Boncterem

Jawa Babetta 210 teszt 9 / 10

Jawa / Jawa Babetta 210
gyártási év: 1987
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 14500
vezetett km: 2300
fogyasztás: 2 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A Jawa 210 es az egyszerűség és a praktika híveinek készült. Optimális teljesítménye megfelelő az 50 es kategóriában. Hosszabb utak megtételére is alkalmas, kivéve a hőségben, mivel 30 celsiusfok felett 15 percenként pihentetni kell, mert léghűtéses. A mindössze 2 literes fogyasztással sok kilóméter megtehető. A benzintank űrtartalma 4,2 literes és 1 liter tartalék ami elég elfogadható. A motor, természetesen 2 ütemű porlasztós(JIKOV) léghűtéses. 2 sebességes autómata váltóval ellátott. Sajnos mára sok 210-es esett át a szabadonfutó meghibásodáson, talán nevezhető "széria hibának" mert közel minden Jawa 210 átesik ezen a beavatkozáson, és sokan nem az alkatrészcserét hanem a "butítást" választják, ami azt jelenti, hogy le hegesztik a 2. sebességet. Ez által a motor erőlködik, több alkatrész veszélybe kerül, és a fogyasztás is jóval megnövekszik. Sok praktikus és érdekes dolgot találhatunk a motoron például; pumpa tartó, szerszámtároló, üzemmódváltó(tekerés/motor), csomagtartó konzol, kilóméteróra világítás, elektronikus leállító gomb. A kilóméteróra 80 km/h ig van beszámozva, közben a motor teljesítménye tuning mentesen 50-57 km/h. Az ülés-kormány megfelelő beállításával igen kényelmessé lehet varázsolni motorunkat. A kormányon lévő kezelőszervek praktikusan vannak elhelyezve, kényelmesen elérhető a fékkar, gáz, leállítógomb, csengő. A babetta 210 es se nem sportos se nem dizájnos, hanem praktikus és egyszerű, kényelmes és olcsó fenntartású. A motorkerékpár egyszerűen szerelhető, és olcsóak az alkatrészei. Hátrányt keresve ott a dobfék, amely hirtelen fékezésre teljesen alkalmatlan, mindössze a fékeket egyszerre behúzva is csak lassításra alkalmas. Sokak idegeskednek, hogy nem fog a fék, pedig kár... Ennek a motornak ennyi teljesítményhez elég, ez lett a maximum a gyártótól. Van ki elfogadja, van aki nem. A lényeg én és rajtam kívül sokan elfogadjuk!

Erre használta
Suliba járás, városban, kisebb túra

Javítanivalók
ízzó égett ki folyton a hátsó, szabadonfutó, müanyag alkatrészek el-el törögettek

Itt szervizelte
Nem tabuzok, Nagykőrösön a Kossúth l úton, 7 ezernek indult és 13 ezernek fejeződött be. Egy szimpla szabadonfutót akartam csináltatni. Erre karbit pucoltak, izzót cseréltek, pedált, gyertyát holott minden rendbe volt a motoron. Megcsinálták a motort de mondtam, hogy megegyeztünk és nem fogok többet fizetni. Erre nem akarták ideadni a motort, elmentem kölcsön kérni, odaadtam nekik és elhoztam a motort. Egyáltalán nem érte meg, és soha többet nem viszem ehhez a szerelőhöz. Nekilátok inkább magam....

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: pilu07

Beküldve: 2008. november 1.