Husaberg FE501 6,6 / 10

Husaberg / Husaberg FE501
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 501 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1650
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Azt mondják, hogy "rétegmotor", b.romság! Ez egy nagyon jó, megbízható motor. Ha megadod, ami kell neki, akkor meghálálja. Alapból nagyon igényes a felszereltsége, amit nem részletezek, a többi ilyen évjáratú japán gépek elbújhatnak mellette. Nagyon nyomatékos a gép, szinte alapjáratról letépi az ember kezét. A másik kérdés szokott lenni, hogy mennyi km után kell olajat cserélni? Mondom 10 óra, úúúúú, az nagyon kevés! Mihez képest? 1 liter lötyög benne! Mondjuk én 12-15 óránként cserélem, mert nem mindig lehet kiszámolni, meg nem is versenyzek vele. A teljes olajcsere költsége 5000 ezer forint (olajtól függően és Motorex 10w50-et rakok bele), ami nem sok, ez kb. 400 km.
A motor dizájn pedig csodálatos! Nincs hozzá hasonló! A légszűrő elhelyezés nagyon frappáns, sosem szedi be a vizet, mivel a tanknál van.
Ami a költségeket illeti, minden motorra kell költeni, főleg ha nem új. Ami a k alkatrészárakat illeti, szerintem jóval olcsóbb, mint a japán verdáké. A japán verda 1db szelep árából kicserélem a Bergben az összeset! Persze a dugó, hajtókar, miegymás hasonló árban van.

Szóval, aki igazán jó motort akar, az vegyen HUSABERGET!

Erre használta
Enduró

Javítanivalók
Semmi extra: inkább megelező karb. volt:
- vezérműlánc,
- 2db szívószelep (11 ezer pénz),
- 2db vez.tengely csapágy (SKF)
- most 2db himbagörgő,
- lengőkar felújítás (sajnos nem zsírozható, szét kell kapni kb. fél évente)

Itt szervizelte
Szanberg gyerek Szendrőből,
Promoto, Husaberg szervíz, Bp.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: FE501E

Beküldve: 2008. december 21.