Boncterem - MZ ETZ 125

7.6
10-es skálán
MZ ETZ 125
gyártási év:
1987
lökettérfogat:
123 köbcenti
ekkor vette:
2005
eddig használta:
2007
km óra állása az elején:
7500
vezetett km:
7000
fogyasztás:
4 liter / 100 km
teljesítmény:
6
megbízhatóság:
8
szervízháttér, alkatrészellátás:
9
kényelem:
7
összességében erre értékete:
8
megérte-e a vételt:
igen


Nagyon jó kis moci. Mindig elvitt oda ahova kellett. túráztunk vele több 100 kilómétereket, 2 személlyel is, mióta a 150-es henger van rajta sokkal nagyobb a nyomaték, nem igazán okoz gondot a két személy se. Kellemes kis motor, igaz 5000 alatt nem nagyon lehet vele sokat kezdeni, de ha az felett használom igazán jó, sőt fogyasztása se veszélyes, 125-ös hengerrel 4,2 litert szívottt 100-on, de 150-essel már kijön 3,8-ból is. Mióta nálam van a motor mentem már vele 7000 km-t, és nagyon megszerettem, mivel sokat dolgoztam vele, hogy úgy nézzen ki, és olyan állapotú legyen mint amilyet én akartam. Teljes szétszerelés-ekkkor volt benne 7500 km!-, minden festett alkatrész újrafestése, pár új alkatrész, de a blokkhoz nem nyúltam. Azt most télen szedtem szét, mivel nem bízok meg az eredeti csapágyakban, és a 20 éves gyári szimmeringekben. ekkor 14500km!- nél tartott az óra. Most készülök összerakni, új FAG csapágyak, és duplaajkú szimmeringeket kap a kicsi. A berugótengely belselyébe belemarattattm egy horonyt, amibe gumigyűrű kerül, hogy ne szivárogjon innen az olaj. Idén tervezek vele pár hosszab túrát két személlyel, és nyugodtam merem azt állítani, bármikor elindulnék vele akár egy 1000 km-es útra is!

Erre használta
Túra, motorozás haverokkal Zalában.

Javítanivalók
Első fék felső munkahenger, párszáz forintos kiadás.

Itt szervizelte
Otthon a műhelyben.

A beküldő 12 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tothszi

Beküldve: 2007. február 22.

7 hozzászólás

0
#1 mzboy
csáó grat nekem is etz m van és semmi bajom nincs vele azon kivül h sokat eszik 8litert 100on
2008. május 18. 18:04
0
#2 slash66
Hello

Szép a motorod látszik hogy karban tartod.
Nekem van egy olyan problémám, hogy most nemrég vettem egy ugyan ilyen 125-öst és valahogy a fogyaztásával nem értek egyet mert annyit eszik mint egy 250-es.
6 liter alá nem megy és nem hajtom.
Ha tudnál valami tanácsot adni azt előre is köszönöm!
2008. szeptember 15. 13:30
0
#3 Klaudia46
Szia Szilárd!

Örülök, hogy itt is láthatom a gépet!
5*
2009. január 24. 23:03
0
#4 herkicsabi
sziasztok!2 hete vettem egy 1987-es ETZ125-öst,nem tudom hogy kell menjen ezért leírok pár dolgot és ha tudtok légyszives válaszoljatok rá.
5 ösben a szembeszél , emelkedő ha jön akkor nem nagyon akar 4500 - 5000 fölé pörögni , amúgy 5 ben 6000 fordulaton pont 100 at megy , ez normális?és 100 km et megjárok 3.5 max 4 literrel , azért kérem a segítségeteket mert friss etz-s vok ;) előre is kösz:D!
2009. június 7. 18:24
0
#5 peterrock
Szép gép!
herkicsabi: amit leírtál, az pont normális a motorodnál, csak onnan tudom, hogy az enyém is ilyen és így viselkedik. Azért erőlködik 5.ben mert az a fokozat kicsit hosszú neki és végtére is "csupán" 123ccm:) A fogyasztás meg kb pont normális:)remélem segítettem, széles utat, gumi fákat!
2009. július 7. 15:56
0
#6 jack_hereer
Szintén Zalai ETZ-s vagyok! A hátsó 16 os kerék nálam átvan fűzve 18ra, így 100on elmászkál 3-3,5 literrel + a vége egy kicsit jobb, óra szerint 110 - de ebbe benne van a csalás ( a meghajtás ugyan az maradt, de a kerék 2 collal nagyobb) szóval nem panaszkodom , nagyon megbízható, nagyon jól megy, és mindenhova elvisz..télen nyáron 1 rúgás..jelenleg letakarva pihen a picim :) Az adatlapomon + a tesztemen találhattok képeket!
2009. november 7. 22:10
0
#7 jack_hereer
jah mégvalami...Az egyetlen hátránya a nagy keréknek hogy ha meglátod a mérőautót akkor érdemes fokozottan figyelni az órára..mert az órám szerinti 90 az már kb 95 nek felel meg..ennyi lett volna.
2009. november 7. 22:12

Hírek »

Jobb sorsra érdemes
A boxerimádat mellett szerencsére egyre többen látnak fantáziát a korosodó sorkettesekben, mint McCabe is, aki egy XS400-at támasztott fel.
Félbetépett álom
Nem csak nemzetünk tart megemlékezést október 23-án, három éve ezen a napon vesztette életét Sepangban Marco Simoncelli, a Moto Gp olasz fenegyereke is.
Elő a naptárral!
Alaposan megszórták a következő esztendőt plusz szabadnapokkal, érdemes hát most, idejekorán kiszemelni a túracélpontokat a hosszú hétvégékre.
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor