Suzuki GSX600F 8,6 / 10

Suzuki / Suzuki GSX600F
gyártási év: 2000
lökettérfogat: 599 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 1
km óra állása az elején: 17500
vezetett km: 8750
fogyasztás: 5 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Motort többféle indíttatásból vesz az ember, részemről 13 év kihagyás után, újrakezdőként egy megbízható, egyszerű, aránylag jó teljesítményű de mindenképpen idomos motort szerettem volna magaménak tudni. Túrtam a netet, és akkor vettem észre, hogy ezekből a 600 köbcentisekből, az utolsó szériásokból (2000-2006) alig van, vagy szinte nincs eladó példány. (ez 2012-ben volt) Először nem értettem miért, aztán rájöttem, hogy annyira jók ezek a motorok, hogy nem nagyon akaródzik eladni senkinek egy jobb állapotú példányt.
Nem szoktam összehasonlításokkal élni, de, ha megtenném, akkor ezek a gépek kb. ugyanolyan megbízható igáslovak mint, a Vfr 750 Rc36-ok.
Ezek után nem csodálkoztam, hogy majdnem egy évbe telt amíg felbukkant egy olyan darab, ami az igényeimnek maradéktalanul megfelelt.
Magyarországi, kevés km-vel, szerviz könyvvel rendelkezik a gép, nem volt törött, stb. Még gyári rajta az összes féktárcsa+betét, gyári volt a lánc szett is, de azt kompletten cseréltettem mert már kissé viseletes volt, a gumikat is újra cseréltettem. Az előző tulaj igen gondosan megcsináltatta rajta a 18.000 km-s szervizt (olaj+szűrők cserélve+karburátor szinkron+szelepállítás)minden dokumentálva van.

A birtokba vétel után, a tegeződő fázisban jöttem rá, hogy jól választottam mert egy nagyon jól motorozható gép, megbocsátóan tolerálja a kezdeti szerencsétlenkedést. Álló helyzetben kissé nehézkes, de, amikor elindulunk vele, azonnal eltűnik az esetlensége. Kellemes karakterű a blokk, ami 6000 rpm felett éled fel igazán, az alatt viszont városi andalgásra is kiváló. Nagyon lineárisan adja le a teljesítményét, de 6000-nél begyújtanak a turbinák, eléggé fickósan megindul és töretlenül, végig erősödve forog leszabályzásig. Tisztába kell lenni a ténnyel, hogy ez nem egy szupersport motor, mert annak nehéz és (viszonylag) gyenge, de épp ezek a tulajdonságai válnak előnyére, és emiatt maradnak tartósak és szinte elpusztíthatatlanok. A túra-sport kategóriába kell őt besorolni, arra amire kitalálták viszont kiváló. A városban is bírja a kiképzést, de érzésre nem szereti, (a főfaluban Bp.-n lakom) inkább a hosszú túrák, a kanyargós utak az ő terepe, bár autópályán is bőven megállja a helyét, egyedül az oldalszélre kell fokozottan figyelni, mert az idom oldalról szép nagy alaktényezőt tesz ki, és simán belekapaszkodik a szél aztán, ha bénázol, egyből tanksapkára tesz. A fogyasztás 3.4-7.1 liter között mozog, az adalékolt 95-öst feltűnően szereti (Shell Fuel Save, Omv Max Motion) általánosságban kevesebbet fogyaszt ezekből. Az olajcsere periódusokat 6000 km-ként szigorúan be kell tartani, mert az olaj-levegő hűtés + a váltó kenése miatt gondolhatjátok, hogy mennyi tényezőnek és milyen igénybevételnek kell megfelelnie a kenőanyagnak. Egy tévhitet eloszlatok: úgy tervezték meg a japán mérnökök, hogy nem szokott és nem tud túlmelegedni, vagy megszorulni. Olvastam, hogy anno, a tesztelések alatt órákig egy helyben hűtés nélkül, zárt térben, kipufogó gáz elvezetés bekötése mellett, alacsony és magas fordulatszámokon forgatták és zokszó nélkül bírta. Annyira tartósak a blokkok, hogy nem ritkák ezekből a modellekből a 100-160.000 km-t futott példányok. A gyár 10w40-t ír elő, de biztos ami tuti, én 10w50 Motul 5100-el használom, mert így vagyok nyugodt. Egyébként a szerkezet full igénytelen, nem romlik el, sosem hagy cserben, egyszerű japános precizitással teszi a dolgát, és a rajta töltött idő mindig emlékezetes marad, kellemes élményfaktort kínál. A futómű elöl-hátul állítható, normál használat mellett nem kell hozzányúlni, pontosan csillapít. A fékek, a súly/teljesítmény arányhoz pont jók, nem melegszenek, nem nyúlnak, állítólag fémfonatos fékcsövekkel jobban teljesít de nekem tökéletesen megfelel a gyári is. A gyári kipufogó annyira csöndes, hogy konkrétan alig hallasz valamit, ezért rendeltem rá egy Martin dobot, ami nagyot dobott placebóban a „hű de megy vazze” érzésen, és a minőségi hangzáson.
Nem mai csirke, ez látszik is a dizájnon, nem követi a mai „transzformeszes” szögletes-rovarfejű alienek formáját, de így lóg ki a sorból. Kicsit bumfordi, kicsit, gömbölyűbb, de emellett karakteres a megjelenése. Mondjuk én pont lesz*rom, hogy ki mit gondol róla, nekem bejön, és ez a fontos, emellett fillérekből fenntartható élmény motor amit nagyon lehet szeretni.

Erre használta
Túrázás, munkába járás, mindennapi élményfaktor generálás

Javítanivalók
A kötelező szervizeken kívül, csak a szívató kar+bowden párost kellett felújítani illetve cserélni.

Itt szervizelte
Kékhold Se:

Nagyon lelkesek, és értenek hozzá. Javítás közben mondják, hogy éppen mit-miért tesznek, folyamatosan informálnak. Az egyik srác Suzukikon nőtt fel, és sokáig Suzuki márkakereskedésben volt szerelő.

A beküldő 15 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: DzsihádCaptain

Beküldve: 2013. november 3.