Suzuki GSX550ES 7,8 / 10

Suzuki / Suzuki GSX550ES
gyártási év: 1986
lökettérfogat: 572 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 69700
vezetett km: 4500
fogyasztás: 6 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Réges rég valahol a messzi Japánban.... Az apró termetű mérnökök ferde szemmel mustrálták fő művüket az 1100-es Katanát. "Igen.igen van benn erő, de nagyon nehéz ezért kezelni sem egyszerű,pláne megállítai. Ezért aztán ehatározták,hogy fejlesztenek mellé egy könnyű, jól kezelhető de agilis kistestvért ami 1983-ra már megvásárolható állapotba került.

Féltem az öreg vasaktól, de két tényező segített az elhatározásban:
- ilyen gép volt a tanulógépünk és hiába futott már majd 200ezer kilómétert és vágták földhöz minden héten, még mindíg motor volt.
- megláttam és beleszerettem. Nem volt rajt magyar módra nyolc réteg különböző színű festék, hanem gyári fényében pompázott és a javítanivlók sem tűntek elrettentőnek.

572 köbcenti, 203kg, 64 őszinte, környezetvédelmi normák által nem lefojtott lóerő. 1-es 80, 2-es 120 és így tovább, nem egy ZX-10R de szedi a lábát.
Könnyen kezelhető, hosszú távon is kényelmes üléspozícióval bár a szélvédelme elég gyér, hiába a félidom. 140-től már küzdesz a elmekkel és orkán-nótát énekel a sisak.
A legnagyobb hátránya a mai gépekkel szemben a kőkorszai futómű. Ami pl egy 6R-rel egy sima stresszmentes kanyarvétel az az öreggel folyamatos küzdelem meg hinta. A gumiméretek is érdekesek: Elől 100/90-16, hátul 110/90-18 és már egy egyszerű kikanyarodásnál, 3-4ezres fordulaton radíroz a hátulja, ha kell, ha nem. Nehéz is rá megfelelő minőségű gumit találni, a márkátlanok, mint pl, Heidenau pedig nem váltak be. A csillapítás az első villán 4, a hátsó gátlón 5 fokozatban állítható, hosszas tekergetés-próbálkozás után sikerült is összehozni a legjobbat (vagy legkevésbé rosszat :)
A fékek némi karbantartásra szorulnak, a fékhatás nem fogható a mai motorokéhoz, markolni kell a kart rendesen.

Alkatrészt mindent kapni hozzá, gyári, utángyártott, bontott, a német ebay is tele van cuccal hozzá. A legtöbb hiba ami előfordulhat, otthon is könnyűszerrel javítható.

Erre használta
Mindennapi ingától a hosszabb túrákig mindenre.

Javítanivalók
Ami nálam romlott el az egyedül a bal karburátor ami egyik pillanatról a másikra elkezdte önteni a benzint, de a tűszelep cseréje megoldotta a kérdést.

Rögtön a vásárlás után a következők cserélődtek/letek javítva:
- Kuplung kopó- és fémlamellák
- Kuplung rugók
- Szelepszár szimmeringek
- Szelepek becsiszolása
- Kormánycsapágy csere
- Km-óra spirál csere (+az odamekkelt digit óra eltávolítása)
- Kipufogórendszer visszaállítása gyárival megegyezőre (mert az előző tulaj által tákolt kipu miatt égtek meg a szelepek)
- tömítések cseréje mert több helyről nyomta az olajat.

...meg némi csinosítás: kormányvégek, markolatok, tükrök stb.

Itt szervizelte
Komolyabb beavatkozások:
Piller Jani Szfvár - Nem olcsó de igazi profi, a 20éves karbik reménytelennek látszó szinkronizálását is kisujjból megoldotta.
A többi szerelnivalót, amihez van szerszámunk megoldjuk itthon.

A beküldő 16 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Matska

Beküldve: 2007. április 28.