Suzuki TS125 7,8 / 10

Suzuki / Suzuki TS125
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2006
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 34000
vezetett km: 15000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 8/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: igen

Ez az első motorom, apámtól kaptam karácsonyra. Igazából egy autómataváltós enduro-t szerettem volna, mert tartottam a váltástól hogy nem fog menni, de pár nap alatt belejöttem. Egy két hét múlva már jártam az erdőbe kicsit motorozgatni sikerült is esnem vele párszor, de csak 10km/h-s sebességnél körülbelül :D.
Nemsokkal ezután sikerült még télen eltörni a bal csuklóm, nagyon sunyik tudnak lenni az utak, mentem normálisan mert száraznak látszott az út, persze helyenként jeges volt. Húztam egy kis elsőféket és borultam :D. Akkor eltört a kuplungkarom, hátsólámpa letört, kormány kicsit meghajlott. 2 hétig nem tudtam motorozni, de ezután hónapokig semmi baja nem volt. Aztán apróbb dolgok, pl.: kuplung bowden elszakadt, defektek, de ezek kopó alkatrészek, természetes hogy egy idő után elszakad, kilyukad. A láncom szépen lassan nyúlt egyfolytában, már annyiszor állítottam utána h tényleg muszály volt kicserélni, és ezzel együtt ugye fogaskereket is kell. Volt, hogy karbit kellett kipucolni mert eldugult, letört a kitámasztó de visszaheggesztettük, és most nemrég elég sok próbléma volt vele. A féktárcsát ki kellett cserélni, a fékbetétet, karmantyút fölül a fékfolyadéktartályban, kuplungdekni tömítésm gyertyából kisebb hőértékűt kellett most belerakni emrt most télen hidegben nem tudja leégetni róla az olajat és lefullad.

Ezeket a dolgokat leszámítva - amik nem is azért voltak mert rossz minőségű a motor, hanem mert kopnak, vagy az eséseim jóvoltából - jó kis motor. Egész jól megy, gyárilag 27 pacis, de a kipufogót már kibeleztük úgyhogy ez kicsivel több, és a hangja is jobb lett (igaz még mindig repedtfazék hang, de mélyebb és hangosabb). 2esben, 3masban is ki lehet kapni kerékre, egyesben csak gázadásra is kiáll. kavicsos úton 4-esben még kifarol a hátulja :D.

Megbízhatóság azért csak 7, mert már régi motor, és még vannak alkatrészek amik nem lettek kicserélve és elromolhatnak. Amúgy motorikusan nagyon jó.

A szervízháttér több problémát is felhoz. Első: hogy elég ritka motor, a legtöbb szerelő még csak nem is hallott ilyen motorról, második: hogy ez még valamikor régen Japánból lett behozva, és aszerint a motorszám szerint itt nem tudnak alkatrészt rendelni hozzá így, ha kell valami le kell mérni, elküldeni, és egy másik tipúsú motornak az alkatrészét küldik majd hetek, hónapok múlva.

A kényelme nem rossz de ha az ember egyhuzamban 1-2 órát ül a motoron a segge már kezd fájni.

Ami engem még zavar az a fogyasztása, egy 125-ös motorhoz elég nagy, mert apám 1,7-es autója fogyaszt ennyit, igaz ő nem húzatja annyira :D.

Következő motorom elvileg tavasszal egy Suzuki DR 125 lesz, mert már eléggé unom a 2T-t, az egy négyütemű enduró, újabb nem romlik annyi minden el rajta, és jobban is gyorsul mert én nem száguldozni szeretnék, hanem haverokkal túrázgatni, stb.

Azért fájó szívvel válok majd meg tőle!

Erre használta
Suliba járok vele minden nap, haverokkal motorozgatni, erdőbe, haveromhoz vidékre, nyáron motoros találkozókra, kisebb túrákra.

Javítanivalók
Én hibámból: Lámpa letört, kormány elferdült, kuplungkar eltört, visszapillantóm eltört.

Kopás, használat által: gyertya, féktárcsa, fékbetét, gumik, stb...

Itt szervizelte
Főleg itthon, egyszer szervízben:
Budaörsi Big-Bang Kawasaki Motorkerékpár Szervíz, 2040, BITEP, Gyár u. 2. Tel.: 23 886 909.
Nagyon precízen és jól dolgoznak, gyorsan, de kicsit drága. De megéri nekem h ide elviszem és fizetek érte X forintot és biztos, hogy jól megcsinálják, minthogy ugyanennyit fizetek egy ismeretlennek, és összegányolja.

A képen a bal oldali az enyém!

A beküldő 2 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: róka93

Beküldve: 2009. január 18.