Suzuki DL1000 V-Strom 9,8 / 10

Suzuki / Suzuki DL1000 V-Strom
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 1000 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 9800
vezetett km: 33000
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 10/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 10/10
megérte-e a vételt: igen

Hosszú út volt, mire elértem a DL 1000-hez, de már nem cserélném le másra. (talán egy GS 1200…)
Az 1000-es előtt 2 évet motoroztam a DL 650 típussal, ami már majdnem jó volt számomra.
Ám én sokat motorozok és rendszeresen járok le Horvátországba, ami oda-vissza 1200km.
Erre a 650 kicsi. A pályán megszakad, az eleje 160 körül beszitál, a kormány szétrázza a kezed, a fogyasztás 8l-ig felmegy, nem éreztem magam biztonságban rajta.
Ami viszont mellette szól, az a nagy test, (nagy élvezet) hihetetlen kényelmes utazó póz, remek váltó, jól pakolható csomagtartó.
Mindent egybevéve lecseréltem a kicsikét a nagy tesóra, megvettem a DL-1000-et.
Fehérváron vettem egy kereskedésben. Hazafelé (Bp.) még boldog voltam: hihetetlen erő, gyorsulás, brutál nyomaték!
A gond másnap jelentkezett, mikor megpróbáltam vele Pesten közlekedni. Alkalmatlan rá!
Nem lehet lassan csorogni, a dugóban araszolni, mert pont olyan fordulat kellene neki, amire nem képes. Rángatja a láncot, szaggatja a blokkot, vagy pörög mint egy hülye.
Az ülés olyan magas, hogy instabil a gép, és ha véletlenül egy nagyobb mélyedésbe lépsz a támasztó lábaddal (180cm vagyok) máris rád dől a motor.
Elvoltam keseredve, de elkezdtem keresgélni, hogy mit lehet tenni a hibák kiküszöbölése érdekében.
Íme a tökéletes DL 1000:
1.- A lánc és a fogaskerekek cseréje, hátra az eredetinél 2, azaz kettő foggal nagyobb kerék került.
(először előre tettem 1 foggal kisebbet, de nem vette jól a fordulatot, ezért cseréltem)
Ettől kezdve a járása kisimult, a rángatózás megszűnt, a homlokom kisimult.
2.- A nyerget elvittem Szentendrére egy nyergeshez, aki kivett 2cm-t belőle, és láss csodát, újra
lekerült a súlypont, és hihetetlenül jól dönthető lett a gép.
3.- A kormányvég felől nyitott kézvédőket lecseréltem zártakra.
4.- Givi túraplexit tettem rá. (csak túrára használom, városban, kis távon elég a gyári)
5.- Markolatfűtés (jól esik a hidegben)
6.- Sebességfokozat visszajelző, ami egyben blokkolja a hangfojtást, ezáltal olyat gyorsul, hogy nincs
sok ellenfél a pályán sem.
7.- Fém fékcsövek, így külön körre került az első és a hátsó fék, és jelentősen javult az egyébként
igen gyenge fékhatás.
8.- Michleni Anakee2 első-hátsó gumikat tetettem fel, a hatás csodálatos! Szebb kanyarokban simán
leér a lábam…
9.- Sport légszűrő került bele
10.- Martin titán dobokra cseréltem a gyárikat.
11.- Egybe lett lőve egy műszer segítségével a dob és a cső.
12. Tankpad a csattok miatt.
13.- Givi hátsó doboz.
14.- Givi oldal dobozok.
15.- Középálványt tetettem fel, azóta öröm a láncfújás!
16.- Szivargyújtó töltőt tettem a kormányra
17.- Givi GPS tartót tettem fel, az autós készüléket beleteszem, és ha nem süt rá a nap, még látom is.
19.- Givi bukócső
18.- Napszemüveg tartót kábelkötegelőztem a kormányra.
Innentől az eredmény csodálatos. Ezzel a motorral úgy indulok el Krk szigetére át a Velebiten, mintha csak Agárdra mennék fürödni.

A teljesítménye számomra elegendő, a kényelme ideális, a nyomatéka csodálatos, gyorsulása észvesztő.
Ha azt a fránya láncfújogatást betudod vállalni, akkor egy tökéletes társat találsz az útjaidhoz, ahol nem a megérkezésnél kezdődik az öröm, hanem az indulásnál.
Tehát Hajrá DL 1000!

Erre használta
Túra

Javítanivalók
Néha hidegen leáll menet közben, nincs rá magyarázat.

Itt szervizelte
Kékhold. Nagyon rendben vannak a szerelők, valóban segíteni akarnak, és értenek is a motorokhoz.

A beküldő 32 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: szoldato

Beküldve: 2012. február 15.