Boncterem - MZ ETZ 125

6
10-es skálán
MZ ETZ 125
gyártási év:
1989
lökettérfogat:
123 köbcenti
ekkor vette:
1997
eddig használta:
2006
km óra állása az elején:
10000
vezetett km:
23500
fogyasztás:
3 liter / 100 km
teljesítmény:
3
megbízhatóság:
7
szervízháttér, alkatrészellátás:
8
kényelem:
6
összességében erre értékete:
6
megérte-e a vételt:
igen


1997-ben enyveskezű emberek megszabadítottak egy Simsontól. Ekkor vásároltam magamnak a kis ETZ-t. Akkoriban ugyanis egy jó állapotú Simson árának feléért jutottam hozzá. (33.000 Ft volt)
Sok rossz hír keringett az ETZ-ről motoros berkekben, de úgy voltam vele, hogy minden javítható. Sok szerelni valóm nem volt, az első hetekben kivakartam a gépet a mindennapi használattal járó koszból. Kicseréltem a levegőszűrőt, gyertyát, kitisztítottam a karburátort, és láss csodát a motor első rúgásra indult (ezután ez mindig is így maradt).

A motor általános hibái:
-a teleszkópszimmeringet 2 événte szabad volt cserélni
-ha megforgattam 6000 fölé, akkor eltüzelte a főbiztosítékot
-maximális terhelhetőség közelében erősen csavarodott a váz
- erősebb szembeszélben már 5. sebességbe nem kellett felkapcsolni, mert elfogyott az erő
-ha nem lett volna odafigyelve rá, akkor szépen kiette volna a rozsda alólam
-az első féklámpakapcsoló rendszeres meghibásodása

Előnyei:
-én megbízhatóságot tapasztaltam a típusnál, rendszeres karbantartás mellett nyugodtan útnak lehetett vele indulni
-olcsó alakatrészekből javítható volt, akár otthon is
-ár érték arányban az egyik legjobb kezdőmotor
-szép, esztétikus kinézettel bír
-fenntartása olcsó
-harapós első tárcsafék, határozott nyomásponttal (megfelelő betétekkel)

Amire érdemes odafigyelni:
- 1:40 arányú keverék nem árt (én láncfűrészbe való motorolajat használtam hozzá)
- nálam a 260-as hőértékű ISOLATOR gyertya vált be hozzá
- a hajtőműben 2 évente olajat cseréltem (így nagyon kultúráltan járt a váltó és csendes volt a blokk)
- a jó minőségű gumikkal meg lehet duplázni a vezetési élményt

Amire való:
-városban verhetetlen a fürgesége (keskeny, könnyű)
-nagyobbacska túrákra is el lehet vele menni
-el lehet kalndozni a földes utakon is a motorral
-és mindezt egy kellemes 80 km/h-s utazó sebességgel
-megtanulni motorozni

Amire nem való:
-gyorsulni, vagánykodni, száguldozni, magas fordulaton járatni
-két személlyel hosszú útra menni

Általános tapasztalat:
Én nagyon szerettem ezt a motort, hiszen soha nem hagyott ott sehol. Tény és való, hogy nem egy csúcstechnika, és a formája is divatja múlt. Az összeszerelés minősége erősen kifogásolható (kis barkácsolással otthon ez helyre hozható), a festés szintén nem a legtökéletesebb.
Ezt a motort szeretni kell, vigyázni rá, és akkor "hű társ lesz a mindennapokban". Szép kis szelete a szoci motorgyártásnak...

Erre használta
Városi jövés-menés, túrázás

Javítanivalók
Teleszkópszimmering csere, kuplunkbowden csere, rendszeres főbiztosíték csere, index jeladó csere, első féklámpakapcsoló csere (4-szer 9 év alatt), kipuffogót és könyököt cseréltem rajta (a dob szét volt furkálva, mikor vettem, akönyök pedig merő rozsda vol)

Itt szervizelte
Saját magam szereltem.

A beküldő 14 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: GSTeddy

Beküldve: 2007. február 21.

14 hozzászólás

0
#1 herkicsabi
hello , én nemrégen vettem egy 87' es etz125 öst, és 80 kilóm alatt 100 körül megy , ez normális?nemtudom hogy milyen egy normális állapotú etz teljesitménye , mert nem ismerem nagyon őket (egyenlőre:D)
2009. június 7. 18:28
0
#2 JFoldvari
Én is hasonló véleménnyel vagyok erről a gépről, bár én még csak 500km-t mentem vele. Szép a kis ETZ-d!

herkicsabi: nekem is 87'-es,25-ös, és 100-at megy:) Így van előírva papíron, hogy 100-at kell mennie.
2009. június 30. 13:15
0
#3 bendzso94
Hello!
Először is köszi a tesztért mert most van először olyan érzésem hogy nem túláradozott a tesztelő a motorról és nem is értékelte alul és tudja hogy mire való.
Kommentem tárgya nem más mint: meg szeretném tudni hogy egy simsonról Etz 125-re való átülésnél mire számítsak?
Megjegyzem hogy én az a ritka simson használó vagyok aki úgy használja a simsont ahogy azt kell.
Tehát gondolom azért meg lehet érezni az erőnövekedést itt gondolok arra hogy pl a lámpánál kényelmesen el tudok indulni és nem tartom föl a forgalomban résztvevőket. Meg méretre megérzi az ember? én ETZ 250-esen ültem és hát az enyhén szólva rohadt nagy volt(a simsonhoz képest ) de nem engedtek végül menni vele.:)))))
És a rozsdásodás is egy ilyen általános hiba és mivel lehet megelőzni?
ja és még egy utolsó kérdés: "-maximális terhelhetőség közelében erősen csavarodott a váz"
Ezt mire érted? hogy 100nál már instabil volt? vagy mi?
Válaszaid előre is köszönöm
Üdv Bence
2009. szeptember 19. 20:50
-1
#4 razek90
Üdv mindenkinek!

A teszt jó, kivéve pár apróságot: soha nem eszik egy kétütemű 3 litert! Én 180/67 kg vagyok ha nem húzom neki akkor városban min 5-t azon kívül 4.5-t eszik, ennél alább nem lehet vinni. Ha kicsit sietős a dolgom akkor városban simán bekajál 7 litert! Régen amikor kijöttek akkor esetleg megettek 3-4 litert most soha! Aki mást mond az tanuljon meg számolni v. olyan MZ-je van ami termeli a bengát:)
Mz vs Simson?: mind a kettőt ismerem, mentem vele pár kilométert és két külön világ, nem egy súlycsoport, nem u. a.-ra találták ki. Az egyik moszkító a másik meg min. döglégy ;) Takartam már mind 2-el: a simsont könnyebb összeszedni a betonról, az mz-t nehéz 1-esbe beragadva feltolni a gátra... Alattam alig visz 95-t, de azt is csak úgy, h. pucsítok mint Mocsok Zoli az R1-en és El- Nino hátszelem van.... az erősen csavarodó váz annyit tesz h. kanyarban ha döntöd (:DD) neki akkor kezd firkálni a hátulja. Ja mégvalami.. EMZÉm van és szeretem, mert ezt szeretni kell, anélkül nem fogod elnézni a hibáit... ja és h. vagánykodásra nem való? Szó-szoros értelemben nem is, de ez egy motor nem úgy mint a rohadt kis tuning robogó amit apuka megvesz a 15 éves hülyegyereknek 300 ezerért, aztán még pimpelnek rajta 200 k értékben h. úgy nézzen ki mint egy 125ös aprilia... de nem lesz az. Ja és az még vicces szokott lenni amikor odajön mellém a fentebb említett típus és én meg zöldnél otthagyom a bádogkályha hangú pöcsköszörűjét azzal a motorral amit meg kapsz már 40e Ft-ért.... hát ennyi... ja h. száznál instabil-e? Nem tudom mer az enyém nem megy annyit, de az tuti h. ott már az elejébe belekap a menetszél és kisebb tömeg nehezedik az első kerékre, így instabilabb. Olyasmi mint amikor 200 körül felemelkedsz a plekó mögül:) najó az "kicsit" más;)
2010. január 12. 11:04
0
#5 tökikee
Földvári nem csak te mindig képzelőc h az etz-d mennyit megy nem ez az igasság 100km/h ennyit tud max 110 de nagyon max SORRY ennyi nekem is van etz-m és én nem egyszer mérettem be kocsival motorral mindig 110 volt a plafon :/ :) :D
2010. február 4. 13:53
0
#6 minti
Az hülyeség (tökike) jó mondjuk kilófüggő én most vok 8adikos és 52 kiló nekem is van egy 25 ös etz és alattam megy 120km/h-t .....elég nagy motoros vok éstok egyet és mást róluk..
2010. április 23. 13:46
0
#7 JFoldvari
jajj tökike nincs jobb dolgod. szerezz már magadnak életet
óra szerint 100-110
de a cbr az meg 110 csakhát tudod mennyit csal de, az csak egy dolog aki ment már normális etz-vel tudja hogy sokkal erősebb
sose érted meg hogy 4t vs 2t értelmetlen

razek ha 7 litert eszik ott baj van tényleg!
nekem 4.5 CSutka
2010. május 5. 16:12
0
#8 dot0524
helló
nem tudom hogy hogy van itt egy két ember a dolgokkal nekem is 25ös etzm van és nekem 2,5et eszik 100on ha nagyon húzom neki akkor 3at de többet semmi képpen sem ha 7litert eszik akkor annak kibbaszot szar a gyújtása nekem simón volt hogy meg kajolt 7lityót de akkor rossz volt a gyújtás.
az értékeléshez csak annyit hogy egyett értek én is városban szaladgálásra és kissebb nagyobb túrákra használom és nagyon megvagyok elégedve és most készülök egy dunántúli túrára és minden bizodalmamat belefektettem a motorba hogy kibírja
mindenkinek széles utat és olcsó benzint :D
2010. június 1. 19:59
-1
#9 dot0524
kedves GSTeddy meg azt megtudnád mondani hogy miért nem ajánlatos vele hosszú túrára menni?
2010. június 3. 20:21
0
#10 ridik2
hali

érdekesség csak hogy mi lenne a szakszerű használat, hosszú út alkalmával / gyári gépkönyv szerint:

simson/ fogyasztása 2,2l utazósebessége 40
MZ 125 / fogyasztása 2,8 utazója 60 (csutka 100)
ETZ 250 / fogyastása 3,5 80 as utazón (csutka 125)

ha a motor jó állapotú nincs tele a kipufogó.....stb , és jól van beállítva, akkor a motor produkálja ezeket a paramétereket.

ha valaki többel használja mint az előírt utazósebesség akkor értelem szerűen a fogyasztás nőni fog (nem egyenes arányosság szerint, hanem ahogy egyre nagyobb mértékkel lépi túl az utazót, úgy aránytalanul egyre többet fog zabálni)

ezen felül:
ha el van dugulva a légszűrő, csökken a végsebesség, és aránytalanul nő a fogyasztás mivel: jobban kell neki húzni hogy ugyanazt az x sebességet elérjük + a nagyobb karburátorvákum miatt több benzint szív fel = dúsul a keverék

ha nagyobb, vagy tágított fúvókát használunk, és/vagy fentebb emeljük a subertűt ÉS ennek megfelelően nagyobb előgyujtást állítunk, nőni fog a nyomaték, a végsebesség, viszont a légszűrőduguláshoz hasonlóan, akkor is sokat fog zabálni ha egyébként nem használjuk ki ezt a + teljesítményt .

de pl én a ETZ 250 gépemmel elmentem Kiskunfélegyházáról Balatonfenyvesre (a Dunántúli dombságon keresztül) 3,2 es fogyasztással

:) az egy másik kérdés hogy : a gyárilag előírt mennyiségű benzin mellé az előírtnál jóval kissebb előgyújtást kapott = alacsony fordulaton volt kicsit erősebb mint amúgy, -- 5. ben nem pörgött 4200 fölé, így a vége 105 volt a 125 helyett + haverral jöttünk, ő kissebb motorral, így 78 al jöttünk végig ( yamaha dt n ott nyitott a power)


az valóban igaz viszont hogy városi közlekedésben mindre legalább 1-1 litert rá lehet +ban számolni, a gyári értékhöz képest, mivel az hosszú egytempójú haladásra van megadva.
2011. április 4. 18:58
0
#11 szocimotoros
Teljes mértékben azonosulok a az elöttemszólókhoz a 125-s hibáival kapcsolatban. Nálam ez mind előjött. Régen (1986-ban) volt 250 ETZ luxus kivitelben( A luxus annó az első tárcsaféket jelentette) akkor voltam 16 éves.. Vigyáztam rá mint a fene, ugyanis 2 db volt az egész városban. Nagyon májer voltam vele!.
Viszont annak a motornal 110 volt a vége 186/70 kilónál. De!nem csörgött! Most, lett egy 125ccm-s jószágom 88 kiadás 16.000 Km.Ez a jószág mikor megszereztem nem volt képes 5-ben folyamamtos haladásra szélcsendben sem 186/110kiloval.(Tudom sok, de sz van). Panaszkodtam is a megfelelő helyen! Ez az ember valamikor kint dolgozott az Mz gyárban. Ő mondta. fogjam meg a 10mm-s köracélt és verjem bele a kipidogóba a csavar helyén . Én meg is tettem! És láss csodát! A hangja nem változott, viszon t megy a gép alattam a 110 kg-nál 100-at az órája szerint. Jobban megy a mint az új 250-s annó! A fogyaztása viszont vegyesen 7 azaz hét liter körül mozog. Lehet 70-nél kicsit kevesebb de én 90-t kiveszem belőle! Van egy kis kuplunghangja de nem csörög! Sokkal jobb érzés érezni a 125-s.t alattom mint egy robogót a visító hangjával! De gondolom ezen a fórumon mindenki így van vele!
További jó motorozást!
2011. június 23. 12:33
0
#12 Fecó88
#4 razek90

"A teszt jó, kivéve pár apróságot: soha nem eszik egy kétütemű 3 litert!"

Hát én ehhez, csak annyit szólnék hozzá, hogy spec nekem az NSR-em túrák alkalmával beérik 3,4 literrel is, és városban sem megy 5 fölé a fogyasztás!
Igaz én nem is hajtom úgy, mint a legtöbben akik azzal hívják fel magukra a figyelmet, hogy 12.000 alá nem ejtik a fordulatot!
Én inkább normálisan használom, városban 50-el azon kívül 90!
Jó motorozást!
2011. augusztus 16. 21:55
-1
#13 bessp
2,5 liter muhaha alapjáraton vagy mi? hagyuk már ne kábítsatok a simsoneszik 4 litert ha 60 65 el jártam vele :D
2013. március 19. 22:14
0
#14 Dawe97
Én most egy Simson Sr50nnel szaladgálok most szeretnék váltani ETZ125 re nagyon meg tetszettek ezek a motorok. Minti attól hogy 8-os vagy és 250 tz van a segged alatt nem leszel nagy motoros és nem fogsz róluk sokat tudni! 52 kg vagy az a motor egyszer úgy el fog veled szállni hogy nagyon ezért vigyáz magadra én SR rel kezdtem most fogok váltani 125 re és fokozatosan kel kezdeni nekem ez a véleményem (50/125/250/500...) így tanulod meg tisztelni a motorok erejét. nem úgy hogy egyből 25 TZ vel kezdesz..... Ez a véleményem róla :)
2013. március 28. 12:18

Hírek »

Versenyzőből irányító
Az ötszörös Dakar-győztes motoros tegnap jelentette be, hogy szögre akasztja a sisakot, azonban továbbra is jelen lesz a népszerű sivatagi viadalon.
Lenyűgöző erővel
Egyszerre sportos és kényelmes, afféle valódi Jolly Joker, még ha ezért meg is kérik az árát. Nem hibátlan, de igencsak ajánlható gép, és nem csak világjáróknak.
Ismerősen cseng
A hatvanas években szárnyra kapó spanyol márka most főnixmadárként tér vissza egy minden tekintetben rendhagyó, sportos, ugyanakkor magas építésű motorral.
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor