Husaberg FS650 8,8 / 10

Husaberg / Husaberg FS650
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 644 köbcenti
ekkor vette: 2003
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 900
vezetett km: 1
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Mikor először hallottam egy ilyen motort, ahogy végigcsatog az Alkotás úton és begurul a Shell-kútra tankolni.. ekkor már látván ezt a formát.. és az a hang..
2003-ban 2. motoként meglett A MOTOR! Nyitott csővel és a csattogós jó fél méteres lángogat köpködő. Mikor meglett kb. 2 éves motorozási tapasztalatom lehetett.
Eleinte utcai motorozás, majd a KisKökénynél a Hring melleti fedett go-kart pályán téli eddzés. Ezen a pici pályán a kezdetekhez képest nagyon sokat és elég gyorsan lehettett fejlődni. Kondiban elég megterhelő volt. A motor nagyon pontosan manőverezhető, városban 0-ról gyorsulásnál semminek sincs esélye és ha vki kételkedik akkor írjon egy mail-t. A motor kigyorsításkor szinte mindig keréken van, főleg miota egy Akra-rendszer van rajta, azóta 4.-ben is gázra jön kerékre, 5.-ben pedig ha segítesz neki, akkor megint kerék. A gyári fék( alul 4 dugós Beringer) kondíció hiányában verseny körülmények között kevés (bár ha nincs kondi, akkor a motoron maradni is nehéz). A jelenlegi fék egy alul 6 dugós Beringer, felül egy radiálisan szerelt 13-as Magura (cnc-mart) fékkar. Ez utobbi a gyárival nem említhető egy lapon. Élvezet fékezni vele. Na meg persze gyorsítani!
Komplett blokk felújítás is történt. Ekkor a dugóban majd 2x annyi üo. volt már mint amennyit a gyár megad cserére, amit a dugó közepén levő repedés is jelzett.. Amúgy egy csapágy adta meg magát először, amit nem a HusaberG gyártmány, hanem valószínű SKF a legtöbb motorban.. Kiskunlacházi versenyen történt, hogy egy röpsúlyt taró piciny csavar elszakadt és nagyobb kárt okozott a blokkban, kb. 100e Ft -ba került a történet, de a csavar se HusaberG..
A közhiedelemmel ellentétben, a megfelelő figyelem mellet nagyon megbízható, de a hosszabb távokat inkább egy 1000 gixxeren tölteném el.
A teljesítmény leadása megszokást igényel, ami a karburátornak tudhato be (Dell Orto). Hosszabb állás után is gond nélkül be lehet rúgni.
Amit szívesen lecserélnék a motoron, az pont a karburátor. Egy Keihinnel forgósabb, nyulósabb lenne a blokk és valószínű még könnyedebben indulna.
Az ülés úgy jó ahogy van! Szép is kényelmes is!
Pontos fogyasztásról nem tudok beszámolni, mert 1000 max.1500 pénzért lett tankolva, annyiból egy jót lehet karcolni.

A motor eladó sorban van anyagi okok miatt, habár nagyon a szívemhez nőtt, így maradok a gazdája, akkor jövőre megnézzük kakucs-ringet..
Következő motornak csakis HusaberG jöhetne számításba, és egy 1000 gixxer
Ennyi

Erre használta
utca, pálya

Javítanivalók
Miután nem lettek cserélve a blokkban alkatrészek, azok elfáradtak picit. Konkrétan csapágy és egy pici csavar.
Amúgy, amit cserélni kellett azt cseréltek, így nem volt gond se a motorral

Itt szervizelte
Promoto KFT

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: braap

Beküldve: 2007. december 3.