte
Mindig apám szerelte meg. egyedül a fékpofákat kellett ferodoloztatni azt pedig nemtudom hol intézte apám. Sajnos nem voltam valami nagy szaktekintély mikor gond volt.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Danylov

Beküldve: 2012. június 6.