Boncterem - Suzuki SV1000 N

9.4
10-es skálán
Suzuki SV1000 N
gyártási év:
2005
lökettérfogat:
996 köbcenti
ekkor vette:
2008
eddig használta:
2009
km óra állása az elején:
14000
vezetett km:
25000
fogyasztás:
7 liter / 100 km
teljesítmény:
9
megbízhatóság:
10
szervízháttér, alkatrészellátás:
10
kényelem:
8
összességében erre értékete:
10
megérte-e a vételt:
igen


Sok más márka és típusú motorban gondolkodtam vásárlás előtt, de mindenféleképpen sport-túrát szeretem volna. A vásárlásra csak 2 motor maradt a kalapban a Yamaha FZ6S és a Suzuki SV 1000S. Ám sajna” nem volt akkor a (közeli) használtmotor piacon olyan amire mertem volna költeni a kis összekuporgatott pénzecskémet, de viszont egy jó barátom kollégája éppen árulta az 1000-res nakedjét. Így hát úgysincs mit veszteni (igaz nem az én stílusom, mert mindenféleképpen egy komolyabb szélvédelemmel ellátott gépezetet akartam venni) csak azért is pillantást vetettünk a gépre. Sok motort láttam és hallottam azelőtt de ez a motor Finster kipuval olyan csodásan szól illetve nagyon szépen mondhatni gyári állapotban volt, és hiába néztem meg más SV-ket akkor is ez a masina lebegett a szemem előtt. Kisebb alkudozás után megköttetett az üzlet és enyém lett 14ezer kilóméteresen a gépezet. Mikor elhoztam tőle a mocit, kaptam néhány jó tanácsot amivel azóta teljesen egyetértek. 1. és 2. sebességi fokozatban olyan brutálisan húz 2.000 fordulattól, hogy 1x az ember keze megnyúlik pár cm-t és a szívbajt tudja okozni, 2x pedig ágaskodni akar mint egy betöretlen ló. Nagyon sokáig csak magázódtunk, a rutintalanságomnak és a koromnak köszönhetően. Most sem vagyok az az egykerekezős, stopizós illetve nyélgázos motoros, inkább mondhatni az a lendületes túrázós típus vagyok. Így „kiismerve” a motor pár tulajdonságát nagyon megszerettem, hát csak ismételni tudom magam, hogy a hangja az valami csodálatos, ezenkívül a nyomatékból gyorsulás (nem kell össze vissza váltani, hogy lendületben maradj), és aminek igazán örülök az a elnyűhetetlen klasszikus motor kinézet mely egyfajta fékezőerő is, mert nagy sebesség mellett nem győz az ember kapaszkodni rajta, hogy a menetszél az embert ne lobogtassa mint egy zászlót. Utassal 140 km/h-ig nincs gond, e fölött nem tudom mert az asszony dobnak használja a hátam, egyébként meg nem kockáztatnám az ő testi épségét. A gyári Michelin Pilot Road hátsó gumi 18e km-t bírt, a mostani Metzeler MEZ4 szerintem nem fog annyit bírni. A következő gumim az a sokak által preferált Continental Road Attack lesz.

Fogyasztás:
Kicsit sietve sportmotoros társasággal: 7-8 l/100km
Lendületes túrázós tempó: 6-6,5 l/100km
Átlagos egyedül város illetve közút: 7 l/100km

Szóval ha véletlenül is de jó választás volt a csupasz SV, a mindenki által emlegetett visszaváltás és gyorsulási meglepetések komolyan tudnak hatni a motorosra, de ezek a meglepetések néha kellenek, hogy visszafogja az ember magát (értem én ezt csak magamra).

Erre használta
Túrázás hosszabb v. rövidebb de remélem, sűrűbben összejön a hosszabb túrák.

Javítanivalók
Eddig a szokásos karbantartási táblázat szerinti dolgok.

Itt szervizelte
Rodeo Ride 34

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: N.Robi

Beküldve: 2009. december 23.

2 hozzászólás

+ 3
#1 Robyc
A vezetett km: 11.000 km. 2010-ig
2010. április 15. 14:48
0
#2 EszesNorbi
gyönyörű motorod, a hangjukat élőben lehet csak átérezni ! Hihetetlen.
2013. február 8. 21:16

Hírek »

Van hová fejlődni...
Ingyenes vezetéstechnikai tréning az alföldi pályán egy egész hétvégén át! Nincs regisztráció, sem pályadíj - érdemes kipróbálni!
Hazai siker a ringen
Aszalós Zoltán az Alpok Adria sorozat 125SP kategóriájában képviselte hazánkat. Helyszíni beszámoló első kézből a Hungaroringről.
Úton minduntalan
Hazánk motorosai között is szép számmal akadnak kalandorok, akik szívesen vágnak neki az úttalan utaknak. Egy közülük Pap György, a Kondor-Túra Társaság alapítója…
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor