MZ ETZ 125 8,8 / 10

MZ / MZ ETZ 125
gyártási év: 1990
lökettérfogat: 123 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 16587
vezetett km: 8000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Mindenkinek el jön az életében az a pillanat amikor a jó öreg Simsont kinövi,és rendes motoros módjára egy másik,kicsit nagyobb szocimotort vesz,nevezetesen az etz-t.nálam is ez volt,miután meglett az a1es jogsim.A választás nem volt kérdéses több ok miatt(ár,fenntarthatóság,kezdőknek nem túl erős stb) így hát el is kezdtem keresgélni ilyeneket.Sajnos a környékünkön inkább csak 150esek voltak(amire elvileg nem terjed ki az a1)de azok is leharcolva.aug 20-án vettem a balcsin egy újságot,benne hirdettek egy mz-t.elmentünk érte látatlanba egészen Újszilvásig(kb 4-500km a kanyar!)
Egy 30as éveiben járó hölgyé volt a motor,mind motorikusan mind esztétikailag nagyon rendben volt.Papírjai is természetesen.Nagy örömmel haza os hoztuk 90000 ft-ért cserébe.
Amég nálam volt:Megtanultam vele motorozni,hiába volt az ősz már holtszezon,én mentem vele,így kb az egész Dunántúlt bejártam.Ugyanakkor egy-egy cseszneki szerpentinezés alkalmával is megállta a helyét,sokszor megszégyenítve a kategoriabeli vagy kicsit nagyobb sportmotorokat(igaz csak lejtőnek lefele,és akkor sem az egyenesben:D).Ezzel el is árultam hogy kezelhetősége és fordulékonysága a toppon volt,szinte magától belement a kanyarba,öröm volt vele döntögetni,ennek csak az a feltétele h kapjon egy jó gumigarnitúrát.talán egyedül az első teló volt kicsit puha.Fék Simson után persze bőven elég,meg az mz erejéhez is,más kérdés h a mostani nsr-em 320as 2dugos tárcsája mellett labdába sem rúghat,de azért kellemesen fogott.Fogyasztása még szerpentin alkalmával sem ment 4 l fölé,a legalacsonyabb pedig 3,4 körül volt.Ami nem tetszett az a gyilkos rettenetes 5. kymélő fokozat.sokra nem való igazából.4.ben az enyém ment 95 körül 6000nél,5ben nem tudta ezt tartani,inkább csak olyan 75-80at,de azt is csak szélcsendben inkább.városban utolérhetetlen.max sebesség amit oda-vissza elértem szélcsendben hasalv az olyan 113 volt.indítása problémamentes volt mindig,csak télen kellett kicsit többet szívatón rúgni,de hát ki az a hülye aki télen is 300km-es túrát csinál...(én).2személynek igazából nem való,persze ha valaki nagyon nyugodt el lehet vele poroszkálni úgy is,csak ekkor az amugy is farnehéz motor eleje szinte nem is ér már le:)
Megbízhatóság...hát lehet csak én fogtam ki ilyet,de mindig hazahozott és a 8e km alatt egyszer volt csak baja,akkor is csak lamellát kellett cserélni.
Ja és elöl még gyári gumma volt rajta mikor vettük(utána Contit kapott,nekem bevált).Hát körülbelül most ennyi,minden felmerülő kérdésre szívesen válaszolok.
És a vége:idén nyáron érettségi után egy fokkal tovább akartam lépni a létrán így került sor egy nsr 125-re,de fájó szívvel adtam el az mz-t,azóta is hiányzik.annak megvolt a feelingje,ez a japó meg csak japó.ennek már nincs lelke.

u.i:elfelejtettem írni h az első teló olajszivárgása típushiba,ez csak az olajossá váló tárcsa miatt lehet zavaró.szimmering csere nekem megoldotta.
ja és a kényelemről:300km egyhuzamba minden gond és fájó derék nélkül!

Erre használta
túráztam,csesznekeztem,városban mászkáltam

Javítanivalók
Kuplunglamella-csere,ill egy első gumma csere.

Itt szervizelte
Komáromba egy forradalomkor helytálló öregember,de a sok mese mellett jól dolgozott azért,relatív jó áron.

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: kalev

Beküldve: 2008. október 24.