Kawasaki ZX6R 8,8 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZX6R
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 39000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Még csak pá ezer km-t motoroztam vele, de első percre beleszerettem. Kevés motoron éreztem magam ennyire jól, már rögtön az elejétől fogva. Ebben nagy része van a sportos, mégis totál kényelmes üléspozíciónak és a jó ergonómiának.
A motor ereje számomra elegendő, bár alacsony fordulatszámon lehetne kicsit izmosabb is. Az enyém 105LE-s verzió, de még egy pár lovat szivesen látnék, vagy inkább Newtonmétert 3ezres tartománytól. A váltó hibátlan, a motor pöccre indul, akár pár hetes állás után is.
Számomra egyetlen csalódást keltő dolog a fék, ami nem méltó a motor általános minőségéhez, kiforrottságához. Mind az elsp, mind a hátsó fék gyenge, bár jól adagolható. Viszont nem elég kemény, nem harap. Szerpentineken ez még fokozottabban érezhető, amikor jócskán bemelegszik. A hátsó fékkel mégegy gondom van: szerettem volna kényelmi okokból egy picit lejjebb állítani a hátsó fék karját, de nem lehet, mert akkor lenyomott állapotban belever az idomba. Igy marad a kényelmetlen tartás, mert nagyon fel kell emelni a lábfejem, ha fékezni akarok. Ugyanz volt a bajom a váltókarral is, de ott még volt lehetőség egy picit lejjebb fordítani a kart.
Sajnos a 98-99-es G-verzió első féknyerge is teleszkópja nem kompatibilis az én F-verziómmal, tehát be kell érnem annyival, hogy harapósabb fékbetéteket és Stahlflex fékcsöveket rakok a motorra.
Nagy pozitívum a hatalmas tárolórekesz a hátsó ülés alatt, a csomagrögzítő szemek és az ülés alatti horog, ami a bukósisak rögzítésére való, ha leparkolsz valahol.
A szélvédelme oké, de ha választhatnék, akkor a gyári helyett egy 3-4 cm-re magasabb plexit tennék rá. 172cm vagyok, de nem mondanám, hogy hűdehajde be tudok bújni a plexi mögé.
Mindezekkel együtt imádom a motort és ameddig csak lehet nálam marad. Elégedett vagyok vele, szeretem. Tökéletes motor nincs, nem is keresem, ahogy tökéletes barátnő és tökéletes feleség sincs. A motor apró hibáit el lehet fogadni, a motorozásba "be lehet kalkulálni" és az élményfaktorból semmit nem von le.
Egy pici megjegyzés a kezelhetőségről: 50-60 alatt illetve 60 fölött teljesen más elvek szerint kell vele a kanyarokat járni: kisebb sebességgel inkább csak a motort döntöm, én magam kevésbé dőlök be. Nagyobb sebességeknél pedig pont fordítva. De ezzel asszem nem mondtam sok újat, hiszen a legtöbb motoron gumitól függetlenül is így van ez.

Erre használta
Szórakozni, örömmotorozni a Bükkben és országúton. Nem járok vele sem túl gyorsan, sem túl egyenesen. :-) Inkább a döntögetést szeretem, hadd kopjon a gumi széle.

Javítanivalók
A motor kora miatt az idomokon már vannak kisebb nagyobb repedések, amiket jó lenne orvosolni, de még nem szántam rá magam. Fékcsöveket cserélni kellene Stahlflexre, mert egyrészt öregek, másrészt jót tenne a fékhatásnak.

Itt szervizelte
Miskolc, volt Suzuki szalon szerelője: Tóth József
Nagyon képben van, hozzáértő, megbízható és hihetetlen módon mindemellett olcsó!
Lánc, lánckerekek, olaj, olajszűrő lett cserélve. (Összesen 6000Ft-ot kértek érte, ami nem pénz érte.)
Valamint a 98-99-es évjárat tükrei kerültek rá (német POLO Shopban 10 EURO-ért vettem darabját :-)

A beküldő 23 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Kawababa

Beküldve: 2013. május 12.