Honda CRM125R 8,4 / 10

Honda / Honda CRM125R
gyártási év: 1993
lökettérfogat: 124 köbcenti
ekkor vette: 2000
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 14000
vezetett km: 29000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

A motort 7-éve vásároltam. Az előző tulaj Svájci használtimportból vette mindössze fél évet használta, ezért gyári állapotban került hozzám (szerszámkészlet, gyári kipuf., hosszú sárcsapó, meg ami kell). Előző motorom egy Suzuki TS 50 XK volt ami után jó lépés az egy mérettel nagyobb Honda. A terv egy Kawasaki KDX 125-ről szólt, de nem találtam megfelelő állapotút.
Teljesítményre a megadott gyári 28LE nem tűnik soknak, de erdőben való barangoláshoz (csapatáshoz), a durvább emelkedők megmászásához (figyelem, gumiválasztás fontos!), valamint a harchoz városban a haverok 25"-ösei ellen számomra tökéletesen megfelelt. Az erő nem jelentkezik olyan durván mint a hasonló gépeknél, mivel az RC(kipufogó) szelep több lépcsőben nyit, nem csak a bűvös 6000-nél, de ez ne tévesszen meg senkit, mivel 4000-től egész jól tol. Nagyon könnyen indul, csuklóból be lehet "rúgni"(ugyanez már a nagy malossi hengernél már nem annyira igaz).
Az irányíthatósága erdőben egy bicikliéhez hasonlít. Utcán is jól megállja a helyét, de a futóműve gyárilag elég puha és csak az előfeszítésen tudunk variálni a hátsó rugóstagon (ami a kevésnél is kevesebb), valamint az adott endurogumik sem erre lettek kitalálva.
A fékekkel hasonló a helyzet.Elől hátul(!) 2 dugattyús grimeca nyergek szállítják a fekrőt a betétekre, több- kevesebb sikerrel. Aszfalton kevésnek éreztem, főleg az elejét, de egy fémfékcső megoldotta a problémát.
A 6 segességes váltó nagyon jó, finoman, de határozottan kapcsolható akár kuplung nélkül is. A müszerezettsége megfelelő (km óra, ford. szám mérő, vízhőfok, +megszokott visszajelzők), bár egy üzemanyagszintjelző nem ártott volna. A 10 (8.5/1.5) literes kapacitás odafigyelést igényel
A kényelemnél gondban vagyok mert hát ez egy enduró. Nagyon sokat túráztam vele aszfalton is, de 150 kilóméter után elgondolkoztatja az embert az élet értelméről, ennek ellenére 2 személyel is eljuttat bárhová. Állva az erdőben azért frankóbb vele haladni. A lábtarón lévő gumiborítás elég gáz, mert a vizes talp kőnnyen megcsúszik rajta, ellenben tompítja a rezgéseket (amik nincsenek mert a kiegyensúlyozó tengely a blokkkban hatékonyan tevékenykedik).
Az első két év a motorral eseménytelenül telt (sok ezer kilóméter, jónéhány liter Castrol TTS és rengeteg Benzin), csak láncszettet, fékbetéteket és gumikat cseréltem. A megbízhatóságára nem tudok rosszat mondani egy pontig, jól tűrte az akár 500 kilóméteres napi menetteljesítményt.A pont, hogy a Castrolnál megszűnt a TTS.Az új olajat nem szerette, csapszeges lett. Ekkor a nagyszervízzel együtt kapott egy 180-as malossi hengert és egy Oishiro karbon(mintás) alu végdobot, ami ca.10 pacival dobta a ménest. A generált és az átalakítást Szabó Marcell Veresegyházi szakember végezte, mégegyszer köszönet! Azóta Mobil 1 Racing 2T-vel megy, a közel 1cm-rel nagyobb furat ellenére hibátlanul(a fötengely gyári).Itt térnék ki az olajfogyasztásra, ami elég magas, 500 km/l. Ellenben ez szavatolja, hogy a blokk mindíg megfelelő mennyiségű kenőanyaghoz jusson.Az olajtartály a jobb hűtőterelőlap alatt van és lehetetlen úgy feltölteni, hogy ne legyen minden vastagon nyál. A fogyasztása jobb csukló függő, 5 és 10 liter között mozog száz kióméteren. Kinek mi a kevés és a sok.
Miután megkapta a malossi hengert, átesett egy plasztikai beavatkozáson is. Nem volt törött, nem estem vele soha, de a kifakult műagyagok problémát jelentettek, mivel a motor akkor már 10 éves múlt. Kapott pici indexeket, ufo fejidomot, merevítő nélküli alu kormányt, EXC sárvédőt,új fényezést.Becsületemre legyen mondva, hogy a motor gyárilag is hasonló színű (forgalmiban narancsvörös), ezáltal a KTM desing kézenfekvő.
Az alkatrészellátás jól megoldott, annak ellenére, hogy itthon nem forgalmazták a típust. Ez is hozzáállás kérdése, de a Lakamotonak Tapolcára maximális 10 pont!Ugyanez nem mondható el a Realrol.
A fent említetteken kívül cseréltem még bowdeneket, valamint a berugókar határolója egyszer lelezult a blokkban.
Összességében meg vagyok vele elégedve, kategóriájában jó választás.

Erre használta
Városi bohockodás, túrák erdőben és azsfalton.

Javítanivalók
Csapszeg elszállt, berugókarhatároló kilazult.

Itt szervizelte
Alkatrészbeszerzés a tapolcai Lakamototól, ők nagyon korrektek.
Szabó Marcell Veresegyház, kétütemű guru.
Valamint köszönet illeti Kálmán Eriket és Harami Pétert Sárváron

A beküldő 9 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Melmet

Beküldve: 2007. május 15.