Boncterem - Suzuki SV1000 N

9.4
10-es skálán
Suzuki SV1000 N
gyártási év:
2005
lökettérfogat:
996 köbcenti
ekkor vette:
2008
eddig használta:
2009
km óra állása az elején:
14000
vezetett km:
25000
fogyasztás:
7 liter / 100 km
teljesítmény:
9
megbízhatóság:
10
szervízháttér, alkatrészellátás:
10
kényelem:
8
összességében erre értékete:
10
megérte-e a vételt:
igen


Sok más márka és típusú motorban gondolkodtam vásárlás előtt, de mindenféleképpen sport-túrát szeretem volna. A vásárlásra csak 2 motor maradt a kalapban a Yamaha FZ6S és a Suzuki SV 1000S. Ám sajna” nem volt akkor a (közeli) használtmotor piacon olyan amire mertem volna költeni a kis összekuporgatott pénzecskémet, de viszont egy jó barátom kollégája éppen árulta az 1000-res nakedjét. Így hát úgysincs mit veszteni (igaz nem az én stílusom, mert mindenféleképpen egy komolyabb szélvédelemmel ellátott gépezetet akartam venni) csak azért is pillantást vetettünk a gépre. Sok motort láttam és hallottam azelőtt de ez a motor Finster kipuval olyan csodásan szól illetve nagyon szépen mondhatni gyári állapotban volt, és hiába néztem meg más SV-ket akkor is ez a masina lebegett a szemem előtt. Kisebb alkudozás után megköttetett az üzlet és enyém lett 14ezer kilóméteresen a gépezet. Mikor elhoztam tőle a mocit, kaptam néhány jó tanácsot amivel azóta teljesen egyetértek. 1. és 2. sebességi fokozatban olyan brutálisan húz 2.000 fordulattól, hogy 1x az ember keze megnyúlik pár cm-t és a szívbajt tudja okozni, 2x pedig ágaskodni akar mint egy betöretlen ló. Nagyon sokáig csak magázódtunk, a rutintalanságomnak és a koromnak köszönhetően. Most sem vagyok az az egykerekezős, stopizós illetve nyélgázos motoros, inkább mondhatni az a lendületes túrázós típus vagyok. Így „kiismerve” a motor pár tulajdonságát nagyon megszerettem, hát csak ismételni tudom magam, hogy a hangja az valami csodálatos, ezenkívül a nyomatékból gyorsulás (nem kell össze vissza váltani, hogy lendületben maradj), és aminek igazán örülök az a elnyűhetetlen klasszikus motor kinézet mely egyfajta fékezőerő is, mert nagy sebesség mellett nem győz az ember kapaszkodni rajta, hogy a menetszél az embert ne lobogtassa mint egy zászlót. Utassal 140 km/h-ig nincs gond, e fölött nem tudom mert az asszony dobnak használja a hátam, egyébként meg nem kockáztatnám az ő testi épségét. A gyári Michelin Pilot Road hátsó gumi 18e km-t bírt, a mostani Metzeler MEZ4 szerintem nem fog annyit bírni. A következő gumim az a sokak által preferált Continental Road Attack lesz.

Fogyasztás:
Kicsit sietve sportmotoros társasággal: 7-8 l/100km
Lendületes túrázós tempó: 6-6,5 l/100km
Átlagos egyedül város illetve közút: 7 l/100km

Szóval ha véletlenül is de jó választás volt a csupasz SV, a mindenki által emlegetett visszaváltás és gyorsulási meglepetések komolyan tudnak hatni a motorosra, de ezek a meglepetések néha kellenek, hogy visszafogja az ember magát (értem én ezt csak magamra).

Erre használta
Túrázás hosszabb v. rövidebb de remélem, sűrűbben összejön a hosszabb túrák.

Javítanivalók
Eddig a szokásos karbantartási táblázat szerinti dolgok.

Itt szervizelte
Rodeo Ride 34

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: N.Robi

Beküldve: 2009. december 23.

2 hozzászólás

+ 3
#1 Robyc
A vezetett km: 11.000 km. 2010-ig
2010. április 15. 14:48
+ 1
#2 EszesNorbi
gyönyörű motorod, a hangjukat élőben lehet csak átérezni ! Hihetetlen.
2013. február 8. 21:16

Hírek »

Versenyzőből irányító
Az ötszörös Dakar-győztes motoros tegnap jelentette be, hogy szögre akasztja a sisakot, azonban továbbra is jelen lesz a népszerű sivatagi viadalon.
Lenyűgöző erővel
Egyszerre sportos és kényelmes, afféle valódi Jolly Joker, még ha ezért meg is kérik az árát. Nem hibátlan, de igencsak ajánlható gép, és nem csak világjáróknak.
Ismerősen cseng
A hatvanas években szárnyra kapó spanyol márka most főnixmadárként tér vissza egy minden tekintetben rendhagyó, sportos, ugyanakkor magas építésű motorral.
Fotókönyv · Szabályzat · GYIK · Kapcsolat · Impresszum · © 2003-2014 Sport Motor