Boncterem - MZ ETZ 250

8
10-es skálán
MZ ETZ 250
gyártási év:
1985
lökettérfogat:
250 köbcenti
ekkor vette:
2004
eddig használta:
2006
km óra állása az elején:
38000
vezetett km:
10000
fogyasztás:
7 liter / 100 km
teljesítmény:
8
megbízhatóság:
7
szervízháttér, alkatrészellátás:
9
kényelem:
8
összességében erre értékete:
8
megérte-e a vételt:
igen


Hát a motorra elég sokat sikerült költenem extrák terén, elöször is egy sportdobot vettem rá, amivel nagyon ordított a gép ugyanis egy perforáltlemezből nagyobb átmérőt alakítottam ki a sportdob végén majd gyapottal jól megtömve a "pattógos" hang helyett (amit a gyári sportdob adott) egy mélyebb hangot tudtam adni a vasamnak. Kinézetre is adtam a gyári tárcsát kifurkáltam és így sportosabb képet mutatott a furkált tárcsával. A gumikkal kapcsolatban mindig jobbfajta gumikat vettem (pirelli, michelin) ezekkel sokkal jobb lett a motor kanyarstabilitása és bátrabban is lehetett vele döntögetni. Majd hogy esztétikusabb legyen fejidomot vettem rá ezzel nagyon jól mutatott bár este a világítása nem volt annyira jó mint a gyári körlámpáé. A nagy bunkó gyári indexeket lecseréltem róla és pofásabb mini indexeket vettem rá. Atlantiszkékmetál fényezést kapott a gép, majd igényesen felmatricáztam. A hátsó teleszkópókat kicseréltem egy pár 6 fokozatban állíthatóra, ezekkel mindig jól be lehetett hangolni a hátsó futóművet. Túrázások miatt vettem rá egy hátsó krauzert ami hasznos is volt meg a motor üres hátulját feldobta. A gyári kukoricaszedő tükröket is lecseréltem formás robogó tükrökre. Hogy szebbé tegyem a motort végeztem rajta polírozásokat a hengerfej meg a deknik és a felnik igen sűrün látták a rongykorongot. Ja és még kapott egy szélesebb krosskormányt jobban lehetett vele túrázgatni.
A motort nagyon megszerettem , útközben sohasem hagyott cserben, a blokkjában mindig megbíztam több száz kilóméteres túrát is be mertem vele vállalni (Nagykanizsa-Újszilvás)igaz az apróságokon kivűl mint a láncfesszesség más probléma nem jött elő rajta. Az elektromos részével is meg voltam elégedve bár az enyém még megszakítós gyújtású volt de ezzel se volt semmi gond a 10000 km alatt. A motorját felújítottam kb. 1 évre rá ahogy hozzám került, és utóbb kiderült, hogy nem is kellett volna hozzányúlnom, ,ugyanis azért szedtem még szét annó mert már azt hittem, hogy véres a torka de csak a főtengelycsapágyak adták meg magukat ettől jött a csörgő hangja. De ha már szétszedtem akkor úgy gondoltam , hogy felfuratom 300 ccm-re, ezt a müveletet pesten végeztettem el a tábori tuning által, ez meg is állt 30000 forintból (dugó, gyürük, erősített hajtókar,új főtengely). Sokszor gyorsulgattam vele, de egyetlen egy 250-es mz-se tudott lenyomni, ez a 300 ccm-nek volt köszönhető. A végsebességével még így sem voltam megelégedve, furatás elött olyan 120-125km/h körül teljesített ez furatás után olyan 130-ra módosult. Megelégedve nem voltam vele mert szeríntem ezzel az új blokkal többre lett volna képes. A régebbi szálszakadt gumimat (amitől patogott a motor hátulja) lecseréltem és a zsír új lamellákat beletéve (így már semmit nem csúszott a kuplung) mindjárt többre volt képes a jó öreg MZ. Nem hittem a szememnek mikor behasalva az autópályán a 140 km/h -át jócskán elhagyta a mutató (szerintem 145 km/h lehetett). Ilyen sebességnél már kezdte rázni a kormányt ugyanis az MZ futómű nincs a helyzet magaslatán. Fogyasztásáról annyit hogy nem volt olyan magas mind amire számítottam, városban 7-8 liter, városon kívűl 6 liter. Én nagyon megszerettem ezt a motort, a motorjával maximálisan elégedett voltam, tudom ajánlani ugyanis a szerelést alapszinten jól meg lehet tanulni és tényleg elég olcsóak hozzá az alkatrészek, a motor felépítése egyáltalán nem bonyolult. A motorozást jól el lehet sajátítani vele. Ami fontos, hogy a benzinbe való keveréskor a jó minőségű olajat (igol-t, motul-t használtam) sohase sajnáljátok mert így a motor is hosszabb életű lehet meg szerintem az extrémebb körülményeket is jobban bírja (pl a 6000-7000-es fordulatot :)
Nagyon sajnáltam mikor eladtam de csak így tudtam megvenni a következő motoromat ami egy 97-es 400-as bandit. Remélem hogy a banditomról is majd jó tapasztalatokkal számolhatok be.

Erre használta
inkább túrázgattam, meg motorostalálkozókra jártam vele

Javítanivalók
Hát javítanivaló volt bőven a motoromon, elöször az apróságok amiket gyakrabban cseréltem az első féklámpakapcsoló, fékmunkahengerben a szimering és az első telóban is fél évente szimering csere volt esedékes. Kb. 7-8000 km megtétele után úgy éreztem hogy a kuplunglamella is csereérett mert ugyanis olyan 5000-es fordulat körül egy picit csúszott a kuplungom de ezt szerencsére 2000 ft-ból megúsztam.

Itt szervizelte
saját magam szervízeltem

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: etz

Beküldve: 2007. február 24.

1 hozzászólás

0
#1 nagyi1989
Nagyon jól nézki és jól is mehet. Nekem is van egy ugyan ilyenem csak áttépitve. Én gyorsuláskor használom mert sokba kerül a szervizelése. nekem is erösitet fötegelyem. a kuplung tartot leszeréltek fém karbonszálasra igy nem 5kg forgat meg hirtelen hanem 0,5 kg mot eleven jóbb a gyorsulása és kicsit növeli a végsebbeséget. Csak hamar kopik 250-300km bir azt csere. Sárkányrepülö gyeretyát tetem bele. Akropovics kipufogot tetem rá. A gumik ful simák michlen markáju. Levan könyitve amit leszehetem rola, mustan gyujtás van rajta. sport légszü. raktam egy befecskendözöt a ninto véget. A kipufogo közepére is raktam egy befecskendezöt hogy lángjöjön ki esti látvány kedvéért. Csak sajnos eladtam az árát eragtam és hozáttetem és vetem egy wr 450f de lhet megint veszek egy etz mert hiányzik a versenyen vágot arcok.
2009. április 7. 09:46

Hírek »

Teszteld le alaposan!
Ha megtetszett, ne csak egy körre vidd el! Motorbérlet a Kawasakitól.
Kedvező ajánlat
Teljes megújulást követően tér vissza a literes V-Strom, ráadásul a nagy túraendurók kategóriájában a legolcsóbb alternatívaként. Utánajártunk, megéri-e az új Suzuki 3,7 millióért...
Jogunk, kötelességünk
Így látnak minket, motorosokat az utak két- és négykerekű őrei.

Események »

Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · © 2003-2014 Sport Motor