Malaguti F12 Phantom 6,8 / 10

Malaguti / Malaguti F12 Phantom
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 16000
vezetett km: 23000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 4/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: nem

Sziasztok!
2010 nyarán eladtam egy üzemképes ám valamilyen bibivel rendelkező Yamaha DT 50 MX-et, majd annak az árából megpróbáltam keresni valamilyen motort. Hát jó állapotút semmilyet nem találtam, ezért elkezdtem a robogók között is nézelődni, mert úgy voltam vele, hogy ilyenem úgysem volt még, majd meglátjuk. Erre a robogóra esett a választás, mert ugyan esztétikailag ramaty volt, de külsőre szinte az egyetlen olyan idomzatú robogó volt ami tetszett. Sok helyen olvastam, h forralja a vizet, amit nem akartam elhinni, nem foglalkoztam mások véleményével, mert olcsón jutottam a motorhoz, és úgy voltam vele, h ebből még ha rá is kell költeni rosszul nem jövök ki. Ám miután megvettem sorra jöttek elő a bajok. Komplett hajtásrendszert kellett cserélni( szíj, varió, görgők, kontraszt,- kuplungrugók stb.)
ami ismerős által is 30 ezer Ft volt. Egy héttel azután hogy kész lett, eltört a gyűrűm, dugóból letört egy darab, így csoda h még ment a motor, újabb 35 ezer Ft. Így már 130 ezer fölött jártam és nem volt nálam a motor 2 hónapja sem, és az esztétikai problémákkal még nem is foglalkoztam. Télen letettem a motort, ám mikor tavasszal elővettem csepegett a vízpumpánál a hűtőfolyadékom. Elvittem a szerelőhöz, aki "megnyugtatott", hogy ezeknél a motoroknál hosszabb állás után szinte mindig cserélni kell a vízpumpa szimeringet. Az első fékem is bedöglött, így újabb 15 ezer Ft bánta a dolgot.
Úgy voltam vele, hogy most már tökéletes állapotú, csak le kellene festeni, de azt majd az új gazdája megteszi. Több mint 140 ezerbe volt a motor, nagyon sok minden fel lett rajta újítva, és én nagyhiszeműen felraktam 115 ezerért eladni. Mondanom sem kell, hogy senki nem jelentkezett, igy feladtam az eladásba vetett reményeim. Gondoltam magamban, ezt már tudom hogy jó, és bár nem szerettem meg a robogókat, de ha nincs jobb, marad ez. Egész nyáron használtam munkába járni suliba stb.
A hajtásba volt a legtöbb km( kb 4000) amit mondanom sem kell, nem úgy tettem meg, mint egy őrült, csak csutkagázon, hiszen akkor nagyon sokat evett volna meg, tehát mindig kényelmes tempóban mentem vele egy két kivételtől eltekintve. kb 4000 km-el a felújitás után elszakadt az ékszíjam, itt mondtam azt, hogy betelt a pohár.
Felraktam a motort 80 ezerért, és hipp hopp jöttek a jelentkezők. 2 hét alatt eladtam.

Erre használta
Suliba, dolgozni

Javítanivalók
Majdnem mindent meg kellett rajta csinálni, egyszerűen nem volt olyan alkalom, hogy ne rettegve üljek fel a motorra, mielőtt elindultam, h el ne romoljon.

Itt szervizelte
Szervízben nagyrészt

A beküldő 4 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: baggio0513

Beküldve: 2012. június 2.