Motorhispania Furia 5,8 / 10

Motorhispania / Motorhispania Furia
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 10000
vezetett km: 5000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 3/10
kényelem: 1/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Nem Derbi, de mivel 95%ban ugyanazok az alkatrészek és szintén Spanyol gyártósorról származik, megfelelő opció hiányában ide soroltam.

Motoros előéletem kimerűlt a Simsonok hajkurászásában.

A próbakör után nem volt kétség affelől, hogy megtaláltam a számomra megfelelőt. Az eddíg megtett 5000 km során egy rossz bowdenház miatti kuplungbowden szakadásom volt. A meghibásodások sora ezzel le is zárúlt.

A vízhűtéses blokk, nagyon jól reagál a "gázparancsokra", köszönhetően a Dellorto karburátornak. 50 endúró társaihoz mérten jobban kell pörgetni. Alacsony fordulaton max a városban szaladgálhatunk vele. Teljesítményleadása igen csak crossos. Csakúgy mint a felépítése. A vásárlás pillanatában is látszott a láncszetten, hogy lassacskán cserére szorúl. A téli generálon, ez és egy index hejreállítása a feladat. A 85kg száraz súlyú motorhoz bőven elegendő a hátsó rugóstag tudása. Az első viszont a nagyobb szintkülömbségeknél felüt (persze csak bizonyos sebesség felett). A fékek kitűnőek. Erre még csak rátesz a fém fékcső.
Kényelem szempontjából igen silány. Az ülésnek nevezett valami, kimerűl egy vékony műbőrrel borított csíkban. Dehát ezen a motoron nem is űlni kell :).

Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve. Megbízható, erős motor. Ráadásúl magas fordulaton elég karakteres hangja van.

Negatívumként meg kell említenem, hogy ha nagyobb feladatok elé állítjuk - pl szántásban motorozunk - kevésnek bizonyúla hűtés. Még egyszer sem főztem meg, sőt a visszajelző sem figyelmeztetett soha. De jobb félni.....
Továbba a szervízháttér is hagy maga után kívánni valót. Még szerencse hogy nagy a hasonlóság a derbivel. Tehát aki ilyen gép mellett dönt, vegye számításba, hogy nem fog minden sarkon alkatrészt találni hozzá.

Erre használta
terepmotorozás, városi használat.

Javítanivalók
letört index, kopott láncszett.

Itt szervizelte
minden munka saját kezűleg történt.

A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: raver

Beküldve: 2007. február 20.