Kawasaki ZZ-R250 8 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZZ-R250
gyártási év: 1991
lökettérfogat: 249 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 38000
vezetett km: 55000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Első komolyabb motorom vásárlása előtt szétnéztem a piacon
és szűkös anyagi keretem miatt egy idős kis köbcentis motor rajzolódott ki előttem.
Fzr 250, Suzuki Across első körben megnéztem ezeket a motorokat de már mind féllábbal a sírban
volt. Következő lépésként csökkentettem a hengerek számát így lett Zzr. A blokkja a Gpx 250-ből származott ami egy kiforrott megbízható technika.

Kinézete még talán a mai motorok mellett is elfogatható nem látszott rajta a 20 év.
A hozzá nem értők 10 évnél nem mondták öregebbek! Dupla kipufogóval nagyon dögösen mutatott!
Teljesítménye egy kezdő számára elég sőt a haladóknak is akiknek nem lételemük a száguldás.
2 személlyel már azért gyenguska!

Alapvetően egy pörgős blokk hajtja bár mégse annyira pörgős mint a sornégyes társai de azért
a tempós haladáshoz a fordulat nem eshetett 7000 alá.
Utazó tempója 110-120km/h között van ilyenkor 8500-9000-en pörög tiltás 12500 bár addig értelmetlen volt elpörgetni.

A váltója olyan Kawás az egyest csattanással veszi be, de pontos és könnyel veszi a fokozatokat.

Fékek jó bár igazából a hátsó csak utassal ér valamit de az elő fék a 310mm-es tárcsával hatásosan lassítja a kis gépet.

Rugózása jó egy személynek megfelel de 2 személlyel a hátsó teleszkóp gyenge.

Fogyasztása 4 liter körül alakult a 18 literes tankkal több mint 400 kilóméter megtehető.
Ami simán eltölthető a nyeregben ugyanis kényelmes kis motor de azért 200 kilométerenként nem árt egy pihenőz be iktatni.

Alacsony felépítésű motor alacsony súlyponttal ami kezdő motorosok és lányok számára megfelelő.
Ami még nagyon tetszett kis kihajtható kampók a sisakháló rögzítéséhez.

Hiányoltam róla az üzemanyag szint jelzőt!

Nagyon jó kis motor de kinőttem és ezért adtam el!

Erre használta
túrázás napi 300-400 km
általános kölekedés

Javítanivalók
megvételkor fékpofák csere, lesőféktárcsa csere
később vezérműlánc csere (8000ft) két szelephimba (új 16500/db használt 4000/db)
benzincsap tömítés (1000ft)

Itt szervizelte
A szervizelést magam végeztem 2 eset kivételével egyszer márkaszervizbe vittem ahol 1 hétig csak kerülgették
végül azt mondták h nem csinálják meg. Később egy maszek állította be a karbikat.


A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: hiei

Beküldve: 2013. február 20.