Kawasaki ZX12R 9,4 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZX12R
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 1200 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 28000
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Először is mért eset erre a motora a választásom: Mivel nem akartam pályázni olyan motort kerestem ami gyönyörű, félelmetesen gyors és aránylag kényelmes. Ja és persze mert kawa mániás vagyok és mindenki azt mondta hogy ezzel meg fogom ölni magam.
Kis történelem:
2000. ki jött a ZX 12R (hogy vissza vegye a trónt a busától (nem sikerült igazán))
2000.-2002. szinte változatlan formába gyártották (elég ideges jószág volt egy igazi vadállat mint a busa)
2003. Átdolgozták a geometriát és finomitotak a motor vezérlésen, más lett a légbeömlő. (azt hiszem innentől lehet a világ legjobb hiperbike-jának nevezni)
2004. Tovább finomitoták a motor vezérlést a jobb fogyasztás és a finomabb gázreakciók miatt valamint az első fékeket lecserélték 320/6dugatyu helyet 270/4dugatyu radiális felfogatású féknyereg.
Tapasztalatok:
Én egy GPX 750R-röl ültem át és tisztelettel bántam a gépel, szépen bejárattam (csüt. 13:30-kor vettem át és péntek 16:00 kor megjelentem az 1000-es szervizen (900km/top speed 120km/h)) követve a fokozatosság elvét nem húztam meg egyből a gépnek.
Teljesítmény:
A blokkja félelmetesen jó, úgy tol alulról mint egy villanymozdony, ha rácsavarod a gázt 6.ban 60km/h-nál az első másodpercben észre se veszed hogy nem 2.-ban vagy úgy meglódul. 1.-3. fokozatban a környezetvédelmi tiltás miatt nem adja le a teljes erejét de így is elég ahhoz hogy bármilyen széria motort magad mögött hagy, ennek meg van az a előnye hogy jóval megbocsátóbb mint a hasonló motorok. Nyomaték gyorsításnál olyan finom és egyenletes veszi fel a gázt hogy a Kawasakikra jellemző picsánruglak érzés ugyan elmarad de a tempó nem, ennek az a legnagyobb veszélye hogy észre se veszed menyivel mész sőt néha még szidod is hogy mért nem gyorsul, de ha rá nézel az órára nagyon meglepődsz és elkezded visszaengedni a gázt.
Gyárilag nincs rajta kormánygátló ezért figyelni kell mert rosszabb minőségű úton erős gyorsításkor még 250km/h felet is elkönnyül annyira a kormány hogy érhetnek meglepetések.
Futómű:
Gyárilag kicsit puha de a magyar utakra így a jó normál használat mellet, én feszítetem rajta és állítottam a csilapitásson is így nagyobb tempónál is stabil marad. Amit pár teszten írtak hogy 270km/h felet nem túl stabil az HÜLYESÉG! Kanyarban is rá lehet fékezni ésszel és nem olyan nehéz lent tartani az íven, ívváltás sem okoz gondot még nagyobb tempónál se még 2személyel se (volt már rá szükségem).
Fékek:
Jól adagolhatóak szerintem és hatásosan lasitják a motort, Hringen 2,20 alatti (DOT.5.1/sinter betét) köröknél kb. 3-4 kör után kicsit felpuhulnak de a fékerő megmarad (még a 15.-20. körben is) csak jobban kell markolni és beljebb fog.
Kényelem:
A saját kategóriájába verhetetlen, én olyan 5-6 óra után kezdem el érezni hogy most már nem olyan hepi a dolog, mivel átlagosan 180-200km-ként meg kell állni tankolni, egy kis cigiszünettel együtt 8-10 óra után is pihenten lehet leszállni róla. A szélvédelem szerintem nagyon jó, én 200-220km/h körül szoktam bebújni a plexi mögé, ez azért is érdekes mert már 70-80km/h-tol tart annyira a menetszél hogy ne legyen zavaró de a csuklod tehermentesítse. Az utasnak is több hely jut mint az 1000-es sportmotorokon.
Súly:
Bár elég nehéz (245kg menetkészen) és hosszú motor ezt csak álló helyben lehet érezni valamin a hosszát a szűkebb kanyarokban. Máskép kell vezetni mint a sportgépeket, ezzel ki kell használni az utat és el kell felejteni a stabil gázt. Fékkel be a kanyarba és gázzal ki, ezt tudja igazán jól.
Összegzés:
Csak ajánlani tudom mindenkinek akinek van esze és képes a saját határain belül maradni ja és persze tiszteli a technikát. Lehet kezdő, újra kezdő vagy tapasztalt motoros. Eben a motorban nem fog csalódni és ha tisztelettel bánik vele akkor ezt vissza is kapja tőle és vigyáz a vezetőjére és az utasára.

Erre használta
túra, város, pálya, futárkodás

Javítanivalók
6000km ként olaj csere
fékbetétek: 4000-6000km (pálya függő)
gumi: első 10000km hátsó 4000-6000km (pályafüggő)
Ha fel dől a motor akkor elmegy az olaj nyomás, ilyenkor várni kell 1órát és ha ilyenkor se jön vissza akkor olajszűrő kicsavar, ráindít, jön az olaj szűrő vissza csavar. Azt nem tudom hogy ez típus hiba é vagy sem de nálam így működik

Itt szervizelte
Saját

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Fro

Beküldve: 2007. július 15.