Kawasaki ZX9R 8,6 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZX9R
gyártási év: 2002
lökettérfogat: 899 köbcenti
ekkor vette: 2002
eddig használta: 10
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 25500
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Nem az első motorom. Mz ETZ-250-el kezdtem 1987-ben. Ez azóta is meg van :) 1995-ben vettem egy 1991-es GPZ-900 -as kawasakit. Ezt 4 év után eladtam. Anyagi okok miatt. Nagyon jó, túramotor. Mondjuk én kredencnek hívtam. Kissé sok rajta a hely feleslegesen.
Mondom ezt akkor, amikor 188 cm magas vagyok és 100 Kg felett.
Na, akkor a 9-es. Első próbám során, azt hittem nincs eleje a motornak. Nagyon rövid volt akkor nekem. Elötte ültem, az akkori gixeren, 1000 en. Akkor debütált. Nagyon jó motor, meg minden, de most remélem nem haragszanak meg a szuzisok, de azt a pocsék minőséget ami azon volt. Azonnal tudtam nem kell. Zsebben a 3 milla. Ok, akkor az etalon yamaha R1. hu..huuuuu. Ez az. Kaptam egy 2001-es példányt. Ledek, piros fehér szín, 150 paci, gyönyörű. Mondom tökéletes (lenne) ha 160 cm magas lennék. 30 perc után nem éreztem az ujjaimat, meg a csuklómat. :( Ekkor egy barátom említette a pocakos ninja-t. Volt akkor egy kereskedés Érden. Szabó Pisti. Sajnálom, hogy már nincs. Odamentem, kipróbáltam és rendeltem egy újat.
0-km esen egy motort átvenni, nem mindennapi. Az első 1000 km összeszokás stb. minden zörgött rajta. Mármint a blokkban. Gondoltam hogy soha nem lesz belő egy honda surrogás, de kb 1000 km után összeállt a dolog. Azóta sem surrog, mint egy honda, de nem is ezért vettem. Mivel itt motorosok olvasnak, így most nem térnék ki a mérkék közötti háborúra. Mindenki pontosan tudja mit értek ezek alatt. Aki meg nem, annak meg mindegy mit is írok ide. Szóvcal, motorozni akartam, nem fotelben a szellőt hallgatni. Arra nagyon jó a Honda, mert kiváló, de nem nekem. Nekem kellett ez a darabosság, ez a nyersesség ami a 9-ben van.
Jöttek az évek, túrák, 3x Németország, 1 x Franciaország. 25500 Km és még láncot sem cseréltem. Egy izzó nem égett ki. A fogyasztás 150-160 tempónál 6 liter alatt marad. A GPZ 900 jött velem 1x németbe. Kereken 1 literrel evett többet végig. Megbízhatóság 5-ös. Vettem rág bagster orig bőr tankborítást+tanktáska. Ezzel mindenhova kényelmesen ráfekve 150Km/ó a plafon. Kényelem /sportmotorok között persze/ 4-es. Nekem a kormány nagyon lent van. De mindent hagytam eredetibe. Csak a végdobot cseréltem egy BOS-ra, ami E-s tehát kimondottan rá lett gyártva. Vizsgán átengedték. Listából leellenőrizték. Alul sokkal szellősebb lett, sokkal jobban prög fel. Felül nem tudom, mert még csak 1x sikerült 11.000 fordulaton mennem. Nem tudom mik a határai, nekem elöbb jönnek a félelmeim. A michlen pilot powerek nagyon pontosan mondják mikor jön elöl a pofáraesés. Fék, fémcsővel 1 ujjas lett. A hátulja el-el pattog nagyobb fékezésnél. Nincs benne semmi mai kütyü.Brutál, még 3-ban is ágaskodik, ha sarkantyúzzuk. De nem egy mai 180 pacis. Na azok már egy másik osztály. Nincs mese. Kényelmes, inkább túrasport lett belőle.
Teljességgel megbízható.Egy megingásom nem volt vele, mióta meg van. Soha nem fogom eladni, ha csak nem anyagi okokból.Jelenleg így gondolom, ami majd 50 évesen bizton nem így lesz már :) Pedig 43-évemet tapsosom.
Az akkori motorok közül nekem csak az R1-es yamaha mondott többet, sem a gixer 1000-es sem az akkoti fireblade nem jött be. Egyetlen egy dolog nem teszik benne és az a szivató. Ennyi pénzért már illett volna egy autómata szivató, hamár a karburátor /ami itt volt az utolsó, mert a többin már injektor figyelt/ megmaradt benne. A karbis R1-et nem tudom milyen volt, mert amivel mentem az már befecskendezős volt.

Erre használta
Túrázás, néha mennék 250-el címszó.

Javítanivalók
semmi, csak olaj, olajszűrő, meg gumi.

Itt szervizelte
Szavu Érd.

A beküldő 25 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: jommy

Beküldve: 2012. június 6.