Husqvarna SMR 610 7,6 / 10

Husqvarna / Husqvarna SMR 610
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 570 köbcenti
ekkor vette: 2015
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 7000
vezetett km: 3500
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 3/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Eddig csak sor4-es naked vagy gyorsasági motorjaim voltak, de meguntam (gyávább lettem) az utcai száguldást, így valami új kellett.
Így esett a választás a supermoto-ra, olyan motort akartam, ami mindenhol megállja a helyét. Kimehetek vele a pályára, utcán is használható, bohóckodni lehet vele, de ha letévedek a földútra, ott sem elveszett. Nyilván ezek a tulajdonságok kompromisszumokkal járnak, de ezeket elfogadtam.

Nehéz volt azonban a megfelelő SM-et megtalálni, mert vagy éles üzemórás versenygépek vannak (CRF450, Husaberg FS650, KTM EXC-k, DRZ400E), vagy gyenge, "bénán felszerelt" motorok (Honda FMX, XT660). A DRZ400SM nekem amolyan semmilyennek tűnt, így gyakorlatilag kizáráros alapon került a választás a Husqvarnára.

De a lényeg a lényeg, eddig nem bántam meg.
Egyes típushibák nálam is előjöttek: kicsit ereszti az olajat a szelepfedélnél, a km-óra időnként nem mér semmit, de ezekkel együtt tudok élni.

A motorja kellően erős a hétköznapokra. Nem egy vadállat, de szépen veszi a lapot. Pályára kevés, bár a nyomaták sok helyen kárpótolni tud ott is.

A futómű elég jónak tűnik, az én nagy súlyom alatt rendesen be kell keményíteni, hogy ne hintázzak, de szép feszesen fekszik így az úton.

A fék tökéletes. Nagyon jól adagolható, szinte egy ujjas az első. Más motorra átulve egyből keresztül akarok száguldani a piroson, mert hiába cibálom a fékkart, a motor nem akar lassulni.

Kényelemről nincs mit beszélni, ez a motor nem arról szól. Mintha egy deszkán ülnék, de ez ezzel jár. Cserébe az üléspozíció jó, a kormány nekem jó helyen van, amolyan uralkodva lehet ülni a gépen.

Szélvédelmről ennél a mondatnál többet nem is lehet beszélni.

Jó minőségű alkatrészeket használtak hozzá, minden apró részletén látszik egyébként az igényesség. Szerintem igazán szép motor, alaposan kidolgozott finomságokkal, komor, de nem zavaró hanggal.

Olajat cserélem 1500 km-enként, 1,5 litert kér, szóval nem tétel, ennyit megérdemel a motor. Eddig semmi baja nem jött ki nálam, ha pedig alkatrész kellett, 1 héten belül bármit be tudtam szerezni, még az egyedi tömítéseket is.

Amit nagyon igényel, az a tapadós gumi, ugyanis a relatív nagy nyomaték kis fordulaton szereti úsztatni a seggét akár körforgalomban, akár csak a kis utcákban kanyarogva.

A lényeg: én nem bántam meg, hogy a láncfűrészesek táborába léptem!

Erre használta
Utca, kisebb pályák, lazább földutak

Javítanivalók
szelephézagállítás
szelepfedél tömítés
kopó-fogyó

Itt szervizelte
itthon

A beküldő 11 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: .ádám.

Beküldve: 2015. július 30.