Malaguti MDX 5 / 10

Malaguti / Malaguti MDX
gyártási év: 1995
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 35000
vezetett km: 3000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 4/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 2/10
kényelem: 5/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen

Teszt helyet inkább azt mondanám, hogy szubjektív megállapításaim alapján történő véleménynyilvánítás. Ezt a motort inkább fiatalabb korosztálynak tervezték „nyelezni” a pusztában. Ilyen jellegű tesztekkel nem szolgálhatok, viszont naponta járok vele Budapest vonzáskörzetéből a belvárosba dolgozni napi 75-80 kiló métert, illetve a környékben ezzel közlekedek. A választás azért eset erre a modellre, mert nem akartam sok pénzt költeni rá és olyan motort kerestem, ami 50 köbcenti, elférek rajta viszonylag kényelmesen (a kategóriához képest) 195 centi vagyok és elbírja a 105 kilómat is.
Tesztalany: Malaguti Mdx 50 1995 évjárat, Minarelli mr4 vízhűtéses blokkal, kétütemű ,1:40 keverék üzemű.

A motor hozta tőle elvárhatót, országúton és a városban is. Kényelmesen lehet tartani vele az 50km/h tempót de képes sík úton alattam (105 kg.) is kivinni a 70km/h et is igaz, hogy ilyenkor 9500 fordulat max gázon. Hosszútávon valószínűleg nem szeretné. Naponta két kisebb dombot mászok meg vele (Gödöllői-, dombság) 3. ba visszaváltva „dinamikusan” leküzdöm. Országúton sajnos szeretik letaposni a tisztelt autós társak érdekes a Ford Rangeremet nem szokták letolni hiába nem megyek gyorsabban ugyanezen az útszakaszon. Ezt is teszteltem, szóval megállapítható ennek a motornak nincs nagy tekintélye az országutakon.  Városban tudom igazán kihasználni az előnyeit, hiszen itt fürgébben dinamikusabban tudok közlekedni, mint autóval. Az M3 bevezetőtél gyorsabban érek a Lágymányosi hídhoz, mint autóval. Viszont érdekes, hogy nem a dombokat, hanem a lámpákat szereti kevésbé a blokk, mert jobban melegszik a Hungárián, mint menetnek felfelé, de ilyenkor sem kritikusan csak a felső határértékig. Az ülése nekem egy kicsit kényelmetlen lehetne szélesebb is valószínűleg ezt muszáj, leszek lecserélni. Napi 75-80 kiló métert megyek, vele összesen oda vissza 2 óra alt teszem meg. Fogyasztása, ha betartom az 50km/h és nem húzom a motort 7000 fölé akkor 3liter, kicsit dinamikusabb közlekedésnél is megáll 4 liternél 100kilóméteren. a fogyasztást naponta lemértem, mert én is kíváncsi voltam. Amit tapasztaltam még, hogy a közép meleg en a legjobb a fogyasztás és ilyenkor jól húz 7-9000 között. Amire nagyon érzékeny és oda kell figyelni az az üzemanyag, csak és kizárólag jó minőségű olaj és benzin szabad beletölteni. Sajnos ezt a saját bőrömön tapasztaltam eleinte egy magyar olajtársaság kútján tankoltam és előfordult, hogy egyszerűen 5000 fordulat felet „lebőgött” a motor. A megoldást egy motor boltos ismerősömnek köszönhetem, mert az ő Malaguti meg is ált közölte menjek az 500 méterrel arrébb lévő kútra, mert ott nem koszos a benzin, azóta ez a jelenség megszűnt. Ami egy nagy hibája, hogy a motorelemek és minden olyan, ami nem kopóalkatrész nehéz beszerezhető szinte csak bontó. Nekem egy eltört kuplungkar konzol okozott nehézséget beszerezni, már azon gondolkoztam, hogy veszek mellé egy másikat donornak. Munkába járni vettem arra nekem tökéletes, de nyilván nem ezzel mennék az Alpokba döntögetni.14-16 évesen a lelkemet eladtam volna az ördögnek ért a szimó helyett

Erre használta
Munkába járni és helyben rohangálni.

Javítanivalók
Eldőlt ezért eltörött a kuplungtartó, indexek meg egy elem. Hátsó teleszkóp szivárgot, csere.

Itt szervizelte
A ház mögött a teraszon. :)

A beküldő 20 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: wyetkong

Beküldve: 2012. augusztus 29.