MZ ETZ 125 6 / 10

MZ / MZ ETZ 125
gyártási év: 1989
lökettérfogat: 123 köbcenti
ekkor vette: 1997
eddig használta: 2006
km óra állása az elején: 10000
vezetett km: 23500
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 3/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 6/10
megérte-e a vételt: igen

1997-ben enyveskezű emberek megszabadítottak egy Simsontól. Ekkor vásároltam magamnak a kis ETZ-t. Akkoriban ugyanis egy jó állapotú Simson árának feléért jutottam hozzá. (33.000 Ft volt)
Sok rossz hír keringett az ETZ-ről motoros berkekben, de úgy voltam vele, hogy minden javítható. Sok szerelni valóm nem volt, az első hetekben kivakartam a gépet a mindennapi használattal járó koszból. Kicseréltem a levegőszűrőt, gyertyát, kitisztítottam a karburátort, és láss csodát a motor első rúgásra indult (ezután ez mindig is így maradt).

A motor általános hibái:
-a teleszkópszimmeringet 2 événte szabad volt cserélni
-ha megforgattam 6000 fölé, akkor eltüzelte a főbiztosítékot
-maximális terhelhetőség közelében erősen csavarodott a váz
- erősebb szembeszélben már 5. sebességbe nem kellett felkapcsolni, mert elfogyott az erő
-ha nem lett volna odafigyelve rá, akkor szépen kiette volna a rozsda alólam
-az első féklámpakapcsoló rendszeres meghibásodása

Előnyei:
-én megbízhatóságot tapasztaltam a típusnál, rendszeres karbantartás mellett nyugodtan útnak lehetett vele indulni
-olcsó alakatrészekből javítható volt, akár otthon is
-ár érték arányban az egyik legjobb kezdőmotor
-szép, esztétikus kinézettel bír
-fenntartása olcsó
-harapós első tárcsafék, határozott nyomásponttal (megfelelő betétekkel)

Amire érdemes odafigyelni:
- 1:40 arányú keverék nem árt (én láncfűrészbe való motorolajat használtam hozzá)
- nálam a 260-as hőértékű ISOLATOR gyertya vált be hozzá
- a hajtőműben 2 évente olajat cseréltem (így nagyon kultúráltan járt a váltó és csendes volt a blokk)
- a jó minőségű gumikkal meg lehet duplázni a vezetési élményt

Amire való:
-városban verhetetlen a fürgesége (keskeny, könnyű)
-nagyobbacska túrákra is el lehet vele menni
-el lehet kalndozni a földes utakon is a motorral
-és mindezt egy kellemes 80 km/h-s utazó sebességgel
-megtanulni motorozni

Amire nem való:
-gyorsulni, vagánykodni, száguldozni, magas fordulaton járatni
-két személlyel hosszú útra menni

Általános tapasztalat:
Én nagyon szerettem ezt a motort, hiszen soha nem hagyott ott sehol. Tény és való, hogy nem egy csúcstechnika, és a formája is divatja múlt. Az összeszerelés minősége erősen kifogásolható (kis barkácsolással otthon ez helyre hozható), a festés szintén nem a legtökéletesebb.
Ezt a motort szeretni kell, vigyázni rá, és akkor "hű társ lesz a mindennapokban". Szép kis szelete a szoci motorgyártásnak...

Erre használta
Városi jövés-menés, túrázás

Javítanivalók
Teleszkópszimmering csere, kuplunkbowden csere, rendszeres főbiztosíték csere, index jeladó csere, első féklámpakapcsoló csere (4-szer 9 év alatt), kipuffogót és könyököt cseréltem rajta (a dob szét volt furkálva, mikor vettem, akönyök pedig merő rozsda vol)

Itt szervizelte
Saját magam szereltem.

A beküldő 14 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: GSTeddy

Beküldve: 2007. február 21.