Kawasaki ZZ-R1200 9,4 / 10

Kawasaki / Kawasaki ZZ-R1200
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 1200 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 8500
vezetett km: 10200
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Kawasaki ZZR 1200 (Sport szív, túra külsővel)

Nagy ZiZi, nagy motor, nagy erő, nagy múlt.
Ki ne emlékezne a legendás ZZR 1100 –re, a kilencvenes évek elejétől gyártott legendára. Többször is lehetett hallani az első illegális dunaparti gyorsulásos versenyek alatt, hogy ez a motorkerékpár ha jól be volt állítva és járatva néhányszor elérte a bűvös 300 km/h sebességet.
De ez már igen rég volt és az is lehet, hogy ez a 300 km/h sebesség is csak nagyvárosi legenda volt csupán.
Legenda ide, legenda oda az tény a ZZR 1100 –es a kor (kilencvenes évek első fele) legjobb motorkerékpárja volt.
Jelenleg a ZZR motorok kategóriájuk legjobbjai és közülük is kiemelkedik az 1200 –es, az 1100 –es közvetlen utódja.
Ez a motor nincs igazából a köztudatban és nem is kapta meg a számára oly megérdemelt értékeléseket. Csak szűk, a motoros társadalom kifinomult ínyencei ismerik jól és értékelik nagyra.
Nimbusza elhalványult az új nagy kategória a szupersportmotor létrejöttével, Ö pedig igazi ellenfelek híján a sport vagy szupersport-túra kategóriában helyezkedik el.

Számomra az egyik nagy álom, minden idők egyik legjobb motorja.
Nagyon erős, nagy nyomaték, tekintélyes külső.
A blokk teljesítménye meggyőző és megdöbbentő. Egy pillanatnyi idővel rosszabbul gyorsul mint a „nagy Ninja”, ami méretéből adódóan nem is gyenge teljesítmény.
A gázt jól lehet adagolni, de ha nem tiszteljük könnyen megemeli az elejét. Olyan érzés, mintha nem is egy motor hanem maga az egész fotel indulna el velünk. A lámpáknál keményen ki lehet vele lőni és egy két nagy kivételével nem talál legyőzőre.
Országúton és a sztrádán szinte verhetetlen, városban és a kanyarokban keményen meg kell küzdeni vele, itt már nem elég a szív, a tudásra is szükség van.
Mindkét ülés kényelmes, hosszabb távon is megfelelő komfortérzetet ad. A kormánya enyhén sportos, szélvédelem kiváló, az idomzat és plexi tökéletes „buborékot” kelt menet közben.
Műszerfala hagyományos, könnyen áttekinthető, valamennyi fontosabb kérdésre választ ad. Mindezt kiegészíti egy digitális óra.
Minden tempónál stabil, ami egyrészt köszönhető a súlyának illetve a futóművének, ahol elöl 43 mm –es Kayaba villák, állítható előfeszítéssel, hátul rugóstag, állítható előfeszítéssel és húzófokozattal.
Fékjei a nagy testhez szabottan igen jó négy dugattyús Tokico-féknyergek. Keményen harapnak, jól adagolhatóak.
A kanyarokba nem dől be magától, hanem kell egy kis biztatás. Ha már a kanyarban van az ívet pontosan tartja és jól irányítható.
Mikor az ember ráül érzi a nagyságot és a súlyt. A plexi egy kicsit magasan húzott, kormánya kényelmes, a tank óriási, a műszerek mennyisége szokatlan, de minden a helyén van.
Üléspozíciója alacsonyabb a nagy Ninja –nál, kicsit szélesebb, puhább.
Az utas helyezeti igen jó, ülése néhány centire magasodik csak ki. Nincs fent a kakasülőn, de így is jól lát előre, stabilitását segíti a kétoldali kapaszkodó.
Már indulásnál bődületes húz, s ezt a tulajdonságát csak jóval 250 felett veszti el. Megfelelő körülmények között egy jó állapotú ZZR 1200 alulról közelíthet a 300 km/h –hoz, de ez már veszélyes játék és óriási benne a kockázat. A futómű bírná az iramot, de a motor 280 felett már minden egyes km/h növekedést –a közúti forgalmat figyelembe véve – igen lassan tesz meg.
Ez a motor nem „első” motor, azoknak való akik már tudnak motorozni, gyors, hosszú túrákat szoktak megtenni (Kiválóan dobozolható és a dobozok a dinamizmusán nem változtatnak.), ismerik a városi motorozás előnyeit és árnyoldalait. Nem félnek a tömegtől és az erőtől, együtt tudnak élni a motorjukkal. Ez nem egyszerű és nem könnyű dolog. Erre valójában születni kell (döntően ezekből lesznek a versenyzők), de odafigyeléssel, gyakorlással és a motor végtelen tiszteletével a ZZR 1200 –es minden körülmény között jól és élvezetesen motorozható, igazi társsá válik

Erre használta
Túrázás

Javítanivalók
eddig semmi

Itt szervizelte
big motor

A beküldő 12 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: pepino

Beküldve: 2007. július 14.