Suzuki GSX-R600 9,6 / 10

Suzuki / Suzuki GSX-R600
gyártási év: 2008
lökettérfogat: 600 köbcenti
ekkor vette: 2008
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 0
vezetett km: 5200
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Ott kezdeném hogy nekem tetszik a négy japán gyártó 600ccm3-es sportmotor mindegyike. Egyik jobb mint a másik, nincs közöttük nagyon külömbség, mi földi halandók alig tudunk elfogadható külömbséget észrevenni. Mindegyiket elviselném a garázsomban :)Viszont a legtöbbünknek csak egy motorunk lehet, kénytelenek vagyunk tehát mérlegelni és dönteni.
GSR600-asról ültem át a Gixxerre. Úgy voltam vele hogy eladom a naked bike-ot és sportmotort veszek.
Az anyagi dolgokon kívül az alábbiak segítettek eldönteni a vásárlást:
Olyan motort akartam venni, amire nem kell még plusz kütyüket venni, hogy alapból szolgálják a kényelmemet és konfortérzetemet a motoron.
A váltó fokozat kijelző fontos számomra, GSR-en megszoktam. Így az RR és az R6 kiesett a rostán, maradt a ZX6R és a Gixxi. Csúszókuplungot mindenképp akartam a motorba, RR megint kiesett.
Váltófényt akartam, RR és ZX6R megint kiesett.
Ahogy körvonalazódott mit is várok egy motortól, annál is inkább érett bennem a kép. Gixxerem lesz!
2007-es modellel már gurultam, nagyon tetszett. A ZX6R-el Hungaroringen teszteltem, tetszett de alul nagyon vérszegény volt. R6 túl pályaorientált, nekem a budapesti utakkal is meg kell küzdenem nap mint nap. RR jó vas (sok helyen tesztgyőztes) de nekem túl sok hiányossága van.
Tehát egyik nap besétáltam az egyik SUZUKI kereskedésbe ajánlatért. 1 hét múlva már a motort járattam :)
Tapasztalatok:
8000-ig átlagos a teljesítménye, 8000 fölött előjön belőle a vadállat! 16000-ig folyamatosan húz. 1x-2x sikerült tiltásig forgatni, mivel a folyamatos tolás miatt alig akarja az ember elváltani, olyan mintha nem lenne vége az erőnek sose..
Előre 1-el kisebb fogaskereket tettem, így az alső fordulatszám tartomány is erősebb lett, azaz hamarabb jön meg a kívánt erő. Blokkja szépen,egyenletesen jár. A váltója pontos, sose lőttem még vele lyukat. Városan kicsit izzadós a drágám, 108-110 fokig is felmegy a hőfok nyáron, de ez a idomnak és a sorban araszolásnak tudható be.

A kezelőszervek kézre esnek, egyedül a kuplungkaron kellett picit állítani, de az alapbeállítás mindenből megfelelt. A kormány szögét először meg kellett szokni (GSR-en LSL kormány volt=kényelem)
Bejáratás alatt fájt is a csuklóm rendesen. Viszont amikor már bejárattam, rájöttem miért ilyen kialakítású a kormány. 130km/h felett amikor egyre jobban hasalsz, annál kényelmesebb. Ez furcsának hangzik, de akinek sportmotorja van tudja miről beszélek.
Fékei jól fognak, bár a fém fékcső erre is kívánatos. Hajlamos a fékhatás felpuhulni sok fékezés után, ez csak fém fékcsővel orvosolható.
Futóműve mindenhol állítható, panasz nem lehet rá. Nekem az alapbeállítás megfelel utcára, pályára meg midnenki oda tekergeti ahova akarja. Viszont a pesti utcákat meglepően jól tolerálja, rosszabbra számítottam. Igaz ez nem ilyen utakra való, de sajna a kényszer..
Gyárilag BT-016-os gumival szerelik ami nagyon jó választás. (végre elfogytak a BT-014-ek) A gumi hidegen is elég jól tapad, hamar melegszik. Csúszáshatára pontosan érezhető, és kontrolálható.
Mivel új gumi még kicsit húzós az ára, de reméljük ez még mérséklődik.
Utaskényelem: Páromat szoktam hordani melóba nyáron. Hát a GSR-it ilyen szempontból visszasírja, de végülis már kezdi megszokni a kakasülőt :)
Kinézet: Szubjektív, van akinek nem tetszik, van aki imádja. Én szerelmes vagyok bele :)
Viszont annyit szeretnék a kinézete mellett megemlíteni hogy látszik hogy vették a fáradságot is kidolgoztak minden részletet. Nem úgy mint pl az RR-en 8 éves kapcsolók és indexek, meg olyan műszerfal ami a traktorokon szokott lenni...:)
De mondom, mindenkinek más tetszik, ki-ki maga döntse el. A döntésben természetesen a párom is segített a maga módján :) Megnézte az összes jelöltet, és kijelentette hogy csak gixxer lehet, az a legszebb :)
Pozítívumként megemlíteném pl a hátsó üléstakarót amit szériába kapunk hozzá.

Most jöjjenek a negatívumok:(igaz ebből kevés van)
2-es és 3-as fokozatban érezhető a környezetvédelmi tiltás hatása, ami azt eredményezi hogy a motor kicsit torpan olyan 4500-nál. Viszont ezt a tiltást ki kelet iktatni a pop-tech-es kütyüvel (kb 18ezer Ft ergo nem nagy költség)
Full-gasban ki is próbáltam egy ilyen kütyüt..Megszűnt a torpanás, a motor vehemensebben reagált a gázadásra, erezhető volt a javulás.
A középdob sajna az euro3-as normák miatt eléggé visszafogja a motor hangját (és valszeg a teljesítményét is)
Ennél a típusnál el kell gondolkodni nemcsak a végdob cseréjében, hanem a középdob kiiktatásában is. Természetesen ez csak a pályázóknak ajánlatos, hisz közúton nem hangoskodunk és nem gyorsulgatunk :)

Mindent egybevetve örülök hogy a gixxer mellett döntöttem, csakis ajánalni tudom másoknak is, hisz az egyik legjobb választás a 600-as sportmotor kategóriában..

Végszóként a pontok magyarázása:
Teljesítmény azért 9 mert az 1000-es lenne 10.-es
Kényelem azért 9-es mert ugye ennél van sokkal kényelmesebb motor is, viszont én már annyira hozzászoktam hogy nagyon kényelmesen érzem magam rajta. Több 1000km-es túrák meg se kottyannak..
Fogyasztás: volt már 5.5/100km is, de a nagy átlag 7-8 liter
A töbi pontot felesleges magyaráznom :)

Erre használta
Munkábajárás, túrázgatás, pályamotorozás

Javítanivalók
semmi. Új motor :)
Ami viszont zavart az elején: Az egyik idom egy bizonyos fordulatnál rezonál. Valszeg 1000-es szervíznél nem illesztették 100%-ra helyére az egyik patentot vagy ilyesmire gondolok. Nemsokára pályaidom lesz a vason, úgyhogy ez mostmár annyira nem idegesít. Szétszedni meg nem volt kedvem. :)

Itt szervizelte
Full-Gas Budapest. Átlagosnak mondanám a szervízt, a szervizes srác közvetlen volt. 1000-es olajcsere volt eddig, ez meg nem feltételez nagy szaktudást.


A beküldő 6 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tutis

Beküldve: 2008. október 22.