Kawasaki ZXR250 4,4 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZXR250
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 20000
vezetett km: 12000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 3/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 2/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 6/10
megérte-e a vételt: igen

A motort 17 évesen vettem. A legszebb motor ebben a kategóriában. Egyszerűen imádtam a motort, de ezt később beárnyékolta egy igen nagy probléma.

Pozitívumok:
17 évesen a legjobb választás volt. Sportdobot raktam rá amivel gyönyörű hangja volt. Igaz inkább visítós mint mély. De hát mit várjunk 250 ccm-től. 4 henger 16 szelep, 19.500-at forgott. És forgatni is kellett rendesen, ha azt akartad hogy menjen. A futóműve remek. Sosem panaszkodtam rá. Pályázni is nagyon jó volt vele. Még olyan szar gumikkal is, mint amikor nem volt pénzem normális papucsokra és valami heidenau vagy kenda márkájú semmire valót raktam fel rá hátra. A féke jól teljesített mindig. Nem éreztem soha hogy elpuhult volna. Kényelem szempontjából nem a legkényelmesebb motor. Én 175 cm magas vagyok és elfértem rajta. Azért egy hosszabb úton fájt rendesen a nyakam meg a csuklyás izmom. Fogyasztása elég jó volt ahhoz képest ahogy közlekedtem vele. Ha jól emlékszem 5-7 liter között volt. A motor kívánta, hogy húzd neki mivel 8-10.000 alatt nem történt semmi. 190 volt a végsebesség, amit viszonylag hamar elért.

Negatívumok:
A hátsó felni 18 collos. Nagyon nehéz rá gumit találni. Azt hiszem 140/18 a méret. Pirellit találtam rá. Kiderült pár száz km után hogy gyári hibás és elkezdtek kis darabok kiszakadni belőle. Utána már nem volt pénzem megint gumira úgyhogy csak a noname gumik között találtam ilyen méretet. Talán amit szerettem benne azzal is öltem meg. Mivel forgatni kell, hogy menjen valahogy, ezért sikerült is kinyírni a blokkot. Beállt az egyik henger. Irány a szerelő aki miután szétszedte elmondta, hogy a többi hengert is fel kéne újítani. Alkatrészt nem lehet kapni hozzá mivel japán belpiacos. Japánból kellett hozzá alkatrészt rendelni igen borsos áron. Egy henger felújítása, lánc-lánckerék csere + 4 gyertya, olaj csere valami 200.000 Ft körül állt meg.

Végszó: Mindezek ellenére nagyon szerettem ezt a motort és megérte megvenni, mert ezen tanultam meg igazán motorozni. Jó alap volt a későbbi nagyobb gépekhez.

Erre használta
Pályáztam, túráztam. Eléggé vegyesen használtam.

Javítanivalók
Csak egy dolgot kellett rajta megcsinálni. A blokkot.

Itt szervizelte
Szigetszentmiklósi motorszervíz. Iszonyat áron van a blokkjához minden és nem lehet kapni itthon semmit hozzá.

A beküldő 12 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Deshiboy04

Beküldve: 2013. szeptember 15.