Jawa 350/638 Twin sport 8,8 / 10

Jawa / Jawa 350/638 Twin sport
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 343 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 38000
vezetett km: 13000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Üdv minden motorosnak! Úgy gondolom, 13 000 levezetett km után objektív tesztet tudok írni a típusról. A motort 2 éve vettem az egyik ismerősömtől, ezért egész jól ismertem a gép előéletét. Elég elhanyagolt állapotban volt, de műszakilag rendben találtam. Nagyon örültem neki, mert előtte csak 50 köbcentis motorjaim voltak, a Simson után igazi gépállatnak tűnt. A próbaúton majdnem kirepültem egy kanyarban...
A motorról: Léghűtéses, kétütemű, kéthengeres, négysebességes blokk, 28 LE keréken (DIN norma szerint), 36Nm. Ez a legerősebb fojtatlan verzió ebből a típusból. Azért esett a választásom erre, mert diákként nálunk Szlovákiában elérhető és viszonylag olcsón fenntartható típus. Az alkatrészellátás tökéletes. A szocialista motorok közül talán a legmasszívabb gép, az úttartása a még végsebességnél is nagyon jó. Elég magasan van a súlypont, ez megszokást igényel. Gyorsulása több mérés alapján 9 másodperc 100-ra, végsebessége 140-150 körül van GPS szerint. Előnyei: Masszív váz, erős, rugalmas motor( 4.-ben akár 30-tól is gyorsít, alacsony fogyasztás (4,5-től 6,5-ig terheléstől függően), jó kanyarstabilitás, megbízhatóság. Hátrányok: Hátsó lengővilla enyhén alulméretezett, max. terhelésnél elbizonytalanodik. Gyári indexrelét jobb lecserélni elektronikusra. Jó lenne egy plusz 5. fokozat, mert a 4.-et hamar kiforogja. 100-nál vibráció a lábtartón.
A motort átalakítottam saját igényeim szerint, kapott egy gyári elektronikus VAPE gyújtást, gyári első tárcsát, túradobozt, metálfényt, motorhőfokmérőt és egy kis hengertuningot (vezérlés optimalizálása). A motor így, gyári alkatrészekkel és egy kis odafigyeléssel tökéletesen megbízhatóvá vált. A 2008-as szezonban 9000 km-t abszolváltam a nyergében gond nélkül (még a gyertyákat sem vettem ki) Persze a gyertya és olajcser minden szezon előtt szinte kötelező. Sokan megnézik, mert már alig látni belőle az utakon. Szeretem a motoromat, a hangját pedig egyenesen imádom :-)

Erre használta
Túrázás, motorostalálkozók, suliba járás, meg csak úgy, cél nélkül

Javítanivalók
Bowdenek, 1-2 szimering, primer és szekunderlánc csere, indexrelé, gumicsere.

Itt szervizelte
Csak otthon a tesómmal és haverokkal. (kiváló munkát végeznek, nagyon olcsón ;-)

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Sidious

Beküldve: 2008. november 19.