Honda XLR125 8,2 / 10

Honda / Honda XLR125
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 50000
vezetett km: 1200
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Azért vettem a kishondát, mert előtte vettem egy xt 660z Ténérét amolyan vegyes használatra. Használgattam is terepen de mindíg ott volt, hogy nehogy odaverjem ezt a szép motort, mert...Hamar eljutottam odáig, hogy olyan terepmotor kell, amit nem sajnálok.
A vásárlásnál elsődleges szempont volt a :
- kicsi pénz! (esetemben ez max 200eft)
aztán:
- mivel csak terepen használnám nem kell a papír, meg így olcsóbb is
- ha kis köbös négyütemű, annak megvannak az előnyei hatóságilag ugye, ha értjük miről van szó ;)
- ne egy leharcolt példány legyen, ha lehet bontatlan blokk, még ha kicsit kopott is, de ne legyen gányolva

Nézeggettem a piacot, s végül úgy döntöttem, jó lesz nekem egy kicsi enduró is amire nekem kell. Hogy mire? Néha kicsit kiszabadulni a természetbe,kikapcsolódni, megismerni a környéket túl az aszfaltúton, ha lehet minél kevésbé zavarni a természetet, s meg persze annak szigorú őreit. Túl a negyedik x-en fájós térddel engem már nem az egykerék, a szántás, a siratófal érdekel. Egyedül járom a vidéket, nem kell megfelelni a haveroknak, lesz@rom, hogy fikázzák a kis motort. Fő a biztonság, megbízhatóság, a kicsivel talán nem vállalom túl magam, egyedül nem egy hátrány.!

Szóval honda xlr lett!
Egy alapos otthoni átvizsgálás után a következőkre jutottam:
- alapjárat erősen ingadozott, karbi tisztítás, alapjárati fúvaka csere után ok!
- légszűrő kuka, csere gyárira
- a légszűrőt látván izgatottan mértem a hengerben nyomást de alaptalanul, 11 bár :-)))
- szelephézag állítás ok,
- vez. lánc ellenőrzés ok(télen csere)
- centrifugál olajszürő tisztítás (szerintem én először életében)
- olajcsere
- szekunder láncszet életveszélyesen kopott, csere
- fékek ellenőrzése, első betét csere
- korm. csapágy zsírzás(télen csere)
- kormány csere pazzaz alura, mert volt itthon
- a lánckerék áttételen kapásból módosítottam, egyel kisebb lánckerék előre
A kopásokból ítélve valószínű, tényleg egy 50 e. km-t futott motort vettem.
Következhetett volna a próba, de a helyi nagyságos honda nem volt képes két hete leszállítani egy nyamvadt láncszetet, ezért kénytelen is voltam a kapcsolatot megszüntetni vele. Eléggé pipa voltam!

Máig úgy 1200 km-t mentem vele, ebből aszfalt néhány méter. 95 % a Kiskunság motort-motorost próbáló homoktengerén, a maradékot a Bükk csodálatos vidékén.

Tapasztalatok:
Motorerő: amit várhat az ember bőtiz lóerőtől, még soha nem volt olyan, hogy ne oldottuk volna meg a feladatot
Futómü: a 37mm-es telószárak, a 225/231 mm-es rugóutak nem is olyan rosszak szerintem. Elől a kirugózás alulcsillapított, ott sűrűn koppant egy keresztbordán áthajtva ami 20 w-s olajjal megszűnt, és a berugózás is keményebb lett. Nagyságrendekkel jobb lett! A hátulja teszi a dolgát. Próbáltam ésszel ugratón is, szépen vette, nem koppant fel. Ehhez a tempóhoz így jó.
Ahogyan a fékek is, teszik a dolgukat
Kényelem: állva motorozásnál a kormány túl alacsony, ezen segített a 3 cm-es kiemelő, még lehetne feljebb, de már nem engednek a bovdenek.
182 cm es magassággal nagyon kényelmesen leér a láb még nehéz lejtős terepen is
Fogyasztás: sose mértem, nem is fogom Úgy saccolom 3l-el mély homokban fingatva is elmegy.
A tengelytáv akkora, hogy kocctól koccig felfér az utánfutómra :-)
Önindítóra csak rágondolok, s már indul is, ami nagy előny. ha a terep olyan, hogy éppcsak fel tudok tápászkodni a motorra
Nagyon könnyen irányítható, kezelhető kis gép
Eddig amit kellett alkatrészeket vennem gond nélkül be tudtam szerezni. (Ha külön lehetne pontozni az én H kereskedésemet adnék neki egy karót aláhúzva)

Negatívumként talán a gyenge kis blokkot tudom említeni, ellenben azt olvastam ezek elpusztíthatatlanok, és ez a motor még japánban készült.
Másik negatív dolog a motor bemelegítése, mivel a karbin van a szivató kar, kissé macera ott lent matarászni.
Összességében elmondható, hogy azt kaptam amire számítottam.

Erre használta
motorozás erdőn- mezőn ésszerű határok között úgy, hogy még azt is visszatudjam idézni merre jártam, mit láttam, ha tetszik le is fotózom

Javítanivalók
miután rendbetettem semmi

Itt szervizelte
otthon, hisz szerelő vónék v.mi

A beküldő 30 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tamiki

Beküldve: 2012. november 14.