Honda XLR125 7,8 / 10

Honda / Honda XLR125
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 50000
vezetett km: 1200
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Azért vettem a kishondát, mert előtte vettem egy xt 660z Ténérét amolyan vegyes használatra. Használgattam is terepen de mindíg ott volt, hogy nehogy odaverjem ezt a szép motort, mert...Hamar eljutottam odáig, hogy olyan terepmotor kell, amit nem sajnálok.
A vásárlásnál elsődleges szempont volt a :
- kicsi pénz! (esetemben ez max 200eft)
aztán:
- mivel csak terepen használnám nem kell a papír, meg így olcsóbb is
- ha kis köbös négyütemű, annak megvannak az előnyei hatóságilag ugye, ha értjük miről van szó ;)
- ne egy leharcolt példány legyen, ha lehet bontatlan blokk, még ha kicsit kopott is, de ne legyen gányolva

Nézegettem a piacot, s végül úgy döntöttem, jó lesz nekem egy kicsi enduró is amire nekem kell. Hogy mire? Néha kicsit kiszabadulni a természetbe,kikapcsolódni, megismerni a környéket túl az aszfaltúton, ha lehet minél kevésbé zavarni a természetet, s meg persze annak szigorú őreit. Túl a negyedik x-en fájós térddel engem már nem az egykerék, a szántás, a siratófal érdekel. Egyedül járom a vidéket, nem kell megfelelni a haveroknak, teszek rá, hogy fikázzák a kis motort. Fő a biztonság, megbízhatóság, a kicsivel talán nem vállalom túl magam, egyedül nem egy hátrány.!

Szóval honda xlr lett!
Egy alapos otthoni átvizsgálás után a következőkre jutottam:
- alapjárat erősen ingadozott, karbi tisztítás, alapjárati fúvóka csere után ok!
- légszűrő kuka, csere gyárira
- a légszűrőt látván izgatottan mértem a hengerben nyomást de alaptalanul, 11 bár :-)))
- szelephézag állítás ok,
- vez. lánc ellenőrzés ok(télen csere)
- centrifugál olajszürő tisztítás (szerintem én először életében)
- olajcsere
- szekunder láncszet életveszélyesen kopott, csere
- fékek ellenőrzése, első betét csere
- korm. csapágy zsírzás(télen csere)
- kormány csere pazzaz alura, mert volt itthon
- a lánckerék áttételen kapásból módosítottam, egyel kisebb lánckerék előre
A kopásokból ítélve valószínű, tényleg egy 50 e. km-t futott motort vettem.
Következhetett volna a próba, de a helyi nagyságos honda nem volt képes két hete leszállítani egy nyamvadt láncszetet, ezért kénytelen is voltam a kapcsolatot megszüntetni vele. Eléggé pipa voltam!

Máig úgy 1200 km-t mentem vele, ebből aszfalt néhány méter. 95 % a Kiskunság motort-motorost próbáló homoktengerén, a maradékot a Bükk csodálatos vidékén.

Tapasztalatok:
Motorerő: amit várhat az ember bőntíz lóerőtől, még soha nem volt olyan, hogy ne oldottuk volna meg a feladatot
Futómű: a 37mm-es telószárak, a 225/231 mm-es rugóutak nem is olyan rosszak szerintem. Elől a kirugózás alulcsillapított, ott sűrűn koppant egy keresztbordán áthajtva ami 20 w-s olajjal megszűnt, és a berugózás is keményebb lett. Nagyságrendekkel jobb lett! A hátulja teszi a dolgát. Próbáltam ésszel ugratón is, szépen vette, nem koppant fel. Ehhez a tempóhoz így jó.
Ahogyan a fékek is, teszik a dolgukat
Kényelem: állva motorozásnál a kormány túl alacsony, ezen segített a 3 cm-es kiemelő, még lehetne feljebb, de már nem engednek a bovdenek.
182 cm es magassággal nagyon kényelmesen leér a láb még nehéz lejtős terepen is
Fogyasztás: sose mértem, nem is fogom Úgy saccolom 3l-el mély homokban fingatva is elmegy.
A tengelytáv akkora, hogy kocctól koccig felfér az utánfutómra :-)
Önindítóra csak rágondolok, s már indul is, ami nagy előny. ha a terep olyan, hogy éppcsak fel tudok tápászkodni a motorra
Nagyon könnyen irányítható, kezelhető kis gép
Eddig amit kellett alkatrészeket vennem gond nélkül be tudtam szerezni. (Ha külön lehetne pontozni az "én" H kereskedésemet adnék neki egy karót aláhúzva)

Negatívumként talán a gyenge kis blokkot tudom említeni, ellenben azt olvastam ezek elpusztíthatatlanok, és ez a motor még japánban készült.
Másik negatív dolog a motor bemelegítése, mivel a karbin van a szivató kar, kissé macera ott lent matarászni.
Összességében elmondható, hogy azt kaptam amire számítottam.

Erre használta
motorozás erdőn-mezőn, ládavadászat stb

Javítanivalók
miután rendbe tettem semmi

Itt szervizelte
magam, legolcsóbb :-)

A beküldő 30 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tamiki

Beküldve: 2012. november 16.