Jawa Pionier 6,4 / 10

Jawa / Jawa Pionier
gyártási év: 1962
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2060
km óra állása az elején: 9500
vezetett km: 2000
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 1/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Erre a ritka gépre Jawa 555-re egy börzén találtam rá.A motor formája szerintem legalábbis, eszméletlen jó.Szép íves jól meg tervezett mindenhol.Az egész motorra jellemző a tökéletes elrendezés.Minden bovdennek megvan a saját helye.Nem veri le a festéket,nem ér bele sehova,nincs útban,nem lóg túl,minden szépen a helyén.
Számos olyan eleme van,ami a mai motorosoknak már ciki lenne vagy nincs értelme.Ilyenek például az elzárható légszűrő,túlitatós karbi ami indításnál szükséges,mert a hideget utálja.
Vagy hasonlóan jó megoldás a zsírzók mindenfelé.Egyszerűen strapabíró igényes gép,az alkatrészek nincsenek nagy terhelésnek kitéve és soha nem kopnak el.
Nem kell szerelni csak karban tartani.
Jártam vele nagyobb utakra,és kijelenthetem hogy lassan veri az 50évet de nem hagy cserben nem megy tönkre,és a blokkja még gyári bontatlan fúrás mentes.A festése is teljesen eredeti,igaz már az évek látszanak rajta.De szépen teszi a dolgát.
Feelingre iszonyat jó.Egyedi vezetési élmény.
Menet közben a kipufogóból igazi nagy Jawa-s hang tör elő,miközben gyorsításnál meg hörög a szívózaj tompító nélküli légszűrő.Ha elértük a 30-35-40-et akkor vigyoroghatunk a sisak alatt és élvezhetjük a motorozást.Megállva mindenhol akad érdeklődő,mert annyira feltűnő.
A motor végsebessége 55körül alakul,de ezt nem érdemes feszegetni= halálfélelem : )
És nem is tesz neki jót.A motor tökéletes a szombat délutáni szép időben motorozni egyet.
A motor szerelhetősége jó,fogyasztása bámulatosan alacsony.Cserében az ereje,hát... nem biztos hogy elég.A forgalomban nem lehet vele lépést tartani.De nem is az a dolga már ilyen korban.Hosszú aszfalt út kell neki ahol lehetőleg nem kell lámpától lámpáig hajtani.
Nyugodt,lomha motor,és ilyen sofőrt igényel.
Viszont az egész buktatója az alkatrész.
Sokszor Csehországba vagy Szlovákiába kell menni alkatrészért.Nagyon ritka már hozzá a jó alkatrész sajnos.
Gyűjteménybe való kismotor.

Kép:profilkép

Erre használta
lazítás,élmény motorozás

Javítanivalók
-kipufogó tömítés
-kuplung lamella csere
Általános karbantartás.

Itt szervizelte
Itthon javítottam ha volt valami.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Pionyr

Beküldve: 2011. március 11.