Jawa Babetta 210 3,8 / 10

Jawa / Jawa Babetta 210
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 11000
vezetett km: 12500
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 3/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 1/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 3/10
megérte-e a vételt: nem

Munkatársamtól vásároltam 20000ft-ért.Jó tulajdonságai a könnyű indithatóság a viszonylagos kényelem és az alacsony fogyasztás,de sajnos ez az összes.Előre is elnézést a stilusért,amelyben irni fogok,de ez a motor ezt váltja ki belőlem.Erre a motorra a Jawa feliratot felbiggyeszteni , felér a márka arculköpésével.Anyag minősége olyan szinten gyenge,hogy jóformán nem is létezik.Láncot ,lánckerekeket olyan gyorsan eszi,mint hülye gyerek a chio-chips-et, pedig rendszeresen van kezelve lánc spray- val.A fém alkatrészek keménysége és tartóssága megegyezik az A 0-ás biliacéléval a fékbetétek és a röpsúly betéteinek anyaga,pedig valószinűleg tyúxar és papir keverékei lehetnek ,mert megállásra és erőátvitelre alkalmatlanok.A nagyon praktikus üzemmódváltóról csak röviden annyit,hogy kerékpározzon rajta az akinek hat anyja van,éppen azért vettem,hogy ne kelljen bicikliznem munkába menet.Az alkatrészekre lehet azt mondani, hogy ezek már nem gyáriak, hanem utángyártottak de csak ezeket lehet hozzá megvenni(az autóiparban is egyre több ilyen utángyártott alkatrésznek nevezett ipari hulladékkal találkozom,amit már beszerelni is nehéz , mert már a méretei sem egyeznek meg. De ha sikerül biztos, hogy nem lesz tartós.Ezeket a" gyártókat" mind fel kellene koncolni az eladóval együtt ,mert az pedig nem igaz, hogy ő nem tudja, hogy szart árul.)és erről tudok véleményt mondani.Ez a motor még külsejében is abszolút igénytelen és visszalépés a harminc évvel előtte gyártott Jawa Pionirhoz képest(ezen csüngő -bűngő egyenként vezetett vezetékek, a tank alatt igaz , hogy két müanyag szarral el van takarva,de a Pioniron ilyet nem találsz)de ez legyen a legkisebb probléma.Az egyik tesztet olvasva ledöbbentett,hogy a teszt irója,valami ilyesmit ir,hogy ehhez a teljesitményhez , ezek a fékek megfelelőek.Ezen a motoron guruló fék van.Ha például beállitod a hátsó féket,hogy ne súrlódjon ,akkor teljesen beesik a fékkar,ha pedig úgy állitod be,hogy a fékkart középállásnál tovább ne tudd behúzni e kerék már meg sem mozdul.Egy motoron semmi nem lehet olyan fontos mint a hatékony fék. Ez a "Jawa "olyan mint egy prototipus , telis- tele hibákkal és gyermek betegségekkel.Gyári alkatrészekkel nem tudom milyen lenne ,de igy mindennapos használatra,csak folyamatos javitások árán alkalmas.

Erre használta
Munkába járásra.

Javítanivalók
Szinte minden.Motorban összes csapágy,szimmering csere,henger fúratás,kipufogó könyök,inditó pofák,első sebesség pofái,második sebesség pofái(háromszor)+egyszer a háza is.Bordás szij,gyújtótekercs.Első kerékcsapágyak, fékpofák,első gumi.Összes bovden,hátsó kerékcsapágyak,bal oldali racsnis fogaskerék 2 db,lánc 3db,hátsó lánckerék 2db, első lánckerék,hátsó fékpofák, hátsó gumi 3db.

Itt szervizelte
Én javitottam.

A beküldő 27 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: carreragt

Beküldve: 2010. február 17.