Jawa Mustang 50 9,2 / 10

Jawa / Jawa Mustang 50
gyártási év: 1981
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Első motorom egy Babetta volt, de mindenféle képen váltósat szerettem volna. Sok minden szóba jött, S51, Schwalbe. De egyik ismerősömnek volt egy Jawa Mustangja, Gyönyörű gyári állapotban (többek között ezért is vette meg) Végül cseréltünk a csere tárgyát egy nagyon rossz állapotban lévő P20-as Pannonia képezte, de egy percre nem bántam meg. A motornak nem volt alapjárata, de a karburátor kitisztítását követően rögtön visszatért. Az én példányom adattábláján 2/4500 áll ami a 2 lóerőre és 4500-as fordulatszámra utal. Evvel együtt lehetett rajta 2 személlyel is motorozni. A motort a téli pihenőtől eltekintve egész szezonban használom.
A legtöbb szerelnivaló, és bosszúság a gyújtásnak volt köszönhető, de hála istennek minden alkatrész beszerezhető hozzá egy autósboltból (Megszakító:Skoda 105, Trafó, kondenzátor: Trabant 6V) Tavaly év végén szétment az egyik dugattyúgyűrű, de szerencsére a henger fala sértetlen maradt. A motor egy dugattyúgyűrűvel is üzemelt, laikus észre se vette volna annak hiányát. A téli pihenő alatt egy kisseb motorgenerálra került sor, új dugattyú, új gyűrűk. És ha már a blokk körül tevékenykedtünk kapott egy nagyobb szívótorkot ami a 4 lóerős 6500-as fordulatszámú Mustangokon volt.
Nagyjából ugyanekkor kapott a motor előre egy Simson első villát, mely nagyban javítja az utazási komfortot, és a motor kinézetét. Elől 210-Babetta lámpa Babetta-Puch fejidommal és Simson s53 Beach Racer Cross sárvédő található. Kapott egy, egyszemélyes (Honda) nyerget mely szintén a kényelmet szolgálja, bár formáját tekintve nem passzol a motor vonalvezetéséhez (már ha beszélhetünk egyáltalán a Mustang esetében vonalvezetésről). Ezért lehet hogy visszateszem az eredeti nyerget rá. A motor remélhetőleg idén végleg összeáll, bár ha az ember egyszer átalakított egy motoron valamit ott már soha többé nincs megállás.
A Jawa Mustangot előszeretettel hasonlítják a Simson S51-hez, ami nagy hiba ugyanis a két motor nem egyazon korban készült a Jawa mustang blokkja először 1969-be került szériagyártású motorba ezen a blokkon 1982-ig ( A Mustang gyártásának befejezéséig) csak kisseb módosításokat végeztek. A motor nem egy mai darab ennek ellenére fel lehet vele venni a városi közlekedés ritmusát. Természetesen nem veszi fel a versenyt semelyik modern robogóval, de a nagy szívótorkos változat gond nélkül megy 60km/órát.
Ez a motor vagy fanatikusoknak, vagy olyan embereknek való akik 100%-ig meg tudják becsülni, és nem riadnak meg egy kis szereléstől.

Erre használta
mindennapos használatra

Javítanivalók
Megszakító, kondenzátor, trafó

Itt szervizelte
Kizárólag én szereltem.

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Kristooof

Beküldve: 2008. június 20.