Suzuki DR350 8 / 10

Suzuki / Suzuki DR350
gyártási év: 1998
lökettérfogat: 350 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 15000
vezetett km: 40000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 9/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ez az első motorom. Kilenc évesen, az eladó szerint minimum 15ezer kilométerrel vettem. Mikor szétszedtem kiderült, hogy a henger már a második túlméreten van. Amúgy is kissé elhasznált állapotban volt.

Két és fél év alatt negyvenezer kilométert mentem vele. Egyszerű, sokoldalú, igénytelen, megbízható, viszonylag olcsón fenntartható, praktikus szerkezet.
Átlagos használat mellett nálam 3,5 - 4 litert eszik.

Pesten a kátyú, fekvőrendőr, macskakő nem akadály. A sorok között a széles kormány nem az igazi, bár a személyautók tükre fölött még elmegy, de a furgonok tükre már általában útban van.

Az enyém önindítós, és mióta kicseréltem a feszszabályzót még a terepen sokszor lefulladós bénázások után is pöccre indul, nem hiányzik a berúgókar.

Az első fék sajnos gyenge, és ezen a fém fékcső is csak kicsit javít.

A futóműve terepen kényelmes, országútra nagyon puha. Fékezéskor előbb csak bólint egy nagyot, utána lassul, utassal főleg.

Nekem a gyári utcai áttétel vált be leginkább. Ezzel terepen is el lehet boldogulni, és 90-100 körül van az utazója. Ennél többet hosszabb áttétellel se szeret menni, igaz a szélvédelem teljes hiánya miatt már nem is lenne kényelmes.

Aszfalton néhányszor, terepen sokszor eldobtam már, de jól bírja az eséseket, komoly baja soha nem lett.

Nem egy túragép, de azért megpróbáltam hosszabb utakra is alkalmassá tenni.
A gyári tankkal csak kb. 200km a hatótáv, viszont gyártottak hozzá műanyag Acerbis túra tankot, ezzel már 400km-t is elmegy. Csináltam az ülésre egy plusz párnázást polifoamból, így már egész nap elvan rajta az utas is. Hátra felbarkácsoltunk alumínium oldaldobozokat a csomagoknak. Utassal és egy heti vadkempingezéshez szükséges cuccal felmálházva is kényelmesen lépést tud tartani a forgalommal, persze nem autópályán. Párommal megjártuk vele Ausztriát, Szerbiát, Görögországot is.

Összességében egy olcsón fenntartható, kompromisszumokkal mindenre alkalmas, szerethető kis gép. Gondolkodtam nagyobb endúrókon, de azok alig gyorsabbak, sokkal nehezebbek és sokkal többet esznek.

Erre használta
Munkába járás, túrázgatás, gokart pályázás, terepezés...

Javítanivalók
A gyári alkatrész a többiekhez képest nem túl drága, és az utolsó csavarig minden van hozzá. A Hollós egy héten belül mindig mindent meghozott.

Amíg lesz hozzá alkatrész addig nagy valószínűséggel megmarad, így aztán nem sajnálom a karbantartására a pénzt.

Ezek a nagyobb dolgok amiket a 40ezer kilométer alatt javítani, cserélni kellett rajta:

A kitámasztó kikopott, házilag javítva. Ez tipushiba, a kitámasztó bele szokott verni a hátsó lengővillába és ki is koptatja!
Feszszabályzót cserélni kellett: 13000Ft (utángyártott)
Hátsó lengővilla és himbarendszer összes csapágy csere összesen 31ezer Ft (amit lehet csapágy boltból, ami nem szabvány méret az gyári)
Négy új szelep, szelepszár szimering, hengertalp tömítés, hengerfej tömítés: 35000Ft (mind gyári)
A blokkfelek illesztésénél szivárgott az olaj, és ha már úgyis széthúztam akkor kicseréltem a főtengely, kiegyenlítő tengely és váltó tengely csapágyakat, összesen kb. 15000Ft (csapágyboltból, Koyo)
Kuplunglamellák 12000Ft (utángyártott)
Kuplungbowden 5300Ft (gyári)
Tűszelep 7000Ft (gyári)
Vezérműlánc 12500Ft (DID)
Első kerékcsapágyak: 1500Ft (csapágyboltból, Koyo)
Láncszettek, fékbetétek, féktárcsák...


Tehát összességében azért sokat költöttem rá, talán fölöslegesen is. Cserébe a kora ellenére bármikor el merek vele indulni külföldre is, mert tudom, hogy gond nélkül haza fog hozni.

Itt szervizelte
Itthon csináltunk mindent, az a biztos :o)

A beküldő 3 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: tibierdrol

Beküldve: 2009. szeptember 24.