Kawasaki KLR 500 8,2 / 10

Kawasaki / Kawasaki KLR 500
gyártási év: 1987
lökettérfogat: 497 köbcenti
ekkor vette: 2014
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 22300
vezetett km: 1500
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

A motort 2014 telén vásároltam téli áron , alkalmi vételként . Tavaszra szerettem volna egy nyomatékos , négyütemű nagyendurót , ami a sok 125 - ös gép pörgetése és vonyítása után alapjáraton , nyugisan pöfögve visz fel akárhová . A motor egész életében az év 365 napjából 300 - at a garázsban állt , 27 év alatt 22.000 km - t totyogtak bele , a kilométer valóssága látszott a motor és főleg a blokk állapotán . Viszont az idő vasfogát ez a gép sem úszta meg , így az elöregedett alkatrészek cserére szorulnak egy ilyen korú járműnél . A tank berozsdásodva , benzincső eltörve , kilométerspirál és fékbovden szakadás mind mind megjelentek nem sokkal a vételt követően . Ezek cseréje után jó társ lett a szabadidőre . Az utcán valósággal élvezet vele motorozni , a kátyúkat szinte elnyeli , kényelmes ülésébe motorozva szinte alapjáraton fel lehet vele utazósebességnek venni a 100-110 km/h - t . Száguldásra egyáltalán nem való , a magassága és felépítése miatt a futómű már 120 felett beszitál , öngyilkos hajlamú pilóták megpróbálhatják megnézni a végsebességet ( nekem 150 km/h volt ) , de az sem a motor sem a vezetője számára nem kifizetődő hosszútávon . A terepkirándulásokban kissé csalódtam , noha figyelmeztettek hogy 140 kiló feletti motorral felejtős a műútról letérés , barátaim féltő intését csak a saját bőrömön tapasztaltam meg . A motort az 500 - as erőforrás még a közel 190 kilójával is nagyon dinamikusan viszi , de ekkora súllyal már komoly gondjaim voltak az erdei - mezei utakon . Az erdőben , főleg esős idő után egy- egy eltévesztett irányból való megfordulás erőkifejtésben felér egy másfél órás iszapbirkózással és másnap bedagadó , fájós ízületekkel . Komolyabb sárban alap , hogy azonnal fekszel vele , és minden kisebb kicsúszás komoly veszélyeket rejthet magában , ha a motor túldől egy bizonyos szögön . Egy kétórás erdőzés után pedig nem kell altatót bevenned , biztos lehetsz benne , hogy hullafáradt leszel . Persze öreguras , nyugdíjas döcögős stílusban hajlandó kirándulásra vinni a természetben , de a gyengébb földutakon kívüli világot a saját érdekünkben jobb , ha elfelejtjük vele . Az elefánt súlya ellenére a fogyasztása figyelemre méltó . Utcán 4,5 - 5 liter között elporoszkáltam vele bármikor , de terepen sem evett többet soha 6 liternél . Ha nem téped neki ( erre semmi szükség a nyomatékos motor miatt ) akkor simán beéri ennyivel . Összességében nagy biztonsággal kijelenthetem , hogy nem véletlenül létezik a túraenduro kategória . Ez a motor hosszabb utakra , aszfaltra és úttalan UTAKRA kiváló választás , de szenvedélyes terepezők jobb , ha továbblépnek .

Erre használta
hétvégi túrák

Javítanivalók
tank , benzincső , kilométerspirál és fékbovden

Itt szervizelte
Home

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: koszegiantal

Beküldve: 2015. július 4.