Simson S51 8 / 10

Simson / Simson S51
gyártási év: 1979
lökettérfogat: 70 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2011
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 40000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 4/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ezt a motort örököltem (igazából 2 simsont örököltem de mindkettő hasonló paraméterekkel rendelkezik illetve egyformán hajtom őket ami napig ezért egy motorként beszélek róluk)

Motorról:
-babetta gyújtás
-MZ TS első dobfék elöl
-hengertuning SA70/4
-Amal karburátor
-K55 gumik
-olajos hátsó rugós tagok
-teljesen áttervezett elektromos 12V-os rendszer (HS1-es halogén elől pl)

Előnyök:
-olcsó
-könnyű tuningolni (mostani 70-esem 10ló köröl van végre 95-100körül megy)
-sok alkatrész van hozzá
-gyakorlatilag nincs fenntartási költsége
-jó online közössége van ennek a típusnak (ez itt NEM a reklám helye)
-átlagos háztartásban megtalálható szerszámokkal beállítható, üzemeltethető, karban tartható
-komolyabb motor érzetet nyújt egy robogóhoz képest - gépészkedni kell vele
-személyre szabható minden tekintetben

Hátrányok:
-sok az után gyártott rossz minőségű (bolti) alkatrész, nagyon kell válogatni közöttük
-idős gépek már, kevés a jó állapotú
-gyárilag az első fék semmit sem ér
-kényelmetlen hosszútávon (legalábbis nekem, max 70-100km egyhuzamban)
-gyárilag a felfüggesztések hurkák, célszerű olaj csillapítású hátsó rúgós tagokat beszerezni, ill előre is csinálni valami csillapítást
-viszonylag sok törődést, gondozást igényel (megszás gyújtás, karburálás, ilyesmik)
-gyári 6v-os világítása semmit se ér célszerű a 12v-os HS1-es halogén beépítése
-javítása viszonylag olcsó, nem sajnálja az ember használni a gépét
-elavult KRESZ szabályok (40km/h max pl)
-gyárilag szerény teljesítmény (többi 50cc-s modernebb társához képest) ami a közlekedés hátrányára megy

Még annyit hozzáfűznék hogy a megszakítós gyújtást célszerű induktív jeladós CDI gyújtásra cserélni (gyári tirisztoros gyújtás, babetta gyújtás). Ha ez jól meg van építve akkor a gyújtást el lehet felejteni. Első féknek TS MZ első dobfékét használom Simson felnibe fűzve. Elég hatékony.

Szóval kezdő motornak mindenkinek csak ajánlani tudom (barátnőm is simsonozik). Segít elsajátítani az alap gépészeti ismereteket. Remek hobbi bárki számára, sőt megfelelő ismeretek, illetve alkatrészek birtokában használható nai-motort is lehet belőle készíteni ami sose hagy ott az út szélén. De ha tuningolnánk, akkor azt a gumikkal, fékekkel, felfüggesztéssel, vázzal kezdjük (ebben a sorrendben)!

Erre használta
Ingázás (napi 50-60km), Túra (nagy ritkán)

Javítanivalók
-gumik
-gyújtás
-minden ami el tud dugulni (tank, karbi...)
-motorblokk
-felfüggesztések
-világítás
-fékek
-fura mód 40.000km alatt nem volt defektem (még)

Itt szervizelte
Többnyire saját magam, vagy hozzá értő ismerőseknél célszerszámokkal.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: biromester

Beküldve: 2011. november 16.