Rieju MRX 50 6,8 / 10

Rieju / Rieju MRX 50
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 15044
vezetett km: 2532
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 6/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

2012. 09. 02-án vettem a motoromat, használtan egy 22-25 év körüli sráctól
Ausztriából lett behozva, minden külföldi papírját is megkaptam a gépnek, nagy boldogságomra 3. tulaja voltam, azt hittem, hogy magamat ismerve (révén mindenki magából indul ki..) nagy becsben tartják a dolgaikat, jelen esetben a mocit..... HATALMAS CSALÓDÁS!

használautó.hu-- motor... 3-4 héten keresztül bújtuk a hirdetéseket, nem nagyon volt pénz, és nem is akartam kezdő motorra túl sokat áldozni, így belőttünk egy 150ezer forintos maximumot. 130ezer forintért volt fenn egy hirdetés, a képen egész szépnek tűnt, egyből telefon, nagyon kedves volt az úriember akivel beszéltem, kiderült hogy nincs is túl messze, csak pár kerülettel arrébb van, sőt felajánlották hogy Pesten belül még ki is hozzák utánfutón..kecsegtető ajánlat mi?

szombat délelőttre volt megbeszélve a találka, tőlünk 2 utcára egy parkolóban
odaérek nagy boldogan bátyámmal együtt, jött egyik barátom is aki szintén 50es váltóson ül, hogy ő viszi tesztkörre hisz ő már jobban érzi azért a dolgot, szintén AM6os Minarelli blokkos az övé is
odaérek, akkor jött a pofára esés..
képek alapján egész szépnek tűnt, jó fényezés szép állapot..
annyira volt szép a fényezése, hogy 99% otthon lett mentazöld spay-vel lefújva, de az is fakezű tudással, a sárvédőn lévő kis csíkban pedig ECSETTEL, FEHÉR ZOMÁNCFESTÉKKEL lett a csík kifestve...
akkor tudatták velem, ott helyben, hogy a motor kb. 1 éve a garázsban áll, nem is nagyon volt használva.. jó gondoltam nagy baja akkor nem lehet
közölték, hogy az akksi nem lett feltöltve néluk soha, 1 év alatt teljesen meghalt, cseréljem ki, akkor lesznek visszajelzőim és indexeim
mondták hogy kicsit jobban füstöl egy átlagos 2T-nél mert ő külön tett a benzinhez olajat..
jó mondom nem gond, kiürül a tartály, vagy legalábbis fogyasztok belőle tartalékig, megy egy teletank és már nem lesz akkora a füst
igen ám.. de ekkor jött a srác és a tudása, hogy azalatt amíg állt a motor, biztos beszáradt a főtengely szimering.. mondom oké, akkor az csere
gondoltam én, hogy akkor 130ezer, nem leszek telhetetlen 120ezret adok érte itt helyben, adásvételi és adios..
nem jött össze..
közölték hogy ha nem adom meg a 130 ezret, akkor kérik a szállítási díjat..
jó, mondom legyen.. 130..
megírtuk a papírokat, hatalmas örömmel, első saját motor minden.. egyből át a barátomhoz, be a garázsba, idomok minden le.. akkor nézzük hogy fekete pöttyös a farokidom és a pólóm háta, valamint csöpög az olaj a kipufogó dob végéról.. de majdhogynem sugárba folyt..
MI AZ ISTEN.. el se hoztam jóformán, de már szerelő..
nézegetjük nézegetjük. semmi
jó akkor engedjük le a benzint..
túlzás nélkül, BARNA "benzin" jött le..
állt a tank alján az olaj
jó, tankmosás, friss benzin.. fele annyira se füstölt
óó mondom nagyon jó, 2 óra munkával, meg kb 4-4,5 liter benzinnel kevesebb, de még mindig jobb mintha 20-30 ezerbe lenne az alkatrész, plusz a munkadíj..
2 napon belül egy csepp olaj nem volt se a dob végén, se a farokidomon.. örültem neki, hogy ez összejött..
a vásárlás napján még akkumlátor vásárlas, egyből jó lett az index visszajelző, ahogyan maga az index is, de semmimás visszajelzőm nincs...
ez a jó állapot tartott kb. 2 hónapig..
szinte semmit nem kellett cserélni, csak 2x kuplung bówdent, amivel kaptam egy sz*r volt.. a gyári elszakadt, de az előző tulaj összetaknyolta forrasztóval meg ilyesmivel és úgy kaptam kézhez, hogy szerencse hogy marokerősítőztem..

egyszer csak, október vége felé, egy pénteki napon elmentem tankolni, odafelé tökéletes volt, simán indult pöccre, jól húzott minden fokozatban ahogy kell. Begurultam a kútra, 95-ös fullra, délután megyünk és motorozunk egy jót a többiekkel..
Kifizettem, ülök vissza, 2. rúgásra indult, ment minden ahogy kell.. kikanyorodok a kútról, 2-3-4 pöpec, 5 még ment de olyan furcsa volt, nehezen érte el a 6500-as tartományt, kicsit húzom tovább, kuplung fel 6-osba, és pörög vissza, hallom hogy esik le a fordulat, lassul a motor.. mondom ez miez.. vissza 5, és 5000-en mentem vissza a többiekhez(ami kb. 5-6 km)

Visszaérek, leparkolok..mondom hagyom hűlni..
Mesélem a többieknek, mi volt..semmi ötlet, max hogy nincs már kompresszió..
mondanom sem kell, hogy kb 1 hónap után nincs index.. kábelektől kezdve kapcsolón át mindent vizsgáltunk, míg kiderült hogy az index-relé bemondta az unalmast..

Másnap délután, menjünk át a szomszéd városba, ott egy kis motorozás, kajálás nevetgélés.. na akkor 4-kor találka a szokásos helyen (2 percre sincs tőlem), megyek le a garázsba, kiállok indítom.. 4. rugásra indult a fűtött garázsba.. furcsa volt.. beindul, melegítek.. na akkor húzzunk ki a garázsból.. alig akart felmenni..
odafelé úton, át a másik városba megint csak maximum 5. fokozat, alacsony fordulatszám..
hazafelé már imádkoztam hogy le ne robbanjak..hazaértem.. azóta nem indul a motorom

Közbe közbe nézegettük, hogy nem nagyon fogy a tartályból az olaj.. gondoltuk nagy is a tartály, meg az olaj is sűrű.. csak nincs semmi baj...
ominózus szombat este 7kor, garázsba be, szerszámok elő.. motor szét..
víz le, hengerfej le..
KITÖRT egy darab a dugattyúm pereméből
jéézus isten.. és ez mind SEMMI
nem véletlenül nem láttuk hiányát az olajnak...
kuplung oldali dekli le, olaj ki.. EL VOLT törve az olajpumpát hajtó fogaskerék.. gyakorlatilag olajzás nélkül ment a motor, kizárólag benzinnel..

úgyhogy most éppen nagygenerál
henger fúrás, úgy ProX dugattyúszett, új olajpumpa és fogaskerekek
új tömítés szett, új főtengely szimeringek
berugókar valami utngyártott, és használt ócskaság volt, ami le is tört.. szóval abból is vásárolhatok újat..

szezonra felkészítem a napokban a gépet, bejáratom, és végre remélhetőleg lesz egy megbízható motorkerékpárom..

a SENKIBEN se bízz szlogenre ez egy tökéletes példa..

amúgy, azt leszámítva hogy nem foglalkoztak szegény motorral, sőt csak összegányolták nagyon masszív, kanyarokban nagyon stabil, nagyon kényelmes, és rendkívül jól belőtték az ülés-lábtartó magasságát számomra, valamint a berugó kar sem nyomja a lábamat(nem egy két motoron volt már rá példa) és a váltókarhoz sem kell lefeszítenem a lábam, sem a bokámmal váltani a kar rövidsége miatt
191 cm magas vagyok, mégis kányelmesen elférek rajta.. nagyon szeretem és végre törődő gazdára talált személyemben.. (:

Köszönöm hogy elolvastad: Dávid

Erre használta
Utca, kizárólagosan

Javítanivalók
dugattyú csere
henger fúrás
olajpumpa és fogaskerekei
tömítések
főtengely szimering
berugókar
index relé
akku csere

Itt szervizelte
Kulman Miklós
http://www.mikeboy.hu/

henger összeszerelés: 7000
olajpumpa és főtengely szimering csere: 6000
henger fúrás: 7000

A beküldő 2012 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: xrider1995

Beküldve: 2013. március 7.