Simson S51 Enduro 9,2 / 10

Simson / Simson S51 Enduro
gyártási év: 1986
lökettérfogat: 49 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2010
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 9000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Kis történetet is kaptok mellé :)

Szóval vettem én ezt a motort. Mint kezdő gép. Egy öreg bácsié volt. Sajnos aki életét vesztette egy motoros balesetben. A felesége eladásra szánt 2 motort, meghallottam. Elmentem megnézni, látok egy kék lepukkant Schwalbe-t. Jó jó, de mi van a háttérben letakarva, egy S51 Enduro. Hm... Na ez érdekel kihoztuk elindult 2-3 rúgásra. Tank tele volt szóval hozzáértő kezekben volt az biztos.
Másnap megvettem 75 ezer magyar forintér.
Hazahoztam méregettem a gépet, légszűrőpucolás bár felesleges mert tiszta volt. A dekniben kaptam pár gyertyát, egy gyertya kulcsot. Telt múlt az idő lefestettük Lambo narancsra :). Hajtottam mint az állat, közben mit sem tudva arról hogy egy bontatlan blokkos Simsonnal járok még WC-re is. Ráadásul gyári festéses volt. ( VOLT ) sajna, butaság volt utólag.

Gyári Simsonhoz képest nagyon jól ment. Imádtam, 1 rúgásra indult bármikor, ha nem 2 re :)
Nagyon sokat hajtottam.
De aztán miután kijött az öregség szegényen, kellett egy jobboldali szimering csere, megszakító csere, gyújtás beállítás. Megint elég sokáig ment hiba nélkül. Aztán jött egy gyújtótekercs megrepedés. Mit sem kell mondani az utángyártott szívatott szinte végig. Bár volt időszak mikor jókedve volt. Na aztán eljött az idő. Vége lett a románcnak és igényelt egy motorikus felújítást. Meg is kapta. Full SKF csapágy, GYÁRI NDK-s hajtókar ( bontatlan dobozból a szemem láttára vette elő az öreg mester aki csinálta a főtengelyt és hengert ), kapott egy fúrást meg ami szokás. Összeraktuk. Jó volt minden, kért egy új kondit és az új kondikkal annyit szívtam hogy meguntam és túltettem rajt.

Összességében megbízható motornak tartom, nagyon sok élményem volt vele. Viszont ezzel a motorral ahogy beléptem úgy kis is léptem az NDK Racing Team-ből. Öreg motorok ezek már nem fiatalok kezébe való hiába. ( Mondom én :D )

Erre használta
Még a szomszédba is vele mentem :)

Javítanivalók
Leírtam a tulajdonságoknál kb :)

Itt szervizelte
Szimering csere otthon, az első gyújtásbeállítás Kondákor autóelektronikusnál, utána már mindent házilag csináltunk Tomek barátommal.
Köszi neked is.

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: a.gabszi

Beküldve: 2010. október 25.