Kawasaki ZXR750 9,8 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZXR750
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 748 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 25000
vezetett km: 8000
fogyasztás: 9 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Minden álmom egy zxr volt(igaz K modell),de eldöntötem,hogy állapot mind1, évjárat mind1 zxr t veszek következőnek. Meglett blokkhibás 90es idoimok (de gyári) és 90es hátsó futomű, blokkot elsőnek én szedtem szét(erre több bizonyiték is van, had ne részletezem). Blokk baja: vezérmülánc ahol fut bevolt esve egy idegen fémalkatrész, gondolom szelephézagoláskor esett be, illetve összes lánc csere érett, vezármüláncfeszitő picit koszos volt és kiakadt.
A motor isteni, ereje kora sztárja, futoműve maga a fogalom ma is megállja helyét ami hátránya van az az elönye is (nehéz,hosszu ám ezért nehezen jön kerékre és jó gyorsitást tud alul és stabil, plusz 150ccm mai 6kilóssal szemben de ez plusz nyomaték is alul) tehát ha nem versenyzer századmásodpercekért és ccm kategoriába ahol nemgond hogy 599 helyett 748 ideális!
Féke is tökéletes bár a későbbi zxr-zx7r fék jobb az mai mércés ez mai mércével 10ből 9.
Tipushibája nemsok de minden kijön.
Szelepek anyaga, ha megindul kopásnak beállitod a hézagot 2kör és már elment a hézag érték, szelep meg kopik, karbisor pillango tengelye is kopnak tud indulni, sokkal később szeleprugok is elgyengülhetnek.
Nagyon lassan lesz üzem meleg az olaj és mivel a drágajó kawasaki a hétfői és pénteki csapágyakat és hajtokarokat külön cikksázmon tartja nem úgy mint a suzuki igy hideg olajjal egyből főtengelyes lesz a gép ha kipörgeted, ezért a hazai eladó zxr 99% állománya vagy főtengelyes, vagy lásd a szelepgondok igy hengerfejes.
Ha megvan és rendberaktad megvárni mig az olaj meleg lesz, ehhez kell 5-10km alacsonyfordulatu ésszel gurulás.
4liter olaj+sokliter fagyáló+2marhanagy hütő+méretes olajteknő igeny keményen elveszi a hőt,de öreg korára kiszokott repedezni a termosztát tetején a betöltő gumitömitése és kisebb üzemi nyomáson elenged ennek a következménye elöször vizforralás később meg hengerfejes lesz a gép mint minden ami levegős vizrendszerrel hajtva van.
Tehát ha forrarja a vizet akkor valami nemok!
A ventilátor városba azonnal bekapcsol az nezavarjon senkit, az a dolga azért van! De állóhelyben nemkéne neki piroslámpánál vizet nyomni a tágulási tartályba literszámrta majd ki a földre.
Röviden ennyi, egy élmény a motor!

A motor rohadt kényelmetlen, de egy sportmotornak nem az a dolgat, azért kapott 10pontot, mert mint sportmotor ennél jobb üléskomfort nincs, tehát hiába szar úton 2km után fáj mindenem, meg van ahol 50el pattogni tudok csak, de jó uton annyira otthonérzed magad és fekszi az utat. Tehát igy adtam a pontot. Ha csak mint "kényelem" adnám akkor 1pont lenne, de nemakartam, mert nagyon lehuzná a pontokat!
Fogyasztása kreszt betartva 2személyel 4,7liter!
Nálam egyedül csapatva 7-12közt az átlag,ha nincs sok város akkor 7-8,ha város is van 8-9,városon belül 10-12.

A motort most is használom, de max 2007et irhattam.

Erre használta
Sportos motorozás,sajna anyagiak miatt nem pályán logok hétfőtől hétfőig,de enm ez a mmotor szokott a közúton "versenytempóban" száguldani,kérem ez a gép csak 50el bir menni.

Javítanivalók
láncok a blokkba(csere)
vezérműláncfeszító(rendberakás,bár lehet beszerzek ujjat)
kipufogo hegesztés(megrepedt a rezgésektől)
ac pumpa(teljesen zárlatos lett,nem a kapcsolo része,csere)
olajgomba(elrepedt volt nemulas 2kilónál mikor kinyomta hátsókerékelé az olajat,csre)
Kopo dolgok(fékbetét,gumi,olaj,stb)
Kötelező szervizek(karbiszinkron,szelephézag,stb)

Ami most lesz vele:
termosztát betöltő gumi zárófedél csere
telo olaj+szimering csere
lánc+lánckerék
karbisor rendberakás
kopo és kötelező dolgok (gumik, olaj, szelephézag)
gázbowden (házi kokány van benne)
szelepfedél tömités(veri ki az olajat)

Itt szervizelte
Saját magam

Hja kérem ez egy közel két évtizedes superbájk amit ütött vert mindenki,és most lett elöször szétkapva a blokkja holmi kopó alkatrész miatt(láncok cseréje),ennyire megbizhatatlanok a zxr -ek!
Hülyék kezébe nem való,szerencsére enyém svájcból való,így féltucat marhát meguszott a gép!
Csak annyit,hogy mindenhol gyári vtömités volt,még az olajpumpa csavarján is menetragasztó,különböző erőségre huzott csavarok különböző menetragasztóval(szine) és egy csavar se volt lesarkalva,volt ami alig akart megindulni,3 bele is tört.
Mutason valaki ilyen állpotú gsxr -t 89ből vagy fzr t,vfr t,arról nembeszélve azokon hol volt kérem ilyen futomű? Erőre meg a gsxr -n kivül többi megse közeliti.

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Kawabiker_zxr

Beküldve: 2007. február 27.