Kawasaki Z750 8,6 / 10

Kawasaki / Kawasaki Z750
gyártási év: 2007
lökettérfogat: 750 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 8000
vezetett km: 6000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Egy 250-es Banditot hajtottam előtte 2 évig, aztán úgy éreztem, már kevés a teljesítmény, és méretben is kicsi. Ezért egy testesebb motort kerestem, naked kategóriában. Mivel csak 600ccm-es kategóriában gondolkoztam, majdnem megvettem egy Hornetet. Úgy gondoltam erős lenne következő lépésnek egy 600asnál nagyobb motor. Végül kiderült számomra, hogy a Z is "csak" 106 Le, mint a hornet. Viszont a nyomatéka sokkal több, 80 Nm. Utcai körülmények között meg ezt használja ki az ember. Így hát megvettem egy 3 éves modellt,gyakorlatilag gyári állapotban. Rendesen szervizelt, karbantartott darab volt. Én is mindent a service manual utasításai alapján cseréltem időben. Így semmilyen műszaki probléma nem fordult elő. Mindig megfelelően indult, menet közben sem volt soha, semmilyen rendellenesség.
Nézzük sorban a motor tulajdonságait:
Motor: nagyon keveset fogyasztott nálam, túra alkalmával 5 liter akár. Pályázni jártam vele párszor euroringre, 1.24 es kört tudtam vele futni, akkor evett 9,5 litert.Persze a gyári gumit lecseréltem tapadósabbra, Michelin power 1 2ct-re.
Üléspozíció: viszonylag kényelmes póz, szélvédelem nélkül (140 felett kapaszkodni kell), ülés kicsit kemény, 150 km után nem élvezetes rajta ülni.
Fékek: talán a leggyengébb pontja a motornak. A hátsó fék használhatatlan, egyszerűen nem lehet rendesen adagolni. Mintha 2es számrendszer szerint tervezték volna. Vagy nem fog, vagy blokkol. Első fék sem a legjobb, adagolhatósága és fékereje sem megfelelő a nagy dupla tárcsák ellenére. Miután motoroztam egy 2011es Triumph Speed Triple-lel, azt hittem a sajátomon valaki kikötötte a féket.
Futómű:Sokan mondják, hogy rossz, én az első futómű keményítése után egész jónak éreztem, még pályán is.
Mivel túl értékesnek éreztem a motort anyagi körülményeimhez képest, eladtam. Továbbá a sok vak autós miatt az utcai motorozással is a gép eladásával felhagytam.

Erre használta
párszáz kilométeres túrák, 6-8 alkalommal pályázás.

Javítanivalók
nem romlott el semmi.
Rendszeres olajcsere, szűrő cserék stb elvégzésével szerintem nem lehet gond egy ilyen motornál.

Itt szervizelte
kert.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: .ádám.

Beküldve: 2012. január 12.