Suzuki SV1000S 9 / 10

Suzuki / Suzuki SV1000S
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 1000 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 7700
vezetett km: 14000
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Pályafutásom alatt már legalább 15 féle 600-asnál nagyobb motort probáltam de mindegyikből hiányzott valami ami az SV-ben megvan. Ez egy karakteres motor, de amit a legjobban szeretek az a 2-3000-es fordulaton az első három fokozatban tapasztalható agresszió. Hirtelen kis gázadáskor mint egy vadállat fújtatva tőr előre minden előjel nélkül és ettől felszökik az adrenalin. Na de térjünk a lényegre. Nekem kényelmes az ülés pozíció bár hosszú úton a seggem rendesen elzsibbad, ráadásul nagy temponál 200 felett a szél már erősen cibálja az embert. Az utasnak is csak rövid távon kényelmes. Ennek ellenére nagyon jó vele túrázni, nem kell váltogatni és a fogyasztás is 2 személlyel csomagokkal 5,5lityo körül mozog. Könnyű döntögetni és nagyon stabil kanyarban, de érzékeny a kopott gumikra, és a nem megfelelő kerék nyomásra. A nyomaték bőséges és minden helyzetben elég, sajnos a nagy meleg ill. párás nyomott időben olyan vérszegényen megy mint egy 650-es. A fékek kivállóak, és a fútómű is teljesen állítható. A motor nagyon jól viseli a hajszát az alap a 88C, de nagy temponál esetén se megy 93C főlé a hőmérő mutatója. (csak városban lámpánál) A lánc kenésre és a jó minőségű olajra érdemes figyelni, meghálálja. Az alkatrészek minősége összességében nagyon jó, sajnos a kipufógó rozsdásodik, ill néhány gumi és apró műanyag alkatrészen már látszik az örgedés jele. A kipufógón a polirozás segít. Negatívum még hogy eső után az egész motor tiszta dzsuva, és az utast is rendesen összecsapja.

Nem akarok még véletlenül sen odákat zengeni, ráadásul én pont a szomszéd fűje mindig zöldebb típus vagyok (tehát soha nem jó az ami éppen van) de ennek ellenére nem találtam olyan motort amire érdemes lenne lecserélni az SV-t, persze az árat is figyelembe véve.
A teljesítményről még annyit, hogy 200-nál 4-dikbe visszakapcsolva rendesen megindul és húz kb. 240-ig.
250-nél simán ráelőztem egy A8 asra. Óra szerint 270 a vége. Ez szerintem bőven elég :)

Erre használta
Túra, minden napos közlekedés, kanyar vadászat

Javítanivalók
Esőben a hátsó index beázott, amit ki kell takarítani, más baja nem volt.

Itt szervizelte
Otthon szervizeltem

A beküldő 7 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Béla24

Beküldve: 2009. június 4.