Boncterem - Jawa Babetta 210

9
10-es skálán
Jawa Babetta 210
gyártási év:
1987
lökettérfogat:
49 köbcenti
ekkor vette:
2008
eddig használta:
2009
km óra állása az elején:
14500
vezetett km:
2300
fogyasztás:
2 liter / 100 km
teljesítmény:
7
megbízhatóság:
10
szervízháttér, alkatrészellátás:
10
kényelem:
9
összességében erre értékete:
9
megérte-e a vételt:
igen


A Jawa 210 es az egyszerűség és a praktika híveinek készült. Optimális teljesítménye megfelelő az 50 es kategóriában. Hosszabb utak megtételére is alkalmas, kivéve a hőségben, mivel 30 celsiusfok felett 15 percenként pihentetni kell, mert léghűtéses. A mindössze 2 literes fogyasztással sok kilóméter megtehető. A benzintank űrtartalma 4,2 literes és 1 liter tartalék ami elég elfogadható. A motor, természetesen 2 ütemű porlasztós(JIKOV) léghűtéses. 2 sebességes autómata váltóval ellátott. Sajnos mára sok 210-es esett át a szabadonfutó meghibásodáson, talán nevezhető "széria hibának" mert közel minden Jawa 210 átesik ezen a beavatkozáson, és sokan nem az alkatrészcserét hanem a "butítást" választják, ami azt jelenti, hogy le hegesztik a 2. sebességet. Ez által a motor erőlködik, több alkatrész veszélybe kerül, és a fogyasztás is jóval megnövekszik. Sok praktikus és érdekes dolgot találhatunk a motoron például; pumpa tartó, szerszámtároló, üzemmódváltó(tekerés/motor), csomagtartó konzol, kilóméteróra világítás, elektronikus leállító gomb. A kilóméteróra 80 km/h ig van beszámozva, közben a motor teljesítménye tuning mentesen 50-57 km/h. Az ülés-kormány megfelelő beállításával igen kényelmessé lehet varázsolni motorunkat. A kormányon lévő kezelőszervek praktikusan vannak elhelyezve, kényelmesen elérhető a fékkar, gáz, leállítógomb, csengő. A babetta 210 es se nem sportos se nem dizájnos, hanem praktikus és egyszerű, kényelmes és olcsó fenntartású. A motorkerékpár egyszerűen szerelhető, és olcsóak az alkatrészei. Hátrányt keresve ott a dobfék, amely hirtelen fékezésre teljesen alkalmatlan, mindössze a fékeket egyszerre behúzva is csak lassításra alkalmas. Sokak idegeskednek, hogy nem fog a fék, pedig kár... Ennek a motornak ennyi teljesítményhez elég, ez lett a maximum a gyártótól. Van ki elfogadja, van aki nem. A lényeg én és rajtam kívül sokan elfogadjuk!

Erre használta
Suliba járás, városban, kisebb túra

Javítanivalók
ízzó égett ki folyton a hátsó, szabadonfutó, müanyag alkatrészek el-el törögettek

Itt szervizelte
Nem tabuzok, Nagykőrösön a Kossúth l úton, 7 ezernek indult és 13 ezernek fejeződött be. Egy szimpla szabadonfutót akartam csináltatni. Erre karbit pucoltak, izzót cseréltek, pedált, gyertyát holott minden rendbe volt a motoron. Megcsinálták a motort de mondtam, hogy megegyeztünk és nem fogok többet fizetni. Erre nem akarták ideadni a motort, elmentem kölcsön kérni, odaadtam nekik és elhoztam a motort. Egyáltalán nem érte meg, és soha többet nem viszem ehhez a szerelőhöz. Nekilátok inkább magam....

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: pilu07

Beküldve: 2008. november 1.

8 hozzászólás

+ 1
#1 pilu07
Komizzon aki megnézte, kiváncsi vagyok a véleményetekre!
2009. január 19. 15:53
+ 2
#2 Dinkaka
Fasza. A "Tuta" általában megcsin. a gépeket csak horribilis összegekért. Am jó kis fogalmazást írtál. Fasza
2009. február 8. 20:05
+ 1
#3 pilu07
Köszi!:)
2009. február 11. 19:49
0
#4 easyrider94
Heló az én 210-esem is ugyan így néz ki a különbség annyi hogy a hátsó teleszkóp az enyémen teljesen krómozott tekercsrugós és 1986-os évjáratú. Jelenleg a téli álmát alussza de -10C -ben is két rúgásra indul (akár szívató nélkül is). Sajnos a hátsó lámbabúra már nem eredeti rajta(összetörtem) és a kormányhatároló is letört de ezeket leszámítva nagyon meg vagyok vele elégedve végsebessége 55-60km/h. Egyébként az izzók nekem is gyakran tönkre mennek de nem csak a hátsó.
2009. február 23. 21:31
0
#5 pilu07
Vigyázz rá! Hát igen az izzók...
2009. március 1. 11:34
+ 2
#6 Roland08
Ha a "Tuta" valamit megcsinál megkéri az árát az igaz,de legalább úgy megcsinálja hogy nincs vele bajom.Amit nem tudok megcsinálni esetleg (1 alkalommal) megcsinálta azóta is bírja lassan 2 éve.Amúgy jó a fogalmazásXD
2009. március 2. 14:33
0
#7 pilu07
Köszi. Akkor csak velem volt szenya... Mert mindent csinált teljesen fölöslegesen csak azt nem amit kellett volna.
2009. március 7. 15:57
+ 1
#8 Radics Martin
Helló az én 210-esem piros és az izzó megoldás egyszerű!Az első legyen gyári szabvány a hátsó helyére pedig tegyetek 12v-os nagyméretű izzót. Így a hátsó lehúzza a fölös áramot ráadásul az első sem lessz halványabb fényű.Nekem a röpsúly amivel baj szokott leni saját kezűleg esztergált így csak a rugós tapadópofákat kell cserélnem 2-2és fél évente így a végsebessége 60
2009. július 14. 17:56

Hírek »

Lassan, de biztosan
Nem fogjuk szétszaggatni az aszfaltot, sőt a 350-es Jawák is leelőznek majd. Ennek ellenére az SR csodás, precíz ékszer, van hibája is, de nagyon lehet szeretni.
Váratlan manőver
Szokatlan leigazolástól hangos a MotoGP világa, ugyanis a Honda lecsapott Jack Millerre, ezért ő 2015-ben már a legjobbak között húzhatja a gázt.
Filmes emlékek útján
Eger valóban a Pilisben van? Tényleg elindult a Bakterház? A tizedes meg a többiek merre hasítottak az öreg oldalkocsissal? Utánajártunk, megmutatjuk.
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor