Kawasaki ER-6n 9 / 10

Kawasaki / Kawasaki ER-6n
gyártási év: 2006
lökettérfogat: 650 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 54322
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A motort újonnan vettem, amit hosszas rágódás, sok típus próbája előzött meg. Érzelmekkel ellentétben a racionalitás döntött, mert bevallom nem volt szerelem első látásra. Jobban tetszett akkor a 636 vagy a Raptor 650, mivel ránézésre egyértelműen dögösebb mind két vas. De itt ki is fogytak a számomra megmagyarázható előnyeik. A próba utak során egyik sem adott annyi ingert szinapszis hálózatomba, mint ez a kis sárga sorkettes. Ízlések és pofonok, de engem lenyűgözött a sablonosnak ítélt blokk karmája és a mindenhol jól teljesítő középkategóriás futóműve. Na, és persze az akkoriban kikiáltott ára sem volt utolsó szempont. Ár-érték arányban ezt tartottam a legjobbnak, s nem tévedtem.
A szerelem minden km-el csak nőtt sok-sok mindent átéltünk, bejártunk. Az elmúlt egy évben sajnos nem igazán volt alkalmam használni, így csak 6ezer kilométert sikerült beletenni.

Jártam vele Erdélyben, Horvátban, Szlovéniában, Olaszországban és Ausztriában több alkalommal, de sose hagyott cserben. Jó, nem egy túramotor, de igyekeztem azzá tenni, így két személlyel is élvezhető, némi csomaggal. Felpakolva(én mércém szerint/kép lent/) már kell némi kompromisszum és kitartás, hiszen a hátsó teló az könnyen felüt, hintázásba kezd és nagyon bizonytalan lesz a gép kanyarokba nagyobb sebességnél. Ezt erősebb rugóval lehetne orvosolni, de erre még nem került sor. Az elejével nincs gond, bár egy feszesebb prog. rugó biztosan sokat javítana rajta. További komfortrontó tényező az erős rezonancia 5-6ezres(100-130) tartományban. Állítólag a 2009-es típusnál ez már a múlté.

Ez a gép kortalan és bárkinek könnyen fogyasztható. Nem okoz nagy meglepetéseket a 70lóerő, de ez a teljesítmény és nyomaték(66nm) már elég ahhoz, hogy ne kelljen sűrűn csattogtatni a váltót előzéseknél. Az első lánckerék egy foggal kisebbre(15gy.--14) cserélésével, pedig már igazán morcosnak tekinthető, hiszen másodikban is gázból emeli az elejét és kedvező széljárás esetén a 11ezret is megforogja 6.-ban. De ezt nem napi szinten ellenőrzöm természetesen. Eddig kétszer próbáltam. :)
A fogyasztása igazán jó! 6.5 liternél soha nem evett többet, de ezt is csak szélsőséges esetekben lehet belőle kihozni. A törvény határain belül 3.8-5.5(város,a.pálya2szem) között ingadozik az étvágya, függetlenül attól, hogy 1 vagy 2 személy használja.

A gépállatom szinte minden létező extrával felszereltem. Csináltattam rá egy túrásabb, nagyobb nyerget a saját terveim alapján. Ebbe került bele egy jobb minőségű karbonszálas ülésfűtés, amely mindkét fél tomporát melegen tartja, így 10fok alatt is, vért hugyozást nélkülözve lehet motorozni. Tudom sokaknak ez szentségtörés, de higgyétek el, 180fokot változik a motorozás hidegebb napokon. Mindemellett a nélkülözhetetlenül gyors reakcióidő sem redukálódik nullára.
Ez fokozza a markolatfűtés, hasonló előnyökkel.
A tank kapott egy Bagster bőrborítást, így nem karcolódik a tank, eldőlésnél is véd, illetve nem hideg bádogot kell a lábam közé szorítani.
Lecseréltem a gyári kormányt egy szélesebb Pazazzra, így elmúlt a kismotoros érzés és nőtt a kényelem.
A csomagok rögzítésére egy GIVI csomagtartó szolgál alapul. Ehhez van egy pár fain GIVI oldaltáskám és egy filléres LOUIS esőtáskám...

Bárkinek ajánlom ezt a típust aki sok sok évre akar kitartó, relatíve olcsó társat magának, bármilyen felhasználásra!

Erre használta
túrázás, buszpótlás....

Javítanivalók
A termosztát gyári hibájából adódóan megrottyant a víz és a hengerfejtömítés szivárgásba kezdet 36ezer kilométer után. Ezt garanciába cserélték, javították! Az ekkor kikerülő alkatrészek lemérve lettek, melyek beépítési kopásmentes értéket mutattak!

Itt szervizelte
ismerős szervízébe lettek a garis dolgok csinálva, de olykor magam javítottam

A beküldő 12 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: exele

Beküldve: 2010. február 2.