Suzuki RF400 8 / 10

Suzuki / Suzuki RF400
gyártási év: 1996
lökettérfogat: 400 köbcenti
ekkor vette: 2010
eddig használta: 2013
km óra állása az elején: 45000
vezetett km: 15000
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 8/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

ELső motorom volt. Mikor megláttam egyből tudtam, hogy ő kell nekem. Előtte kipróbáltam egy 600as GSXRt, nagyon vad volt még nekem kezdő mocisnak. Még gőzölgött a zsebemben a jogsi :D. Inkább egy 400as RF-et választottam. Könnyű volt kezelni, azt csinálta amit én akartam, mint egy igazi álom, olyan volt. Egy Honda CB 500-on tanultam, ha hasonlítani szeretném valamihez a különbséget... nemtudnám! NAgyon megtetszett, nagyon szép volt, hát megvettem. Hogy valami konkrétat is írjak, hidegindítást ajánlott megnézni. Tehát ha mész megnézni egyet kérd meg a tulajt, hogy had nézd meg a nap első indítását. A legjobb lenne 2-3 fokban, de mivel kevesen veszünk motort télen, ez nem mindig kivitelezhető. A hidegindítás mindent elmond a gépről. Meleg időben még szívató nélkül is indulnia kell, először kis buta az alapjárat de életre kel. Hidegben majdnem max szivatónál első, max. 2. tekerésre illene indulnia. Nekem a hidegindítással volt bajom. Téli leállásnál mindenképpen érdemes 2 hetente beindítani és akkor tavasszal nincs gond. Ha rá se nézel télen akkor szopó, mert tavasszal jön a 3 hengerezés, meg karbi pucc, gyertyakiszedős kiégetős metód. Ez ami a legfontosabb vásárlásnál, a többi úgy is mindenki tudja, mit kell megnézni.
Talán típushibának mondható a nagy hűtő, ezért nehézkesen melegszik be, és a műszer is rosszul van beállítva. Tehát üzemi hőfokon van, ha a második kék vonalat elhagyta a mutató. Én vettem bele egy 88fokos termosztátot ez nagyjából megoldja a problémát (gyárilag 76,5 fokon nyíló termosztát van benne).
A vezetési élmény páratlan, nagyon jól lehet vele manőverezni, viszonylag könnyű motor. Egyedül lehet vele állatkodni, 7ezertől megjönnek a pacik 12félig kitartanak majd váltás és már megy is tovább. Pár fostalicska bmwt meg tuning szarházit simán ott lehet vele hagyni. A két személyt már annyira nem szereti, akkor már csak túrázgatni lehet vele, de két személlyel is bírja a 190km/h-t (attól függ milyen picsula ül a hátad mögött :D ). Hosszú távon kicsit kényelmetlen a paripa, szal 200km-enként kell a pihenő. Fogyasztás, ha jól viselkedsz akár 5l alá is szorítható, viszont nekem 6,2l felé soha sem ment akárhogy kínoztam.
Összességében egy nagyon jó motor, kezdőnek újrakezdőnek. Kezesbárány, fék jól adagolható, ha jó gumi van rajta nem táncol a segge motorfék és hátsófék hatására. Egyszóval IMÁDTAM! Bátran vegyétek! Sírva váltam meg tőle, de hát mindig kell a nagyobb! ;)

Erre használta
városban ezzel közlekedtem, néha túra, kis állatkodás

Javítanivalók
kapott 88fokos termosztátot, indexrelé. Karbit kicsit puccantani kellett, kaputt új tűszelepeket, de nem biztos hogy kellett volna, elég lett volna egy alapos puceválás. Kopó alkatrészek lánc lánckerék (még 2010ben került fel az új és mikor eladtam 2013ban semmit nem nyúlt), gumi, olaj, szűrő. Kapott még kormánycsapágyat, meg egy első féklámpa kapcsolót. Tehát semmi komoly!

Itt szervizelte
Amit tudtam én magam, amit nem (szelephézag, karbiszinkron stb.) azt gödöllőn Suri csinálta.

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: pintrb

Beküldve: 2013. május 7.