Kawasaki ZZ-R250 7,8 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZZ-R250
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 38000
vezetett km: 54000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Kezdő motornak nem akartam túl nagy gépet így 250ccm-es kategóriába nézelődtem. Sor 4-es motorok amiket néztem már mind fél lábbal a sírban voltak, ennek tudatába valamint anyagi keretem miatt csökkentettem a hengerek számát így maradt a ZZR.
A blokk a GPX-ből jól ismert soros 2 hengeres 8 szelepes vízhűtéses kb 40 lóerőt teljesít. Kiforrott és megbízható technika.
Szép megjelenésű motor dupla kipufogó pont mint a nagyoknak.
Teljesítménye elmarad a sor4-es társaitól cserébe alacsonyabb fordulatszámon is használható nem igényli annyira a fordulatot. Persze az igazi "erő" 8000-es fordulatnál jön elő és egészen 12500-ig tol.
Tank 18 literes így bőven 350 kilométeres hatótáv.
Az első fék határozottan és erősen fog ezzel meg voltam elégedve, a hátsó fék viszont csak utassal használható mert amúgy semmit nem ér.
Kényelem szempontjából meg voltam elégedve 200-250 km-et megszakítás nélkül lazán ki lehet bírni rajta. Azért igényli a vezető a nagyobb tempót mert poroszkálásnál elfárad az ember csuklója.
Szélvédelem a 176 centimnek egész jó, 160 felett már rángatja a sisakot.
Hiányoltam róla az üzemanyag szint jelző, valamint dupla első tárcsával sokkal pofásabb lenne.
Rossz tulajdonságot nem tudok mondani hisz arra amire kitalálták tökéletes. A mai Ninja 250 ill. 300-ban is egy átdolgozott ZZR- blokk dolgozik.
Végül azért adtam el mert hiányzott a nyomaték belőle... szóval kinőttem.

Erre használta
Túrázás, általános közlekedés

Javítanivalók
Vezérműlánc csere (lánc 8000ft)
2db szelephimba csere (új 16500/db, bontott 4000/db)
szelepek becsiszolása (8000ft) itt kapott új hengerfej tömítést (5500ft)

Ezeken kívül csak kopóalkatrészek cseréje volt!

Itt szervizelte
Javításokat magam végeztem egyszer vittem el szakszervizbe karbiszinkronra ami 4000-ft volt.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: hiei

Beküldve: 2013. január 7.