Moto Guzzi Breva 750 7 / 10

Moto Guzzi / Moto Guzzi Breva 750
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 749 köbcenti
ekkor vette: 2003
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 15000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 5/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Beleszerettem mikor az első rajz megjelent róla (2002 ősz). Nekem ilyen a szép motor. Rendezett formák, látszó léghűtéses blokk, szimmetrikusság, kerek lámpa és kerek analóg műszerek, normális üléspozíció és hamar nem megy ki a "divatból". Eldöntöttem, ha olyan lesz a gyártott is akkor kell nekem egy. Már 3 éve nem volt motorom. A márkával kapcsolatos előítéletem nem volt, a kardánt inkább előnynek véltem. Az első behozott darabokat ki lehetett próbálni egy nyílt nap keretében. Kétszer is fordultam vele és mivel semmi negatívum nem ért néhány hét múlva érdeklődtem a képviseletnél. Épp volt raktáron a nekem legjobban tetsző színből, megnéztem és megvettem (2003.06). Eleinte alapjáraton leállogatott, de azzal indokolták, hogy be kell járódnia szorosak az illesztések. 1500 km utánra tényleg elhagyta. A motor járáskultúrája és gázreakciója nem volt a legtökéletesebb. Nem részletezem, de a beszerelt Power Commander csodát tett.:-) Fogyasztás 4-5 liter körül mozog. A váltója nagyon finom. (egyszer egy SV-s ismerős kipróbálta és elcserélte volna a sajátjára, de csak azt.:-) )
Ha tudomásul vesszük, hogy mikori az alapkonstrukció, hogy hosszában van benne a motor amitől billen gázadásra, hogy nincs benne kiegyensúlyozó tengely ezért rázkódós akkor minden alapvető igényt kielégít. A futómű hangolás nem tökéletes, de (nem túl rossz) közúton elmegy. Elől lágy hátul kicsit kemény és nem állítható, csak a hátsó rugó előfeszítés az is csak szerszámmal.:-(. Ezért idén belekerült előre két Wilbers progresszív rugó a hozzá javasolt 7,5-ös olajjal. Kényelem maradt, de kevésbé bólint fékezéskor. A fék jó, de főleg utassal erő kell hozzá. Utasok nem szoktak panaszkodni, ezért hátul is kényelmes lehet.
Még mindig szeretem. Ha csak ránézek a garázsban jó érzéssel tölt el...

Előny: Könnyen kezelhető, nyomatékos, könnyű és kényelmes. Nincs minden sarkon és van "stílusa". Még pályán is lehet „meglepetést” okozni a lassúaknál… 
Hidegen melegen jól indul mindenféle trükk nélkül akár 2 hónapos állás után is.(még a gyári "szivató" ami kis kézigáz, sem kellett soha)
Gyönyörű a hangja (is), főleg nyitott csővel.

Hátrány: Kicsit gyenge. Melegítést igényli, még kevés állás után is. Gyári állapotban nem megfelelő gázreakció. 3 féle olaj kell bele cserénél. A csavarrögzítő elengedhetetlen tartozéka a garázsnak.  Hamar üzemképtelen lesz ha elcsúszol. Mindig legyen nálad tartalék gyertya és gyertyapipa. (kellemetlen tapasztalat)

Extrák: Nyitott csövek, alu kormány ami egyenesebb és szélesebb a gyárinál, mert az nekem nem volt kényelmes. Hátsó doboz. Power Commander, sajnos csak 2006 ősszén, mert így lett olyan amilyennek lennie kellene gyárilag és még egy fékpados hangolást is kapott utána tavasszal. Némi festék, egy tükörlap, kis polírozás és néhány alkatrész egyengetése egy elcsúszás miatt.
2008 tavasz: Wilbers progresszív első rugók 7.5-ös olajjal valamint led-es indexek és hátsó lámpa.

Erre használta
Túra és pálya...

Javítanivalók
Akksi fenékzárlat még garanciában, azóta elveszett néhány nem rögzített csavar.:)

Itt szervizelte
Otthon sk.

A beküldő 34 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: akos27

Beküldve: 2008. szeptember 19.