Boncterem - MZ ETZ 125

6
10-es skálán
MZ ETZ 125
gyártási év:
1989
lökettérfogat:
123 köbcenti
ekkor vette:
1997
eddig használta:
2006
km óra állása az elején:
10000
vezetett km:
23500
fogyasztás:
3 liter / 100 km
teljesítmény:
3
megbízhatóság:
7
szervízháttér, alkatrészellátás:
8
kényelem:
6
összességében erre értékete:
6
megérte-e a vételt:
igen


1997-ben enyveskezű emberek megszabadítottak egy Simsontól. Ekkor vásároltam magamnak a kis ETZ-t. Akkoriban ugyanis egy jó állapotú Simson árának feléért jutottam hozzá. (33.000 Ft volt)
Sok rossz hír keringett az ETZ-ről motoros berkekben, de úgy voltam vele, hogy minden javítható. Sok szerelni valóm nem volt, az első hetekben kivakartam a gépet a mindennapi használattal járó koszból. Kicseréltem a levegőszűrőt, gyertyát, kitisztítottam a karburátort, és láss csodát a motor első rúgásra indult (ezután ez mindig is így maradt).

A motor általános hibái:
-a teleszkópszimmeringet 2 événte szabad volt cserélni
-ha megforgattam 6000 fölé, akkor eltüzelte a főbiztosítékot
-maximális terhelhetőség közelében erősen csavarodott a váz
- erősebb szembeszélben már 5. sebességbe nem kellett felkapcsolni, mert elfogyott az erő
-ha nem lett volna odafigyelve rá, akkor szépen kiette volna a rozsda alólam
-az első féklámpakapcsoló rendszeres meghibásodása

Előnyei:
-én megbízhatóságot tapasztaltam a típusnál, rendszeres karbantartás mellett nyugodtan útnak lehetett vele indulni
-olcsó alakatrészekből javítható volt, akár otthon is
-ár érték arányban az egyik legjobb kezdőmotor
-szép, esztétikus kinézettel bír
-fenntartása olcsó
-harapós első tárcsafék, határozott nyomásponttal (megfelelő betétekkel)

Amire érdemes odafigyelni:
- 1:40 arányú keverék nem árt (én láncfűrészbe való motorolajat használtam hozzá)
- nálam a 260-as hőértékű ISOLATOR gyertya vált be hozzá
- a hajtőműben 2 évente olajat cseréltem (így nagyon kultúráltan járt a váltó és csendes volt a blokk)
- a jó minőségű gumikkal meg lehet duplázni a vezetési élményt

Amire való:
-városban verhetetlen a fürgesége (keskeny, könnyű)
-nagyobbacska túrákra is el lehet vele menni
-el lehet kalndozni a földes utakon is a motorral
-és mindezt egy kellemes 80 km/h-s utazó sebességgel
-megtanulni motorozni

Amire nem való:
-gyorsulni, vagánykodni, száguldozni, magas fordulaton járatni
-két személlyel hosszú útra menni

Általános tapasztalat:
Én nagyon szerettem ezt a motort, hiszen soha nem hagyott ott sehol. Tény és való, hogy nem egy csúcstechnika, és a formája is divatja múlt. Az összeszerelés minősége erősen kifogásolható (kis barkácsolással otthon ez helyre hozható), a festés szintén nem a legtökéletesebb.
Ezt a motort szeretni kell, vigyázni rá, és akkor "hű társ lesz a mindennapokban". Szép kis szelete a szoci motorgyártásnak...

Erre használta
Városi jövés-menés, túrázás

Javítanivalók
Teleszkópszimmering csere, kuplunkbowden csere, rendszeres főbiztosíték csere, index jeladó csere, első féklámpakapcsoló csere (4-szer 9 év alatt), kipuffogót és könyököt cseréltem rajta (a dob szét volt furkálva, mikor vettem, akönyök pedig merő rozsda vol)

Itt szervizelte
Saját magam szereltem.

A beküldő 14 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: GSTeddy

Beküldve: 2007. február 21.

14 hozzászólás

0
#1 herkicsabi
hello , én nemrégen vettem egy 87' es etz125 öst, és 80 kilóm alatt 100 körül megy , ez normális?nemtudom hogy milyen egy normális állapotú etz teljesitménye , mert nem ismerem nagyon őket (egyenlőre:D)
2009. június 7. 18:28
0
#2 JFoldvari
Én is hasonló véleménnyel vagyok erről a gépről, bár én még csak 500km-t mentem vele. Szép a kis ETZ-d!

herkicsabi: nekem is 87'-es,25-ös, és 100-at megy:) Így van előírva papíron, hogy 100-at kell mennie.
2009. június 30. 13:15
0
#3 bendzso94
Hello!
Először is köszi a tesztért mert most van először olyan érzésem hogy nem túláradozott a tesztelő a motorról és nem is értékelte alul és tudja hogy mire való.
Kommentem tárgya nem más mint: meg szeretném tudni hogy egy simsonról Etz 125-re való átülésnél mire számítsak?
Megjegyzem hogy én az a ritka simson használó vagyok aki úgy használja a simsont ahogy azt kell.
Tehát gondolom azért meg lehet érezni az erőnövekedést itt gondolok arra hogy pl a lámpánál kényelmesen el tudok indulni és nem tartom föl a forgalomban résztvevőket. Meg méretre megérzi az ember? én ETZ 250-esen ültem és hát az enyhén szólva rohadt nagy volt(a simsonhoz képest ) de nem engedtek végül menni vele.:)))))
És a rozsdásodás is egy ilyen általános hiba és mivel lehet megelőzni?
ja és még egy utolsó kérdés: "-maximális terhelhetőség közelében erősen csavarodott a váz"
Ezt mire érted? hogy 100nál már instabil volt? vagy mi?
Válaszaid előre is köszönöm
Üdv Bence
2009. szeptember 19. 20:50
-1
#4 razek90
Üdv mindenkinek!

A teszt jó, kivéve pár apróságot: soha nem eszik egy kétütemű 3 litert! Én 180/67 kg vagyok ha nem húzom neki akkor városban min 5-t azon kívül 4.5-t eszik, ennél alább nem lehet vinni. Ha kicsit sietős a dolgom akkor városban simán bekajál 7 litert! Régen amikor kijöttek akkor esetleg megettek 3-4 litert most soha! Aki mást mond az tanuljon meg számolni v. olyan MZ-je van ami termeli a bengát:)
Mz vs Simson?: mind a kettőt ismerem, mentem vele pár kilométert és két külön világ, nem egy súlycsoport, nem u. a.-ra találták ki. Az egyik moszkító a másik meg min. döglégy ;) Takartam már mind 2-el: a simsont könnyebb összeszedni a betonról, az mz-t nehéz 1-esbe beragadva feltolni a gátra... Alattam alig visz 95-t, de azt is csak úgy, h. pucsítok mint Mocsok Zoli az R1-en és El- Nino hátszelem van.... az erősen csavarodó váz annyit tesz h. kanyarban ha döntöd (:DD) neki akkor kezd firkálni a hátulja. Ja mégvalami.. EMZÉm van és szeretem, mert ezt szeretni kell, anélkül nem fogod elnézni a hibáit... ja és h. vagánykodásra nem való? Szó-szoros értelemben nem is, de ez egy motor nem úgy mint a rohadt kis tuning robogó amit apuka megvesz a 15 éves hülyegyereknek 300 ezerért, aztán még pimpelnek rajta 200 k értékben h. úgy nézzen ki mint egy 125ös aprilia... de nem lesz az. Ja és az még vicces szokott lenni amikor odajön mellém a fentebb említett típus és én meg zöldnél otthagyom a bádogkályha hangú pöcsköszörűjét azzal a motorral amit meg kapsz már 40e Ft-ért.... hát ennyi... ja h. száznál instabil-e? Nem tudom mer az enyém nem megy annyit, de az tuti h. ott már az elejébe belekap a menetszél és kisebb tömeg nehezedik az első kerékre, így instabilabb. Olyasmi mint amikor 200 körül felemelkedsz a plekó mögül:) najó az "kicsit" más;)
2010. január 12. 11:04
0
#5 tökikee
Földvári nem csak te mindig képzelőc h az etz-d mennyit megy nem ez az igasság 100km/h ennyit tud max 110 de nagyon max SORRY ennyi nekem is van etz-m és én nem egyszer mérettem be kocsival motorral mindig 110 volt a plafon :/ :) :D
2010. február 4. 13:53
0
#6 minti
Az hülyeség (tökike) jó mondjuk kilófüggő én most vok 8adikos és 52 kiló nekem is van egy 25 ös etz és alattam megy 120km/h-t .....elég nagy motoros vok éstok egyet és mást róluk..
2010. április 23. 13:46
0
#7 JFoldvari
jajj tökike nincs jobb dolgod. szerezz már magadnak életet
óra szerint 100-110
de a cbr az meg 110 csakhát tudod mennyit csal de, az csak egy dolog aki ment már normális etz-vel tudja hogy sokkal erősebb
sose érted meg hogy 4t vs 2t értelmetlen

razek ha 7 litert eszik ott baj van tényleg!
nekem 4.5 CSutka
2010. május 5. 16:12
0
#8 dot0524
helló
nem tudom hogy hogy van itt egy két ember a dolgokkal nekem is 25ös etzm van és nekem 2,5et eszik 100on ha nagyon húzom neki akkor 3at de többet semmi képpen sem ha 7litert eszik akkor annak kibbaszot szar a gyújtása nekem simón volt hogy meg kajolt 7lityót de akkor rossz volt a gyújtás.
az értékeléshez csak annyit hogy egyett értek én is városban szaladgálásra és kissebb nagyobb túrákra használom és nagyon megvagyok elégedve és most készülök egy dunántúli túrára és minden bizodalmamat belefektettem a motorba hogy kibírja
mindenkinek széles utat és olcsó benzint :D
2010. június 1. 19:59
-1
#9 dot0524
kedves GSTeddy meg azt megtudnád mondani hogy miért nem ajánlatos vele hosszú túrára menni?
2010. június 3. 20:21
0
#10 ridik2
hali

érdekesség csak hogy mi lenne a szakszerű használat, hosszú út alkalmával / gyári gépkönyv szerint:

simson/ fogyasztása 2,2l utazósebessége 40
MZ 125 / fogyasztása 2,8 utazója 60 (csutka 100)
ETZ 250 / fogyastása 3,5 80 as utazón (csutka 125)

ha a motor jó állapotú nincs tele a kipufogó.....stb , és jól van beállítva, akkor a motor produkálja ezeket a paramétereket.

ha valaki többel használja mint az előírt utazósebesség akkor értelem szerűen a fogyasztás nőni fog (nem egyenes arányosság szerint, hanem ahogy egyre nagyobb mértékkel lépi túl az utazót, úgy aránytalanul egyre többet fog zabálni)

ezen felül:
ha el van dugulva a légszűrő, csökken a végsebesség, és aránytalanul nő a fogyasztás mivel: jobban kell neki húzni hogy ugyanazt az x sebességet elérjük + a nagyobb karburátorvákum miatt több benzint szív fel = dúsul a keverék

ha nagyobb, vagy tágított fúvókát használunk, és/vagy fentebb emeljük a subertűt ÉS ennek megfelelően nagyobb előgyujtást állítunk, nőni fog a nyomaték, a végsebesség, viszont a légszűrőduguláshoz hasonlóan, akkor is sokat fog zabálni ha egyébként nem használjuk ki ezt a + teljesítményt .

de pl én a ETZ 250 gépemmel elmentem Kiskunfélegyházáról Balatonfenyvesre (a Dunántúli dombságon keresztül) 3,2 es fogyasztással

:) az egy másik kérdés hogy : a gyárilag előírt mennyiségű benzin mellé az előírtnál jóval kissebb előgyújtást kapott = alacsony fordulaton volt kicsit erősebb mint amúgy, -- 5. ben nem pörgött 4200 fölé, így a vége 105 volt a 125 helyett + haverral jöttünk, ő kissebb motorral, így 78 al jöttünk végig ( yamaha dt n ott nyitott a power)


az valóban igaz viszont hogy városi közlekedésben mindre legalább 1-1 litert rá lehet +ban számolni, a gyári értékhöz képest, mivel az hosszú egytempójú haladásra van megadva.
2011. április 4. 18:58
0
#11 szocimotoros
Teljes mértékben azonosulok a az elöttemszólókhoz a 125-s hibáival kapcsolatban. Nálam ez mind előjött. Régen (1986-ban) volt 250 ETZ luxus kivitelben( A luxus annó az első tárcsaféket jelentette) akkor voltam 16 éves.. Vigyáztam rá mint a fene, ugyanis 2 db volt az egész városban. Nagyon májer voltam vele!.
Viszont annak a motornal 110 volt a vége 186/70 kilónál. De!nem csörgött! Most, lett egy 125ccm-s jószágom 88 kiadás 16.000 Km.Ez a jószág mikor megszereztem nem volt képes 5-ben folyamamtos haladásra szélcsendben sem 186/110kiloval.(Tudom sok, de sz van). Panaszkodtam is a megfelelő helyen! Ez az ember valamikor kint dolgozott az Mz gyárban. Ő mondta. fogjam meg a 10mm-s köracélt és verjem bele a kipidogóba a csavar helyén . Én meg is tettem! És láss csodát! A hangja nem változott, viszon t megy a gép alattam a 110 kg-nál 100-at az órája szerint. Jobban megy a mint az új 250-s annó! A fogyaztása viszont vegyesen 7 azaz hét liter körül mozog. Lehet 70-nél kicsit kevesebb de én 90-t kiveszem belőle! Van egy kis kuplunghangja de nem csörög! Sokkal jobb érzés érezni a 125-s.t alattom mint egy robogót a visító hangjával! De gondolom ezen a fórumon mindenki így van vele!
További jó motorozást!
2011. június 23. 12:33
0
#12 Fecó88
#4 razek90

"A teszt jó, kivéve pár apróságot: soha nem eszik egy kétütemű 3 litert!"

Hát én ehhez, csak annyit szólnék hozzá, hogy spec nekem az NSR-em túrák alkalmával beérik 3,4 literrel is, és városban sem megy 5 fölé a fogyasztás!
Igaz én nem is hajtom úgy, mint a legtöbben akik azzal hívják fel magukra a figyelmet, hogy 12.000 alá nem ejtik a fordulatot!
Én inkább normálisan használom, városban 50-el azon kívül 90!
Jó motorozást!
2011. augusztus 16. 21:55
-1
#13 bessp
2,5 liter muhaha alapjáraton vagy mi? hagyuk már ne kábítsatok a simsoneszik 4 litert ha 60 65 el jártam vele :D
2013. március 19. 22:14
0
#14 Dawe97
Én most egy Simson Sr50nnel szaladgálok most szeretnék váltani ETZ125 re nagyon meg tetszettek ezek a motorok. Minti attól hogy 8-os vagy és 250 tz van a segged alatt nem leszel nagy motoros és nem fogsz róluk sokat tudni! 52 kg vagy az a motor egyszer úgy el fog veled szállni hogy nagyon ezért vigyáz magadra én SR rel kezdtem most fogok váltani 125 re és fokozatosan kel kezdeni nekem ez a véleményem (50/125/250/500...) így tanulod meg tisztelni a motorok erejét. nem úgy hogy egyből 25 TZ vel kezdesz..... Ez a véleményem róla :)
2013. március 28. 12:18

Hírek »

Újabb meglepetés a Kawától
Egy híres-hírhedt típusnevet öltöztet vadonatúj köntösbe a Kawasaki, összegyúrva a legendás Mach- és Z-szériák tulajdonságait. Már csak párat kell aludni.
Semmi különös?
A Brit Nagydíjjal folytatódott a GP idei sorozata, ahol Marquez igyekezett visszavágni brnói fiaskóért - nem is volt hiány izgalmakban.
Nincs világvége
A kétütemű motorok viszonylag egyszerű, strapabíró szerkezetek, de azért akadhatnak gondok. A leggyakoribb hibákat és megoldásaikat ismertetjük.
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor