Suzuki VZ1600 9,4 / 10

Suzuki / Suzuki VZ1600
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 1600 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 3100
vezetett km: 10000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

"Megy a gőzös megy a gőzös kanizsára!":)))
Valahogy így is kezdhetném ennek a gépnek a boncolását!2005-ben került hozzám, azóta vagyok boldog tulajdonosa!Sokan talán azt gondolják hogy pofaszakállas pocakosként választottam ekkora vasat de őket ki kell ábrándítsam!Egy sportmotor nyergéből(GSX-R 600 k-5) ültem át a nagyvasra.Fiatal vagyok,de mivel a gixxert nem tudtam ember módjára kezelni úgy döntöttem hogy azzal teszem a legjobbat mind az emberiség, mind pedig a saját magam számára ha kicsit nyugodtabb gépre ülök!Óriásit tévedtem amikor sportmotoros múltal lebecsültem ezt az erőcruisert!Ahogyan elhoztam a szalonból az volt az első benyomásom hogy :"Te jóságos ég mekkora !" Nem szerettem volna mindjárt az eladók előtt lefektetni tekintélyes súlyú drágaságomat!Koncentrálni kellett az egyszer biztos, és kissé több időbe telt mire összeszoktunk!Nagyon megérte!Összességében azt kaptam a motorotól amit mindig szerettem volna valahol tudat alatt!Hihetetlen dinamizmus lapul az egyhatos erőműben, viszont nem kéri hogy cibáld a szarvát ahogyan a sportmotor!Minden sebességnél kiválló az útfekvése köszönhetően a jó futóműnek(ne felejtsük el hogy hátúl 4 pontban állítható légrugó teszi a dolgát) a nagy súlynak, és természetesen a gép hossza is hozzájárúl a megingathatatlan nyugalomhoz!Jó érzés vele 80-al hazagurulni a Balatonról, és közben csodálkozva nézni ahogyan a fordulatszám éppenhogy megüti a 2000-es értéket ! A szűk kanyarokban bizony meg kell dolgozni a sikerért,de nem lehetetlen tempósan haladni itt sem!Nagyon fontos hogy jó gumi legyen a gépen hiszen a nagy súly hamar peremesre gyógyítja a kaucsukgyürüket,és akkor aztán még izzasztóbb a komoly kanyarodás!A gyári gumi mostanság lett csereérett ami figyelembe véve a közel 130Nm-es nyomatékot és a gép súlyát igen szép teljesítmény!Akkor is partnered a gép ha valamiért egy ismerős kedvenc szakaszodon elgurul a gyógyszered!200 fölött is érezhető a gyorsulás miután megnyitottuk a végdobot!
Remekül customizálható-alakítható a masina és mivel én sem vagyok a szériamegoldások nyugodtlelkű szerelmese ki is használtam a lehetőségeket!Kapott egy hologramos fehér fényezést,lecseréltem a markolatot,és a tükröket.Az új tükrök felhelyezése után egy ideig csak sejtettem a mögöttes forgalmat,de megszokás után sokkal jobbak mint a gyárilag szerelt IFA tükrök!Az indexeket a kellerman és a Hihway Hawk kínálatából szereztem be.
A VZ 1600 mivel nem pörög nagy fordulaton valószínüleg ha ISTEN is úgy akarja időtálló darab lesz.Kényelmére nem lehet panasz.175 cm-vagyok,bármikor ki tudom nyújtani a lábam rajta és úgy utazni 5-ik fokozatban.Az 5-ik sebességfokozat amolyan "Overdrive" szinte bármilyen forgalmi helyzetben használható!A váltót tehát nem kell sokat babrálni a várost kivéve!A fogyasztása túrákon 5.5liter volt 95-ös benzinből a városban araszolva ez, a még mindig elviselhető 7-8literre növekszik!
Az alkatrészellátás nem rossz, hiszen ez a blokk a Kawasaki Mean streak 1600 blokkja.Ami nincs véletlenül a Suzuki raktáraiban az beszerezhető(Érdekesmód közel féláron) a Kawasakitól!Egy olajleeresztő csavart hagytam el belőlle egyszer és a Suzukit dicsérendő 3 nap alatt szerezték be az alkatrészt az egyébként igencsak ritka motorhoz!Tekintettel arra hogy csak a 2004-2005-ös esztendőben gyártotta a Suzuki nem jön szembe minden sarkon!
Az emberek utánnafordulnak,és sokszor láttam miközben megálltam valahol hogy fényképezik is!
Ha valaki szereti hogy van erő az ülepe alatt de nem kivánkozik mindenáron száguldani az meg lesz elégedve ennek a típusnak a soha ki nem fogyó erejével!Bátran ajánlom mindenkinek!A bámuló embereknek pedig se szeri se száma:)))

Erre használta
Túrázás

Javítanivalók
Elhagytam az olajleeresztő csavart....Semmi más!

Itt szervizelte
PARDI MOTORSPORT!!!!Ezer meg mégegy felkiáltójellel!A legkorrektebb szervíz akiket megismertem!Anti a szervízben a legnagyobb TAnár!
Mindenkinek szívből ajánlom őket!!

A beküldő 8 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: kengyelfuto

Beküldve: 2007. július 1.