MZ ETZ 250 8 / 10

MZ / MZ ETZ 250
gyártási év: 1985
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2004
eddig használta: 2006
km óra állása az elején: 38000
vezetett km: 10000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Hát a motorra elég sokat sikerült költenem extrák terén, elöször is egy sportdobot vettem rá, amivel nagyon ordított a gép ugyanis egy perforáltlemezből nagyobb átmérőt alakítottam ki a sportdob végén majd gyapottal jól megtömve a "pattógos" hang helyett (amit a gyári sportdob adott) egy mélyebb hangot tudtam adni a vasamnak. Kinézetre is adtam a gyári tárcsát kifurkáltam és így sportosabb képet mutatott a furkált tárcsával. A gumikkal kapcsolatban mindig jobbfajta gumikat vettem (pirelli, michelin) ezekkel sokkal jobb lett a motor kanyarstabilitása és bátrabban is lehetett vele döntögetni. Majd hogy esztétikusabb legyen fejidomot vettem rá ezzel nagyon jól mutatott bár este a világítása nem volt annyira jó mint a gyári körlámpáé. A nagy bunkó gyári indexeket lecseréltem róla és pofásabb mini indexeket vettem rá. Atlantiszkékmetál fényezést kapott a gép, majd igényesen felmatricáztam. A hátsó teleszkópókat kicseréltem egy pár 6 fokozatban állíthatóra, ezekkel mindig jól be lehetett hangolni a hátsó futóművet. Túrázások miatt vettem rá egy hátsó krauzert ami hasznos is volt meg a motor üres hátulját feldobta. A gyári kukoricaszedő tükröket is lecseréltem formás robogó tükrökre. Hogy szebbé tegyem a motort végeztem rajta polírozásokat a hengerfej meg a deknik és a felnik igen sűrün látták a rongykorongot. Ja és még kapott egy szélesebb krosskormányt jobban lehetett vele túrázgatni.
A motort nagyon megszerettem , útközben sohasem hagyott cserben, a blokkjában mindig megbíztam több száz kilóméteres túrát is be mertem vele vállalni (Nagykanizsa-Újszilvás)igaz az apróságokon kivűl mint a láncfesszesség más probléma nem jött elő rajta. Az elektromos részével is meg voltam elégedve bár az enyém még megszakítós gyújtású volt de ezzel se volt semmi gond a 10000 km alatt. A motorját felújítottam kb. 1 évre rá ahogy hozzám került, és utóbb kiderült, hogy nem is kellett volna hozzányúlnom, ,ugyanis azért szedtem még szét annó mert már azt hittem, hogy véres a torka de csak a főtengelycsapágyak adták meg magukat ettől jött a csörgő hangja. De ha már szétszedtem akkor úgy gondoltam , hogy felfuratom 300 ccm-re, ezt a müveletet pesten végeztettem el a tábori tuning által, ez meg is állt 30000 forintból (dugó, gyürük, erősített hajtókar,új főtengely). Sokszor gyorsulgattam vele, de egyetlen egy 250-es mz-se tudott lenyomni, ez a 300 ccm-nek volt köszönhető. A végsebességével még így sem voltam megelégedve, furatás elött olyan 120-125km/h körül teljesített ez furatás után olyan 130-ra módosult. Megelégedve nem voltam vele mert szeríntem ezzel az új blokkal többre lett volna képes. A régebbi szálszakadt gumimat (amitől patogott a motor hátulja) lecseréltem és a zsír új lamellákat beletéve (így már semmit nem csúszott a kuplung) mindjárt többre volt képes a jó öreg MZ. Nem hittem a szememnek mikor behasalva az autópályán a 140 km/h -át jócskán elhagyta a mutató (szerintem 145 km/h lehetett). Ilyen sebességnél már kezdte rázni a kormányt ugyanis az MZ futómű nincs a helyzet magaslatán. Fogyasztásáról annyit hogy nem volt olyan magas mind amire számítottam, városban 7-8 liter, városon kívűl 6 liter. Én nagyon megszerettem ezt a motort, a motorjával maximálisan elégedett voltam, tudom ajánlani ugyanis a szerelést alapszinten jól meg lehet tanulni és tényleg elég olcsóak hozzá az alkatrészek, a motor felépítése egyáltalán nem bonyolult. A motorozást jól el lehet sajátítani vele. Ami fontos, hogy a benzinbe való keveréskor a jó minőségű olajat (igol-t, motul-t használtam) sohase sajnáljátok mert így a motor is hosszabb életű lehet meg szerintem az extrémebb körülményeket is jobban bírja (pl a 6000-7000-es fordulatot :)
Nagyon sajnáltam mikor eladtam de csak így tudtam megvenni a következő motoromat ami egy 97-es 400-as bandit. Remélem hogy a banditomról is majd jó tapasztalatokkal számolhatok be.

Erre használta
inkább túrázgattam, meg motorostalálkozókra jártam vele

Javítanivalók
Hát javítanivaló volt bőven a motoromon, elöször az apróságok amiket gyakrabban cseréltem az első féklámpakapcsoló, fékmunkahengerben a szimering és az első telóban is fél évente szimering csere volt esedékes. Kb. 7-8000 km megtétele után úgy éreztem hogy a kuplunglamella is csereérett mert ugyanis olyan 5000-es fordulat körül egy picit csúszott a kuplungom de ezt szerencsére 2000 ft-ból megúsztam.

Itt szervizelte
saját magam szervízeltem

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: etz

Beküldve: 2007. február 24.